مشکل بیش از ۹۰٪ مردم ایران قیمت خودرو نیست ؟مشکل اصلی مردم گرانی ارزاق عمومی میباشد ، اما چونکه سود چندانی برای نمایندگان ندارد به آن ورود نمیکنند ؟ قیمت خودرو ،و مسکن ،و طلا ،و سکه ،و ارزهای خارجی که حد اکثر ۱۰٪ مردم ایران با آن سر و کار دارند ،بلحاظ بی ارزشی پول ملی میباشد ،اگر چه گرانی مایحتاج عمومی مردم نیز به بی ارزشی پول ملی باز میگردد ؟،،حکومت که از همهٔ دارایی های بیش از ۹۶٪ مردم آگاهی دارد ،چرا یارانه ها و حمایتها را بدرستی انجام نمیدهد ؟،،،
شورای رقابت چه باشد و چه نباشد همین آش و کاسه وجود دارد مشکل کشور در حال حاضر این است که دلار نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است و ما توقع داریم همچنان قاچاق کمتر و اوضاع تغییر نکند. آب وقتی از سرچشمه گل آلود باشد باید از سرچشمه اصلاح شود. تا دیروز مظلومی و درمنی ها عامل گرانی ارز بودند حال که آنها اعدام شدند چه کسی مقصر گرانی ارز و دلار است؟ به گمان من در حالت خوشبینانه با کاهش فروش نفت دولت به طور عمد با کاهش تزریق ارز به بازار آنرا بالا نگه داشته است تا از کنار آن درآمد حاصل از نفت بفروش نرفته را جبران کند و در این فرصت بتواند راه های جایگزین درآمد نفتی را پیدا و استقرار کند که یکی از آنها بورس نفت و اصلاح مالیات ثروتمندان و صاحبان سرمایه بخصوص چند ملکی و املاک با متراژ بالا و یا مطب های پزشکان با درآمد بالا و یا کسانی که مصرف بالایی در خدمات دولتی دارند است و طبیعتاْ با ایجاد راه های جایگزین قیمت دلار به جایگاه اصلی خود یعنی روند کاهشی باز خواهد گشت که طبیعتاْ مردم هم باید در این مدت صبوری اتخاذ کنند و از خرید های اضافه و زائد خودداری کنند. اما در بدبینانه ترین حالت هم این است که دولت بدون هیچ برنامه ای فقط در حال جبران درآمد نفتی از طریق بازار دلالی ارز و خود از دلالان بزرگ ارز است. علی برکت الله
ما مناطق آزاد ایجاد کردیم که سرمایه گذاران خارجی بتوانند در آنجا سرمایه گذاری و کمبود بازار ما را تامین کنند اما این مناطق آزاد نه تنها فرصت سرمایه گذاری نشد بلکه فرصتی برای ضربه زدن بر پیکر اقتصاد و تولید و اشتغال شد و بازار مصرف گرایی را در ایران رونق بخشید. آیا چه عاملی باعث چرخش ۱۸۰ درجه ای مناطق آزاد شد. قوانین دست و پاگیر / نرخ بالای خدمات دولتی / تهدیدات کشورهای متخاصم / ریسک بالای سرمایه گذاری در ایران /
من نمیدونم چرا مسئولین نمیخوان قبول کنن راه درست کنترل قیمت و کیفیت رقابت پزیر کردن خودرو ساز هاست راهی که دیگر خودروساز های دنیا انجام دادن. واردات خودرو با تعرفه پایین
تحقیق کنید کدو یک از کشور های اروپای - امریکایی و اسیای شرقی که بهترین خودروها رو میسازن ورود خودرو به کشورشون ممنوعه و یا تعرفه بیشتر از 15 در صد برای واردات خودرو دارن؟
خودشون قیمتارو بردن بالا بعد میگن دلالی نیست تو بازار.بیشتر مردمو شما دلال کردین.همه فکر سودن تو بازار خودرو وگرنه همه دنبال ماشین صفر نیستن.الان همه دنبال سودن ولی بدبخت مصرف کننده واقعی.تا وقتی حاشیه بازار هست تقاضا هم هست.قیمتا بیاد پایین دلالم اینهمه نیست چون سود میاد پایین.خوب مردمو بدبخت کردین تو این یه سال