متاسفانه خیلی از راننده ها مثل راننده آژانس ها، تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی و ... از این موضوع که با وجود سهمیه که بهشون تعلق میگیره باید پنجاه
درصدش رو اضافه بپردازن بی خبر هستن...
چهارصد لیتر سهمیه بنزین تاکسی ها میشه ۶۰۰ تومن در صورتی که قبل از افزایش قیمت بنزین فقط ۴۰۰ هزارتومن بود، یعنی یه راننده فقط با همین چهارصد لیتر سهمیه ای هم ماهانه دویست هزارتومن داره ضرر می کنه(ماهی ۲۰۰ تومن از جیب مبارک به حساب دولت میریزه حالا شما حساب کنید تعداد این نوع از ماشین هایی که سهمیه میگیرن رو...
۴۰۰×۱۵۰۰=۶۰۰،۰۰۰
قبل از افزایش قیمت بنزین
۴۰۰×۱۰۰۰=۴۰۰،۰۰۰
اینجا ۲۰۰،۰۰۰ تومن هر راننده تاکسی باید فقط با توجه به مقدار سهمیه ش اضافه بپردازه!
راننده های تاکسی اینترنتی در کلانشهرها هم حداقل روزی ۲۰ لیتر بنزین مصرف می کنن که اگه ۲۵ روز در ماه بخوان کار کنن چقدر میشه؟
۲۰×۲۵=۵۰۰
میشه ۵۰۰ لیتر،
حالا راننده های ماشین های اینترنتی چقدر سهمیه قرار هست بگیرن؟
۳۰۰ لیتر
سیصد لیتر رو اگر تقسیم بر ۲۵ روز کنیم چقدر میشه؟
۳۰۰÷۲۵=۱۲
میشه روزی ۱۲ لیترکه باید بقیه رو به صورت آزاد بزنه.
یعنی در واقع از اون سیصد لیتر سهمیه ای اگر روزی بیست لیتر مصرف کنه میشه باهاش فقط ۱۵ روز کار کرد و بقیه ده روز رو باید آزاد مصرف کنه با یه حساب سرانگشتی
اون ده روز رو اگه بخواد آزاد بزنه و روزی بیست لیتر، میشه ۶۰۰ هزارتومن!!!، یعنی اینجا هم چهارصد هزارتومن بیشتر از زمان قبل از افزایش قیمت بنزین(یا مابالتفاوت با قبل از گران شدن نرخ بنزین)...
به همین سادگی یه راننده تاکسی اینترنتی در کلان
شهری مثل تهران باید علاوه بر ۴۰۰ هزارتومن ماهیانه آزاد ۱۵۰ هزارتومن هم بابت مابالتفاوت قیمت سهمیه ای ۱۵۰۰ تومنی با هزارتومن در سیصد لیتر بپردازه که اون هم همینطور که بالا اشاره کردم میشه ۱۵۰ هزارتومن... یعنی یک راننده باید
۴۰۰+۱۵۰=۵۵۰۰۰۰
!!!پانصد و پنجاه هزارتومن پول بنزین در هر ماه بیشتر از زمانی بپردازه که هنوز قیمت بنزین افزایش
پیدا نکرده بود. یعنی ۵۵۰ هزارتومن فقیر تر از ماه قبل! به همین سادگی...
این ضرر آشکار یعنی کاهش درآمد رو کدوممسئول توجیه میکنه؟ و نکته بعد هم اینک چطور انتظار داریم هیچی هم گرون نشه؟ (لطفا منتسر بفرمایید)
من خودم تو شرکتی کار میکنم با حداقل پایه حقوق تامین اجتماعی و بقیه مزایا، مثل یه کارگر متوسط حقوق میگیرم بعد اومدن یارانه ام رو قطع کردن که تو با کارت شخصیت مثلا۱۰_۱۵ تومن تو ماه فلان کارت کشیدی بعد به دروغ میگن ما با حساب مردم سرک نمیکشیم، برای اومدن به سرکارم روزانه سه شهر رو بایستی رد کنم یعنی ۶۰ لیتر که تازه اونم ۵۰ درصد بالا بردن کفاف یه هفته منم نمیده، گفتن به خاطر گرونی پارسال ۵۰۰-۶۰۰ تومن حقوق رو بردن بالا حالا من بایستی ۳۰۰ هزارتومن بزارم رو افزایش حقوقم تازه بتونم سرکار بیام و برگردم بمان گرونیهای دیگه که حتما بعد این تب و تاب میاد.
نه یارانه میدنبهم نه این پول کمک هزینه.
به کجا پناه ببریم
پاسخ ها
حقیقت جو
||
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
عزیزم حقته، تنها فایده ای که سهمیه بندی بنزین دارشته رو شما الان بهش اشاره کردین. تمام افراد غیر بومی بواسطه پارتی بازی و سهمیه نهادها و ... فرصتهای شغلی رو در مناطق غیر بومی غصب کردن و این عاملی شده برای بیکاری جوانان بومی اون منطقه. اتفاقا و خوشبختانه تو منطقه ما هم افراد غیر بومی و سفارش شده ، از طریق پارتی بازی و رانت اطلاعات استخدامی، باعث بیکاری و فقر در بین جوانان بومی صلاحیت دار شده اند و تقریبا تمام فرصتهای شغلی منطقه رو غصب کردن. مردم منطقه ما دل پری ازین غاصبان سفارش شده دارن. من با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بکلی مخالفم ولی فقط تنها در این مورد این سهمیه به نفع ساکنان بومی مناطق بوده . این غیر بومیها و سفارش شده ها که اغلب هم نورچشمی هستند تمام فرصتهای شغلی مناطق رو از ساکنان بومی آنها گرفته و نتیجه ش فقر و بدبختی برای ساکنان بومیه اون منطقه بوده. من الان بخاطر همین موضوع غیربومیها و سفارش شده ها یکساله بیکارم. خیلی خوشحالم که افراد نورچشمی و سفارش شده الان تو مشکل گرفتار شدن، مشکل افرادی مثل شما که اغلب با سفارش و پارتی بازی مناطق محروم رو به فقر و بدبختی نشوندین، مایه نشاط و خوشحالی مردم مستعد و شایسته و باهوش مناطق بومی هست. تو منطقه ما بدلیل اینکه نودو پنج درصد ادارت کار و سازمانها غیر بومی هستند بیش از نود درصد کارمندان و کارگران غیر بومی هستند و هنگام تعدیل نیروی شرکتها، تنها افراد بومی رو اخراج میکنن و افراد نورچشمی غیر بومی که اکثرا همم صلاحیت کارشون رو ندارن در تعدیل نیروها از حاشیه امنیت برخوردار بودن. خدا را هزار مرتبه شکر که چنین گرفتاری نصیب نورچشمی ها و سفارش شده های غیر بومی مناطق شده ، خیلی خوشحال شدم از ازینکه بلاخره یه چیزی باعث شد دست از سر مرمدم بومی اون مناطق بردارین. به امید حل مشکل مناطقی که افراد نورچشمی و سفارش شده ، چنین دردسرهایی رو برای ساکنان بومی اون مناطق ایجاد کرده بودند. واقعا خوشحالم کردی با این خبر.
تابناک لطفا این نظر رو انتفال بده که حداقل سهمیه بندی بنزین یه نتیجه خوب داشته
ملتی که بخواد به جای یاد گرفتن و کار کردن پیروی کردن و مفت خوری رو سر مشق خودش کنه به این عاقبت دچار میشه. باید تورم و افزایش قیمتی باشه تا از خرید کالا و فروش اون با تورم پول بدست بیاد.این سبک ایرانیا و مسئولین مملکت رو به روزی انداخته که نونوایی های زمان شاه عباس رو تو کوچه و خیابون میبینن و افق 1404 براشون ترسیم میشه.
راهش این نیست بخدا این نیست.الان حساب کنید ببینید چندین چندین ساله کشور و اقتصاد همش لنگ یک بنزین مونده.یکبار میگن خودکفا شدیم یکبار میگن مصرف بالارفته و باید قیمتو بالا ببریم یا قاچاق میشه وووو .وجالب اینکه هربار میلیاردها تومان برای کنترل مصرف و یا دوراهی بودن یا نبودن کارت سوخت و مبارزه باقاچاق هزینه میکنن.وجالبتر اینکه با هرتصمیمی طوری اقتصاد را وصل به این بنزین کردن که با هر تغییر قیمت بنزین کل قیمت کالاها بالا میره و اقتصاد مملکت فلج میشه.واقعا خنده دار ومسخره نیست؟واقعا در پستوی ذهن این مسئولان نخبه هیچیبه غیر از بازی با این قیمت بنزین نمیگنجه؟یعنی اصلا نمیشد در این چن سال ،صنعت خوردو روبه سمت هیبریدی شدن ولااقل گازی شدن سوق بدن ویکبار برای همیشه اقتصاد و قیمت و زندگی مردم را لنگ این بنزین نکرد؟یا نه این وسط حتما جیب برخی سرمایه داران خالی میمونه که اقتصاد و زندگی مردمو مثل یک اسباب بازی در دست گرفتن وبنزین براشون بهترین بهانه شده و مسئولین مربوطه هم یا به خواب رفتن یا خودشونو زدن بخواب .ده سال بیشتره این زنگ خطر به صدا درامده و مسولان غرق منچ بازی و کارت بازییشون .خوابت پرا از آشوب و جهنمی مسئول مغفول....
سلام. من نه صد دین هستم نه ضد نظام. من اهل شهر زلزله زده ترکمانچای هستم. تواین روزها اینترنت برای ما ازنون شب واجبتره تا جویای احوال بستگانمان بشیم. توروستا دسترسی مردم به اینترنت ثابت صفرهست مردم نیاز شدید به اینترنت دارن. واقعا اگه مردم کشورتون براتون مهمه. لااقل این کار که از دستتون برمیاد لااقل اینترنت را وصل کنید. برای دولتیها بگید. داریم دیوونه میشیم. لطفا یکاری بخاطر مردم زلزله زده بکنید
متاسفانه خیلی از راننده ها مثل راننده آژانس ها، تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی و ... از این موضوع که با وجود سهمیه که بهشون تعلق میگیره باید پنجاه
درصدش رو اضافه بپردازن بی خبر هستن...
چهارصد لیتر سهمیه بنزین تاکسی ها میشه ۶۰۰ تومن در صورتی که قبل از افزایش قیمت بنزین فقط ۴۰۰ هزارتومن بود، یعنی یه راننده فقط با همین چهارصد لیتر سهمیه ای هم ماهانه دویست هزارتومن داره ضرر می کنه(ماهی ۲۰۰ تومن از جیب مبارک به حساب دولت میریزه حالا شما حساب کنید تعداد این نوع از ماشین هایی که سهمیه میگیرن رو...
۴۰۰×۱۵۰۰=۶۰۰،۰۰۰
قبل از افزایش قیمت بنزین
۴۰۰×۱۰۰۰=۴۰۰،۰۰۰
اینجا ۲۰۰،۰۰۰ تومن هر راننده تاکسی باید فقط با توجه به مقدار سهمیه ش اضافه بپردازه!
راننده های تاکسی اینترنتی در کلانشهرها هم حداقل روزی ۲۰ لیتر بنزین مصرف می کنن که اگه ۲۵ روز در ماه بخوان کار کنن چقدر میشه؟
۲۰×۲۵=۵۰۰
میشه ۵۰۰ لیتر،
حالا راننده های ماشین های اینترنتی چقدر سهمیه قرار هست بگیرن؟
۳۰۰ لیتر
سیصد لیتر رو اگر تقسیم بر ۲۵ روز کنیم چقدر میشه؟
۳۰۰÷۲۵=۱۲
میشه روزی ۱۲ لیترکه باید بقیه رو به صورت آزاد بزنه.
یعنی در واقع از اون سیصد لیتر سهمیه ای اگر روزی بیست لیتر مصرف کنه میشه باهاش فقط ۱۵ روز کار کرد و بقیه ده روز رو باید آزاد مصرف کنه با یه حساب سرانگشتی
اون ده روز رو اگه بخواد آزاد بزنه و روزی بیست لیتر، میشه ۶۰۰ هزارتومن!!!، یعنی اینجا هم چهارصد هزارتومن بیشتر از زمان قبل از افزایش قیمت بنزین(یا مابالتفاوت با قبل از گران شدن نرخ بنزین)...
به همین سادگی یه راننده تاکسی اینترنتی در کلان
شهری مثل تهران باید علاوه بر ۴۰۰ هزارتومن ماهیانه آزاد ۱۵۰ هزارتومن هم بابت مابالتفاوت قیمت سهمیه ای ۱۵۰۰ تومنی با هزارتومن در سیصد لیتر بپردازه که اون هم همینطور که بالا اشاره کردم میشه ۱۵۰ هزارتومن... یعنی یک راننده باید
۴۰۰+۱۵۰=۵۵۰۰۰۰
!!!پانصد و پنجاه هزارتومن پول بنزین در هر ماه بیشتر از زمانی بپردازه که هنوز قیمت بنزین افزایش
پیدا نکرده بود. یعنی ۵۵۰ هزارتومن فقیر تر از ماه قبل! به همین سادگی...
این ضرر آشکار یعنی کاهش درآمد رو کدوممسئول توجیه میکنه؟ و نکته بعد هم اینک چطور انتظار داریم هیچی هم گرون نشه؟ (لطفا منتسر بفرمایید)