ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
حقیقتا که گوش دلسوز و شنوائی نیست اگر بعد از 40 سال در این عرصه به صنعتی غیر قابل انحصار، رقابت گرا، خصوصی حقیقی بدون خرج کردن از جیب مردم ، حمایت واقعی از تولید ملی ، به روز شدن روزانه این صنعت و ایجاد تکنولوژی به روز تبدیل شده بودیم آیا امروز ما باید مثل کره جنوبی دارای صنعتی درون افزا و مولد و پویا باشیم ؟ یا بگوییم خودرو تعطیل یا زیان وحشتناک نه تنها مالی (ای کاش فقط مالی بود ) مردم بدبخت که جانشون ، اعصابشون و محیط زیست شون باید بابت ندانم کاری مدیر دولتی از دست بره؟ دوست عزیز آنچه بدیهی است اینکه تا این رویه پابرجاست در این صنعت حتی درآمد چند هزار میلیاردی نفت و درآمد مفت و با آورده دولت که مال مردم بدبخت هست هم مرحمی به زخم زیانهای این به اصطلاح صنعت زیانبار نخواهد بود . و من الله توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
یک سوال مهم
اگر فردا تحریمها برداشته شد و دلارها و ارزهای مسدود کشور ازاد شد و دلار شد 1000 تومن انوقت چه کسی باید ضرر بدهد ؟
این یک مسئله ساده تجاری است یک خریدار دارد یک فروشنده هرکسی میتواند تصمیم بگیرد در چه شرایطی خودرو را بخرد یا نخرد سوال شما از پایه ایراد ماهیتی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مسخره ترین موضوعی که میشه انتخاب کرد این یک مسئله مدیریتیه که باید مدیریت مجموعه حل کنه چیزی نیست که به شور بگزارید ما هم اگه تو یک کشور بر پایه یک اقتصاد آزاد باشیم البته نه انحصاری میتونیم انتخاب کنیم چه خودرویی بخریم ... انحصار و رانت را بردارید مشکل خودش حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مگه پدر من که 30 سال معلم این مملکت بود و حالا با حقوق بازنشستگی نمیتونه حتی ماشین پراید مدل 80 اش رو بفروشه و یه لگن دیگه از این خودروسازا بخره تا امنیت جونش تامین باشه برا کسی اهمیت داره که حالا ورشکست شدن یا نشدن خودروساز ، ضرر یا زیان مردم برا من یکی اهمیت داشته باشه .
متاسفم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
تابناک لطفا تیتر خبر رو اینجوری بنویس ..ضرر و زیان خودرو ساز یا امنیت جان مردم ...کدام را انتخاب می کنید؟؟؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
والا با این شرایط به نظر من ایران خودرو و سایپا را درشو تخته کنن و بجاش خودرو وارد کنن خیلی بهتره . حداقل دلال بازی ها کم میشه . دزدی ها کم میشه و ..... هزارن خلاف دیگر کم میشه
یک نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ایرانی جماعت را همگی می شناسیم
ایرانیها از فرصتها استفاده نمی کنند بلکه سوء استفاده می کنند.
حمایت از صنعت خورو سازی هم یک فرصت برای هر کشوری است ولی مطمئنا ایرانیها از آن سوء استفاده می کنند و در کل این حمایت از خودروسازان، به ضرر کشور تمام میشود. چهل سال تجربه این را ثابت می کند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
یک غول خودروساز مثل پژو-سیتروئن فقط 13000 پرسنل داره ، اون وقت ایران خودرو برای مونتاژ دو سه مدل پژو 50000 پرسنل داره ! عمق فاجعه رو ببینید.

اگه فقط بدونید که حدود 70 هزار زنبوردار درکشور داریم که هر کدام چندین کارگر دارند اصلا نگران بیکار شدن اون 50 هزار کارمند ایران خودرو نمیشید. با این حجم از سرمایه میشه صدها هزار شغل ایجاد کرد.

شغلهایی که در اونها توان تولید محصول باکیفیت و رقابتی داریم. مثل دامداری، صنایع غذایی، نساجی ،سرامیک، نفت و پتروشیمی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
جالبه همه میدونن خودروسازان چقدر بدردنخور هستن و همه میدونن خودروساز تحت هیچ شرایطی ضرر نمیکنه و فقط دارن سر مردم بازی در میارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سالهاست كه مردم از بيداد اين خودروسازان در رنجند و فريادشان بلند است ولي كو گوش شنوا ؟ جواب فريادهاي تظلم خواهي مردم متضرر ، پرداخت كمكهاي ميلياردي به خوروسازان از بيت المال بود و نتيجه اين شد كه بعد از 50 سال ، صنعتي داريم كه نه مي شود تعطيلش كرد و نه مي شود به كارش ادامه داد . اين حمايت هاي بي برنامه و بي منطق از سيستم بانكداري هم شد كه نتيجه اش را همه ديديم .
نظرات بیشتر