همیشه با فکر وعقل ومنطق با مسائل برخورد کنیم بهتر است : صنعت و خودرو سازی ها را واقعآ خصوصی سازی واقعی نمایید دست رانت و فساد و باند بازی و .... را کوتاه کنید و فرصت 5 ساله بدهید تا شرکت ها خود را آماده ورود به بازار جهانی کنند و سپس مشکل را برای همیشه حل کنید واردات خودرو با شرایط خاص و راحت و تسهیل برای صنعت گر داخلی فراهم کنید تا به شکوفایی برسیم . از دیگر کشور ها موفق جهان میتوانیم الگو بگیریم .
پاسخ ها
سعید
||
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
خودروسازهای ما 40 سال فرصت داشتند تا به شکوفایی برسند، الان چی شد؟ شکوفا شدند یا شکوفه زدند رو مردم؟!
با سلام و
قیمت خودروهای داخل آزاد بشه به شرطی که اجازه دهند خودروهای کار کرده و نو خارجی نیز وارد شود و با همون تعرفه دولت نیز پولشو بگیرند ماشین به مراتب با کیفت بالاتر ی میشه وارد کرد. معاینه فنی هم داریم می تونه نظر بده که این ماشین مشکل داره یا خیر چرا باید مردم را بزور وادار کنند خودروی داخلی سوار شوند
مطمئن باشید اگر همین خودروسازان محترم قیمت کنونی کارخانه را به نصف کاهش دهند کسی حاضر نمیشه این خودروها را بخره
به نظر من باید واردات خودرو و قیمت خودروهای داخلی آزاد شود البته بهتر است بجای اینکه تعرفه واردات را بالا ببرند انرا برای خودرو خارجی صفر ده درصد ولی هزینه استفاده از ان را حسابی افزایش دهند مثلا هزینه خرید بنزین برای خودروهای خارجی 20000 تومان و تعرفه واردات قطعات یدکی انها 300 درصد چرا الان باید یک میلیادر که ماشین 2 میلیاردی سوار میشود بنزین 1000 ت بزند و یک معلم و یا کارمند که خودرو ملی سوار میشود هم بنزین 1000 ی بزند از طرفی زمانی من به خودرو ملی افتخار میکنم که دارای استاندادهای جهانی باشد نه قاتل من .
از طرفی باید برای نام نویسی ماشین صفر محدودیت قایل شد تا دست واسطه ها کوتاه شود و از طرفی هیچ خانواده ایرانی نباید 2 خودرو و بیشتر داشته باشد فقط 1 خودرو مگرا در شرایط خاص که بایستی تعیین شود .
برای خروج خودرو از انحصار و رقابتی کردن آن و صد البته بالا رفتن کیفیت خودروهای تولید داخل فقط کافیست اجازه ورود خودروهای دست دوم تا پنج سال را با تعرفه صفر بدهند بعد ببینید کارخانجات به اصطلاح خودرو ساز باز خودروهای بی کیفیت خود را احتکار می کنند؟!!!
تعطیل کنید کارخانه ها را . تبدیلشان کنید به تولید باطری خورشیدی، کل کویر را اختصاص بدید به تولید برق. برق را بفروشید به عراق و افعانستان و پاکستان و ...... با پولش ماشین وارد کنید
برادرم یک مزدا ۳۲۳اتومات داره که ۳۰۰۰۰ کیلومتر کار کرده از زمانی که او این ماشین را خریده فقط لوازم مصرفی مثل روغن لاستیک تسمه دینام و تسمه تایم را تعویض کرده است اما من با همان هزینه
من یک دنا خریدم که ۷۰۰۰۰ کبلومتر کار کرده است سیستم قفل مرکزی ایراد دارد و بعد از کلی مطالعه متوجه شدم اشکال از پمپ های درب جلو است بعلت توانایی در تعمیرات روکش درب جلو را باز کردم و قفل درب جلو را باز و پمپ را باز کردم و بعد از چک کردن متوجه شدم پمپ ایرادی ندارد اما سوکت وقتی اتصال لامپ درب جلو را قطع کردم قفل مرکزی شروع به کار کرد !
هنگام باز کردن درب عقب سمت شاگرد بعلت استفاده کارخانه از مواد بی کیفیت پلاستیک پشت قفل شکست و یک تیکه پلاستیک را ۵۰۰۰۰ تومان هزینه کردم و مطمئنم اگر تعمیرکار این کارها را انجام میداد حداقل ۲۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت میکرد
لاستیک بغل شیشه عقب سمت شاگرد به داخل در سقوط میکند
به بهانه اشتغال مردم را سر کیسه کردن و این خودرو سازن را سر پا نگه داشته اند وگرنه اگر واردات خودرو با گمرکی پایین انجام میشد بخدا قسم هیچکس این آشغالها را نمی خرید چرا باید 84 میلیون بدهند پارس بی کیفیت سوار شوند باید همین پول را بهند و آزرا سوار شوند