ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
این اقا هیچ کاری نمیتونه بکنه اصلا این کاره نیست مدیر خارجی بیاورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
ما چه گناهی کردیم که باید پول یک ماشین خارجی خوب بدیم سوار آین آشغالا بشیم!!! کاشی هیچوقت صنعت خودروسازی تو ایران شکل نمی گرفت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
هنوز نمیدونی چه گناهی کردی؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
عوض شدن مدیر عامل چه به درد ما می خوررد .یکسال نیم است ازتاریخ تحویل خودرو تندر پلاس دستی ما می گذررد وخبری نیست
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خصوصی سازی دردی را دوا نخواهد کرد بلکه بدتر خواهد شد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
مگر قراره کاری هم بکند؟ به نظرم هیچ کاری نکند و یک حقوق 100 میلیونی به او بدهند که کاری به کسی نداشته باشد. فقط مجلس تعرفه خودرو را لغو کند.همه چی درست می شود.چون نمایندگان مجلس از این تعرفه ها رانت می گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
نظارت بر قیمت گذاری خرید قطعه از قطعه سازان و کنترل هزینه های شرکت (شامل حقوق و پاداش مدیران) تشکیل تیم از افراد دانشگاهی و افراد باتجربه برای ساخت قطعاتی که ساخت داخل (به معنای واقعی) نشده است .
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
مهمترین کاری که میتونن بکنن:

1. اولین و مهمترین کار نگرش اینکه مردم را باید چاپید رو که در سیستم خودروسازی کشور(شاید نظر دولت هم این باشد) در تمام سطوح وجود دارد را تغییر دهند (مثلا به جایی اینکه فکر کنن که چطور محصولات قدیمی (مثل 405 و پارس، 206 که در دنیا از مد افتاده و خریداری ندارند) را برای مردم جذاب کنن و بیشتر سود کنند, را به تمرکز بر روی خلاقیت برای تولید و مونتاژ با کیفیت تر و بروز کردن مداوم محصولات خود تغییر دهند مثل تمام دنیا!


2. مثل تمام دنیا هر خودرویی که تیراژ تولیدش بالا میره قیمتشو متناسب پایین بیارن.
(مثلا نگاه می کنند مردم پارس بیشتر میخرن چون تقاضا در بازار بیشتر هست و انتخاب بهتری ندارند آن خودرو را گرانتر میفروشند برای سود بیشتر و برخلاف تمام دنیا)

3. خودروهای مونتاژی باید از قیمت وارداتی آن کمتر باشد, نه اینکه هم مدل های قدیمی آن را به مردم بندازن و هم با قیمت بسیار بالاتر و هم آپشن های خودرو را کم کنند!!
(مثلا خودرویی مثل سراتو در دنیا حدود 200میلیون میتواند وارد شود دقت کنید وارد اما با اینکه در کشور مونتاژ می شود و باید ارزانتر از یک خودرو وارداتی بشود حدود 300میلیون به مردم انداخته میشود! آنهم 4مدل قدیمی تر از شکل حال حاضر موجود در بارارهای جهانی و با آپشن های بسیار بسیار کمتر)

4. دست سیاستمدارن از ورود به هیت مدیره و ذینفعی در خودروسازی باید کوتاه شود در غیر اینصورت منافعشون رانت و فساد ایجاب می کند

5. برای شعور، جان و شخصیت مردم احترام قایل شوند به معنی واقعی کلمه

6. در پیش فروش خودرو بیشتر از این به شعور مردم توهین نکنند و سرکار نذارند مردم را!!

7. دلال بازیشونو تموم کنن و پای دلالشونو بیرون بکشن و فروش و پیش فروش واقعی برگزار کنند(به فکر تولید بروز و با کیفیت باشند به جای اینکه چجور خودرو را گرانتر بفروشند)

8. و اینکه بفهمن که مردم شعور دارن و در حال حاضر از وضعیت خودروسازهای ایران بشدت متنفر هستند و فقط از روی اجبار اقدام به خریدهای این محصولات می کنند چون فعلا چاره ایی دیگر ندارند و اگر تغییر اساسی در روند خودروسازان اتفاق نیفتد مطمنا کاسه صبر مردم بزودی سرریز خواهد شد
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بستن درب این فرغون سازی تا جلوی کشتار نصف مردم بصورت سالیانه در تصادفات رانندگی گرفته بشه.
بعدا نوبت سایپا هم خواهد رسید.
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بنظر من بهترین کار تعطیلی دو کارخانه خودروسازی کشور است تا بیش این خون مردم بیگاه در این تصادفات ریخته نشه با اینکه از فساد بزرگ و مافیای خودرو هم جلوگیری میشود.
محمد ساجدی از مشهد
|
Germany
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
با سلام
ساخت خودرو با کیفیت ، سخت تر از ساخت ارس و رعد و ... نیست .
مسئله سودهای کلانی است که در خرید قطعات از خارج نهفته است .
مسئله ، باندهای مافیایی است که مدیریت و تصمیم گیری را در دست دارند .
=======
اینجانب خودم سال 90 مجموعه تغییراتی را روی یک خودرو انجام دادم و مصرف آن را به کمتر از 4.2 لیتر رساندم .
با ساپکو هم مذاکره کردم و جلساتی برگزار شد .
ولی نتیجه ؟
=======
هنوز در خودرو های قبلی به خودکفایی 100% نرسیدیم ، و هنوز زخم و درد ضربه های ناشی از تحریم بدلیل برخی لوازم خودرو که وابسته به خارج بوده است ، خوب نشده است ، بلافاصله خط تولید پژو 301 با هزینه 60 میلیون یورو (بیش از 700 میلیارد تومان) از فرانسه خرید می شود ، که 20 تا 40 % قطعات آن وابسته باشد ؛ و
و بازهم وابستگی ادامه داشته باشد .
چون برای برخی آقایان سود دارد .
=======
مسئله خودرو براحتی می تواند حل شود اگر اندکی از سود اقایان کسر شود .
نظرات بیشتر