اگر می شد (عرض می کنم اگر می شد) تعطیلات جوری اتفاق می افتاد که همه یکجا تعطیل نمی شدند و همگان به یکباره عازم سفر نمی شدند، سفر رفتن و ازدحام شکل متعادلی به خود می گرفت! من مجبورم تعطیلات نوروز و همان هفته اول بروم به مسافرت چون بعدش امکان ندارد. بقیه هم مثل من همان روزها مجبورند بروند سفر. ازدحام پشت ازدحام. اما اگر می شد عده ای بعد از سیزده فروردین سفر کنند، پراکندگی زمان های مسافرت از ازدحام می کاست.
نتیجه مشخص شد دیگه!
تهرانی ها با سفر آخر هر هفته به شمال موافقند چون دنبال تفریح و خوشگذرانی هستند
شمالی ها با لشگرکشی تهرانی ها مخالفند چون براشون ایجاد مزاحمت ایجاد میکنن و زندگیشون مختل میشه
رئیس پلیس راهور هم هر چند درست و منطقی حرف بزنه اما حریف جماعتی نمیشه که فقط و فقط به فکر تفریح خودشون هستند و هیچی دیگه براشون مهم نیست.
من یاد رفت بگم که این مسافرهایی که شمال می رن 80 درصدشون خودشون یا بچه شمال هستن که در تهران کار می کنند و تهرانیها به انها پناه داده اند و یا در شمال با پول خانه گرفته اند و اکثر تهرانیهای اصیل برای مسافرت به خارج از کشور می روند نه شمال !
این هم قابل توجه برخی از ناسیانولیسهای شمالی مخصوصا"مازندرانی
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
اکثرا هم زمین های ارث باباشون را به دیگران فروخته اند و الان توقع دارند کسی سر زمین و خانه خودش نیاید !؛
یکی از اخلاق های بد اهالی مازندران این است که اگر ملکی را بفروشند ، باز هم خود را مالک و صاحب آن ملک می دانند !!!؛
سلام
لطفا دوستان کرجی هم به تهران نیایند لطفا اگه از ترافیک اتوبان کرج در تعطیلات ناراضی هستند
دوستان شمالی هم قید رونق بازارشان را بزنند که خیابانهای خلوت داشته باشند
کلا خصومت با تهران و اهرانی داره تو دل شهرستانی ها جا میگیره در صورتیکه اکثریت این به اصطلاح تهرانی های در واقع شهرستانی هستند.
البته کلا نیروهای دولتی برخوردشان همیشه یکسانه، من شب ساعت 10 میخوابم پس زیست شبانه نداریم.....تعطیلات ترافیکه شمال نرید
عزیز جان همه جای دنیا در تابستان بار ترافیک به سمت شهرهای ساحلیه و همه هم خوشحالند که گردش مالی بوجود میاد. ما اینجا سالهاست یه اتوبان تهران شمال نتونستیم بزنیم الان میگن شمال نروید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
جالبه ! خود سردار کجاییه ؟ کدام دولت مرد و مسئولی تهرانی است ، بقالی ها ،و تبریزی ، برنج فروش ها ، گیلانی و مازندرانی ، کارگران ساختمانی کرد و لر ، آماتور بند ها اهالی اردبیل و اطراف یا کردستان ، قدمشان روی چشم ؛ ولی این جنگ تهرانی و غیر تهرانی ، دودش آخر تو چشم غیر تهرانی ها خواهد رفت .؛
ناشناس
||
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
پاسخي بي ربط داديد ، صحبت اينه كه همه راه نيفتند برن يك مسيرتنوع داشته باش اگه تهراني ها كه اكثراً هم شهرستاني هستند و امروز ادعاي تهراني دارند يه كم فكر كنند مي فهمند خودشان زندگي در تهران را انتخاب كرده اند كه حالا مدعي رها شدن از محيط بسته و دودي تهران هستند . حرف آخر اينكه اگر مسئولان واقعاً متوجه باشند بايد پايتخت را جايي ديگر ببرند تا اين تهران از رونق بيفتد و يه كم جمعيتش خالي شود
علت مسافرت مردم به شمال:
1- مردم شمال بویژه گیلانیهای عزیز میهمان نواز هستند.
2- از طبیعت وآبو هوای خوب برخوردار است
3- امکانات اقامتی وخدمات مسافرتی به وفور پیدا میشود.
4- سایر نقاط ایران از امکانات مناسب وزیر ساخت های لازم برخوردار نمیباشد
5- مشکل امنیتی در برخی از نقاط مانند سیستان وبلوچستان،کردستان وجود دارد
6-نزدیکی به شمال از تهران یکی دیگر از مزیت ها میباشد
طی یک سفر به رشت خواستیم تو شهر کوچصفهان ویلا اجاره کنیم که تمام ویلاها و هتل ها نظافت پارک شهر کوچصفهان رو نداشت فقط با سه هزار تومان ورودی. شما چیکار مکنید؟؟؟
من با فرزند نوزاد پارک رو با تمام سختی قبول کردم که خیلی از لحاظ بهداشتی مناسب تر از ویلاهای گرانقیمت اونجا بود. هموطنان شمالی پوست میکنن به معنی واقعی کلمه . شمال از رستوران خرید کردم ولی تماما دور ریختم و نون و پنیر خوردم . والا چادر زدن و نون پنیر خوردن بهتر از مریض شدن در ویلای شما و غذای مزخرف رستوران های شماست
موافق سفر به شمال هستم فقط مشکل ترافیک حل شه زیرا این سفر به نفع مردم هست و در بحث گردشکری که همه صحبت از ان میکنند در صورت اماده بودن زیر ساخت ها خیلی کمک میکند به نقاط کم درامد که در خیلی از مناطق شمال نقاط بکری وجود داره که دسترسی مردم به انجا امکان نداره با حفظ محیط زیست میشود نقاط شاخصی را درست کرد با تمام امکانات برای حضور مر م
دسته های ماهی دریا هم در برخی شرایط زمانی و مکانی بصورت یکپارچه و جمعی به برخی پهنه ها و یا رودخانه های بیشتر حرکت میکنند می کنند که این موضوع برای صیادان همین ماهی ها چه انسان و چه حیوان بسیار آشنا و خوشایند هست که یک دلی از عزا در در میارن.
این رفتار جمعی حرکت آدمها حالا تهرانی و یا سایر شهرهای استانهای مرکزی فرقی نمیکنه به طرف شمال بی شباهت به این رفتار ماهی های دریای خزر نیست که اونها بیشتر برعکس به سمت جنوب حرکت کرده و در دام صیادان اسیر میشن. نتیجه اینکه آقای صیاد که دام خودشون رو علی رغم این همه دوربین در گوشه کنار جاده تو نقاط کور و تو کمینهای چند لایه برای خودروهایی که چند کیلومتر از حد مجاز بیشتر رفتند میرن پهن میکنند و جلوی ماشینها رو که خود موجب ترافیک بیشتر هست میگیرن جای این تعارفات نیست.
این جریمه ها چقدر تصادفات رو کم کرد؟
لیست مبالغ جریمه ها چه ارتباطی رو کاهش میزان این مرگ و میر تو جاده ها داره؟
مگه ایمنسازی جاده و توسعه باندها و نقاط پرترافیک عامل کاهش این کشته ها نیست که آقایون فکر جریمه کردن هستند.
آخر هفته ها به سمت شمال آدم یاد فیلمهای تاریخی تو جاده ها میفته اما مدرن تر
درآمد جایگزین جاده های قزوین رشت- کرج چالوس- رودهن آمل- دماوند قائمشهر از کجا میخواد تامین بشه؟