فکر می کنم شما نیاز به مطالعه بیشتری دارید دوست عزیز.
زیرا طبق اعتقادات و مکتوبات تشیع
تنها چهارده معصوم از گناه و اشتباه تعریف شده است و البته تمامی پیامبران از نظر انجام گناه دارای عصمت بوده ولی در زمینه اشتباه دارای عصمت نمی باشند.
چنانچه انجام قتل یک قبطی توسط حضرت موسی و یا شک حضرت ابراهیم به توانایی خداوند در خصوص معاد و انجام آزمایش کشتن و له کردن پرندگان و قراردادن آن در بالای کوه و یا اشتباه حضرت یوسف در خصوص پیاده نشدن از اسب به احترام پدر و نمونه های بسیار دیگری که در خصوص پیامبران مختلف مانند یونس و ..... در روایات ذکر شده
بیانگر عدم عصمت پیامبران در خصوص اشتباه است و باز تاکید می کنم فقط عدم عصمت در خصوص اشتباه و نه گناه که ایندو مقوله ای کاملا جدای از هم می باشند.
گمان می کنم سردبیر سایت تابناک یا خواندن خبرهارا قبل از فرستادن درسایت کنار گذاشته یا ....!
سوال توهینی به ساحت مقدس پیامبر نکرده است و منظور این بوده که در صورت عدم عصمت نبی باعث به وجود آمدن چه مشکلاتی می شود و از آن جا که پیامبر معصوم است طرح کلی سوال به انتفاع موضوع صحیح می باشد و شرعا و منطقا مشکلی ندارد
بسمه تعالی
با توجه باینکه این آزمون در سطح ملی وبین دانش آموزان دبیرستانی بر گزار شده است وطرح این سوال معانی در لفاف پیچیده ای دارد لازم است وزارت آموزش وپرورش کنترل دقیقتری بعمل آورد
چرا شما اینقدر کج فهم تشریف دارید؟بنده خودم امسال کنکور دادم.این تیپ سوال یکی از سوالات مشهور درس تعلیمات دینی سوم دبیرستانه.این سوال که نگفته پیامبران معصوم نیستند!!گفته که اگر مثلاً در یک زمینه ی خاص معصوم نبودند چه اتفاقی می افتاد؟در متن کتاب هم عین این عبارات هست که مثلاً اگر پیامبران در فلان زمینه معصوم نبودند چه تاثیراتی بر مردم می گذاشت؟به نظر میرسه شما هم یه جورایی دنبال فتنه گری هستید از پاراگراف اول متنتون کاملاً واضحه که چه اهدافی رو دنبال میکنید و سعی دارید از کاه کوهی بسازید!!!ان شاء الله خدا هدایتتون کنه!
زیرا طبق اعتقادات و مکتوبات تشیع
تنها چهارده معصوم از گناه و اشتباه تعریف شده است و البته تمامی پیامبران از نظر انجام گناه دارای عصمت بوده ولی در زمینه اشتباه دارای عصمت نمی باشند.
چنانچه انجام قتل یک قبطی توسط حضرت موسی و یا شک حضرت ابراهیم به توانایی خداوند در خصوص معاد و انجام آزمایش کشتن و له کردن پرندگان و قراردادن آن در بالای کوه و یا اشتباه حضرت یوسف در خصوص پیاده نشدن از اسب به احترام پدر و نمونه های بسیار دیگری که در خصوص پیامبران مختلف مانند یونس و ..... در روایات ذکر شده
بیانگر عدم عصمت پیامبران در خصوص اشتباه است و باز تاکید می کنم فقط عدم عصمت در خصوص اشتباه و نه گناه که ایندو مقوله ای کاملا جدای از هم می باشند.