ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دو سال پیش مسئولان گفتند همه مشکلات حباب هستند

الان هم میگن حباب هستند

با همین حباب ها کشور و مردم داغون شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98). نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در کنار افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابددر این راستا برای حذف نفت خام بودجه کشور قانونی که که اکثر کشور ها اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات بر سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی افراداست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اخوی یه دقه از منبر بیا پایین لطفا... شماکه کشورهایی مثل چین یا امارات رو مثال میزنی خواهشا یه سر برو اون کشورها و سطح زیرساخت ها شون برا حمل و نقل عمومی رو ببین که به تمام نقاط شهر تراموا، مترو یا اتوبوس دارن که معطلی آن از 5دقیقه بیشتر نمیشود. اونوقت نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به من هر 25 دقیقه یکبار عبور میکنه و چون اتوبوسها خصوصی هستند مثل مسافربر شخصی هر جا مسافر دیدن توقف میکنن و مسافر سوار میکنن و کاری به ایستگاه ندارن، یعنی مسیری که به فرض نیم ساعته با اتوبوس میره به خاطر این توقف های خارج
از ایستگاه، بیش از یک ساعت طول میکشه که معطلی حدودا نیم ساعته توی ایستگاه هم بهش اضافه کنی دیگه اصلا به لحاظ زمانی به صرفه نیست از حمل و نقل عمومی استفاده کنی چون به هیچ کاری نمیرسی . پس مقایسه شما غیرمنطقی است. ق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
عزیز دلجهت اطلاعت 95% از سوختی که قاچاق میشود گازوییل هست نه بنزین. گازوییل در کشورهای همسایه از بنزین گرانتر هست و در کشور ما خیلی ارزان و عمده قاچاق گازوییل هم از طریق لنج و روی دریا قاچاق میشود. یه سر به استانهای جنوبی که به دریا متصلند بزن با چشم خودت میبینی و هیچکس کوچکترین مزاحمتی براشون درست نمیکنه. دولت به مردم آدرس غلط میده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دوست عزیز، حتی اگر صحبت شما د. مورد نرخ بنزین و سهمیه انرژی در سایر کشور ها درست باشه راه حلی که برای حل این مشکل ارائه شده اشتباهه ، چون در این راه حل نه حد اقل حقوق مردم در نظر گرفته شده که حدوداً ۲۰۰۰ دلار در سایر کشور هاست معادل ماهی ۲۳ ملیون تومان ثانیاً این راهکار علاوه بر این که به دهک های پایین جامعه هیچ کمکی نمیکنه بلکه به خاطر تاثیر زنجیره ای انرژی بر حمل و نقل کالا بیشتر به اختلاف طبقاتی دامن می‌زند... راهکار درست پایین آوردن قیمت ارز بود و اصلاح ساختار اقتصاد و تولید.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
با این حساب برا اینکه آلودگی هوا بهتر بشه و قاچاق سوخت نشه چرا نباید سوخت را لیتری بیست هزار تومان کرد....اعتراضات امروز اینست که فقرا میگویند با بنزین سه هزار تومنی همین الان به آن نقطه رسیده ایم..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این کشورهایی را که اسم بردی وضعیت مصرف سوخت خودروهایشان چقدر است؟ آیا قابل مقایسه با خودروهای ما هستند؟ وضعیت سیستم حمل و
نقلشون چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
به پول ما مردمشون چقدر حقوق میگیرن؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سلام. تابی عزیز، این آمار و ارقام قیمت های بنزین در کشورهای همسایه رو از کجا آوردی؟!!!
ما اربعین تو عراق رفته بودیم بنزین لیتری 450 دینار بود که به پول ما 4500 تومان میشه و یا در افغانستان لیتری 7500 تومان هست، ...به شعورمون احترام بزار.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چرا اصلاح الگوی مصرف رو سر لوحه کار قرار ندادید.خودروهای هیبریدی و برقی. خودروهای کم مصرف .پراید با موتور 1300 .معادل 6.5 لیتر بنزین مصرف میکنه و پژو 206 7.5 الی 8 لیتر و پژو 405 حداقل 10 لیتر مصرف دارن و یه خودروی هیوندای توسان هم با موتور 2400 سی سی همان اندازه پراید مصرف میکنه.چرا تعرفه وارادت خوردو هر ساله بیشتر میکنن.چرا الان با گران شدن بنزین خورو های برقی گرانتر شد در صورتی که اصلا در ایران زیر ساخت های َشارژ خورو برقی چه بصورت جایگاه و چه بصورت وایرلس در هیچ نقطه از ایران نیست.اگر واقعا نگران هزینه انرزی هستید حداقل تعرفه واردات خورو صفر درصد کنید تا مصرف بنزین و یارانه آن کمتر بشه در سال 21014 هیوندای توسان 138 میلیون تومان بود و امروز نزدیک 700 میلیون تومان در صورتی که قیمت خودرو با نرخ دلار امروز 220 میلیون تومان میشود.سود کلانی عاید برخی آقایان و آقا زاده ها همان اشراف زادگان میشود که خبر نداری
دکتری کشاورزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
از شورای امنیت کشور تقاضا دارم قطع استفاده از اتومبیل توسط مردم (و نه خود مسئو.لان) را هم انجام بدهند. آخه سالیانه نزدیک به 16 هزارنفر در تصادفات رانندگی از دست میدهیم و این برای امنیت مردم ضرر داره. . . . ضمنا سیاست به تب گرفتن تا به مرگ راضی شدن همیشه به مردم کشورمون جواب داده، تقاضا دارم در موراد بعدی هم اعمال گردد. با تشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لطفاً با حرفاتون به شعور مردم توهین نکنید ، از هر زاویه ای دوست دارین موضوع رو نشون میدین نه از زاویه ای که درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دکتر جاسبی کجا تشریف دارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تنها راه مبارزه با قاچاق افزایش قیمت ها است راحت ترین و سودآور ترین راه برای دولت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مبادی ورود و خروج رو برا بحث قاچاق کنترل کنید، به جای اینکه به خودتون سختی کنترل بدید قیمت رو میبرید بالا؟ بعدشم دلار رو خودتون گرون کردید که قاچاق ایجاد میشه. دلار رو بکنید 1000، بنزین رو هم 1000 بفروشید ببینید کسی قاچاق میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آفرین .دلار 1000 را کردن 12000انوقت می گویند کشور همسایه بنزین 7000 است با دلار 1000 آنجا بنزین 600 تومنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
هنوز کسی متوجه نشده،ما صادرات فرآورده نفتی نداریم با قاچاق سوخت توسط حالا مردم دولت داره منابع مالی شو تامین می کنه حالا با گرون تر کردن بنزین منافع بیشتری نصیبش میشه ،برای کسی که بنزین رو قاچاق می‌کنه چندان تفاوتی ندارند بنزین 1000 بفروشه یا3000 این دولته که داره سود می‌کنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
با توجه به کامنت دوست عزیزی که فرموده بودند که قاچاق بنزین ۳۰۰۰ تومان هم هنوز برای قاچاق فروش و مردم اون ور مرز باصرفه هست و این که قاچاق فروش گرون تر می فروشه و قاچاق بخر هم گرون تر میخره.

البته من گمان نمیکنم که دولت بنزین را گران کرده که بنا به این دلیل خودش از پول قاچاق منفعت بیشتری ببرد. اصلا این معادله توزیع سوخت و قیمت آن هر طرفش را بگیریم، یک طرف دیگرش می لنگد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آیا قانونی میشود بنزین صادر کرد وجایگزین نفت شود یا اینهم تحریمه.
نظرات بیشتر