اینکه تصور کنیم افزایش قیمتها موجب رفع مشکلات تولیدکنندگان و وارد کنندگان میشه کاملا دروغ و یک فریب بزرگ هست، قدرت خرید مردم خصوصا قشر متوسط و ضعیف کاهش پیدا کرده و افزایش قیمت ها منجر به افزایش قناعت و کاهش بلند پروازی و ریسک و میل به ارتقا و تبدیل احسن کردن دارایی های فعلی میشه در نتیجه میزان خرید کاهش پیدا خواهد کرد و سرعت این کاهش خلی تند خواهد بود لکن هزینه های ثابت تولیدکنندگان باقی خواهد و ماند و نتیجه چیزی جز ورشکستگی و فروپاشی اقتصادی و بیکاری نخواهد بود. راه حل اصلی اقدام در جهت رفع تحریم ها و افزایش ارزش پول ملی خواهد بود . کاری که باید اخر کرد رو باید همین ابتدا انجام داد. اروپا هم داره برای امریکا و نابودی ما زمان می خره
ناشناس
|
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
من به عنوان یک کارشناس ارشد مکانیک که هم در صنعت و هم دانشگاه بیش از بیست سال سابقه کار دارم پیشنهاد میکنم حداقل یکی از این دو خودروساز اصلی کشور را به یک برند خارجی ترجیحا ژاپنی یا کره ای واگذار کنند!
کسانیکه سنگ حمایت از تولید داخلی را به سینه میزنند ازخودروساز واگذار نشده حمایت بکنند.
چون صنعت خودرو سازی نه تنها کاری از پیش نبرده، بلکه سایر صنایع و کارخانجات را هم که محصول تمام شده تولید میکردند در اختیار گرفته و آنها را به قطعه سازهای دست چندم تبدیل کرده اند
از طرفی با توجه به وضعیت دانشگاهها و سمت و سوی آموزش هیچ چشم اندازی برای بهبود شرایط فنی و تکنولوژی خودرو دیده نمیشود.
محمد
|
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
مسیولان و مردم ایران تا وقتیکه بورس و بازار سرمایه رونق و ساماندهی نشود هر تصمیمی درباره خودرو و سازوکارهای اقتصادی شکست پذیر و ناموفق خواهد بود دکتری اقتصاد از مالزی
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
صحیح
ناشناس
|
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
به نظر من باید 50 دصد شرکتهای داخلی تولید خودرو را به شرکای خارجی واگذار کرد تا حداقل کیفیت تولید خودرو مقداری از وضع فعلی بهتر شود.
ناشناس
|
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
مشكل خودرو ايران هم مثل بقيه مشكلات ما بيشتر سياسي ست تا اقتصادي و فني ،تا وقتي ما داشتن تعامل با دنيا كه ساده ترين اصل در زندگي امروزي است را انكار مي كنيم و تلاش بيهوده در توليد همه اجناس با هر شكل و كيفيتي ، بدون رقابت و بدون درخواست
نظر و جلب رضايت مشتري را داريم نتيجه مي شود ايران خودرو سايپايي كه در عين داشتن بهترين تجهيزات و بيشترين نيروي انساني هم تراز با پيشرفته ترين ماشين سازيهاي دنيا متاسفانه خروجي آن چيزي جز ماشين هاي امروز كه باعث كسر شاء ن هر ايراني ست نمي شود.
به نظر من اين جمله درست است كه ما بايد خود كفا باشيم ،ولي اول بايد خود و ظرفيتها را بشناسيم و بعد روي كفايتها سرمايه گذاري كنيم.
به نظر من اگر جاي زمين هاي ايران خودرو و سايپا سيب زميني يا پياز مي كاشتيد يا گوجه ترجيحا و بعد روش هاي تجارت جهاني را ياد مي گرفتيد الان شايد بافروش همين سيب زميني يا پياز مي تونستيد ماشين وارد كنيد كه سود و منفعت آن خيلي بيشتر از اين توليدات داخلي بود كه هم جان انسانها و دارايي مردم به اين شكل پايمال نمي شد.
خواهشا اين مسئله كه :" قرار نيست يه كشور همه تجهيزات مورد نياز مردمشو خودش توليد كند" را جدي بگيريد و فقط روي توانمنديهاي كه داريم تمركز بفرماييد.
سیاوش
|
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
تنها راه حضور تولیدکنندگان معتبر اروپای غربی ژاپن و آمریکا شمالی است . که البته در شرایط تحریم نخواهند امد. راه حال موقت دوم ورود خودرو دست دوم با حداقل حقوق گمرکی حداکثر با ده درصد عوارض . و راه حل سوم قیمت خودرو در بازار ازاد و شفافیت مالی خودرو سازان و دریافت مالیات به موقع و شفاف از انها به نفع بیت المال
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آن زمان هم که تحریم نبودیم شاهد صفوف طویل خودروسازان خارجی برای حضور در ایران بودیم. حق با شماست
ناشناس
|
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
بهتره مطالبات چند ساله از كره ماشين وارد كنيم
هم وطن
|
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
فقط با رقابت این مشکل حل میشه (واردات خودرو با تعرفه 10درصدی وارز نیمایی و آزاد سازی قیمت خودرو سازان). انحصار مساوی فساد و ظلمه
ناشناس
|
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
اگر قرار نیست ما با امریکا رفیق شویم این نحوه مدیریت اقتصاد و تولید در مملکت گره ای از مشکلات منجمله در خودروسازی باز نخواهد شد.
تابناااااککک
|
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
پاسخ
بیچاره مردم بد بخت ایران که گیر این کلاهبرداری کلاش شدن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
بیچاره معنی نداره تازه اون دنیا هم باید جواب بی تفاوتی هام ون به این کلاه برداری ها بدیم از ماست که برماست