گرانی بخاطر خرید مردم نیست.به خاطر عرضه و تقاضا نیست.این کالاها حتی اگر فاسد شوند و ده ها سال در انبار بمانند سیاست دولت براین است که انها را گران بفروشد.همانطور که برنج ایرانی که سالها در انبار خاک خورده بود با جلوگیری از واردات برنج هندی به چند برابر قیمت فروختند.
هرکس به اندازه توان این حرکت را همراهی کند، مطمئنا به اندازه خودش تاثیر دارد.
دولت وظایف سنگینی دارد که در انجام آنها خیلی موفق نبوده است اما
رفتار ما مردم می تواند هم در رفع مشکلات و هم در موفقیت دولت خیلی موثر باشد.
وظایف تک تک ما به ویژه در این زمان بسیار سنگین است.
به امید موفقیت روزافزون و سربلندی ایران عزیر
مردم ایران همیشه منتظرند بدون زحمت مشکلاتشان حل شود وگرنه باید تمام قد پشت سر آقای کریمی قرار می گرفتند ورهبری مبارزه با گرانی وفساد واختلاس را به او می سپردند ودر این کارزار باید علی دایی وعلی پروین هم به خودشان زحمتی بدهند. وفقط با گفتن آقای گل وسلطان سلطان دل خوش نباشنداینها گذرا ست. البته از پروین هیچ انتظاری نیست و اما دایی!!!
از طرف مردم راهش همین نخریدنه و بس
معلومه که اون مافیایی که از این وضعیت گرانی و نوسانات شدید سودهای چند صد درصدی می برند مخالف این تحریم خرید هستند
من یادمه پارسال حدود آبان ماه یه بنده خدایی که اطلاعاتی از بازار و شایدهم جاهای دیگه داشت میگفت هرچی دارین برین طلا بخرین، اون موقع طلا گرمی 110 تا 120 بود فکر کنم، اون زمان خبری از تصمیم آمریکا برای برجام نبود اتفاقی هم نیفتاده بود پس از کجا میدونست؟ من بعدا شنیدم همین توصیه رو کسی که با یکی از سرمایه داران معروف و مورد دار در ارتباط بوده از قول اون به چند نفر کرده (قبل از گرونیها) اینا از کجا میدونستن؟ آیا بخاطر دانش اقتصادیشونه یا چیز دیگه؟
گرانی های اخیر عواملی مانند 1- ضعف مدیریت دولتی بر بازارها (حداقل بر بازارهای تحت تسلط خود)، 2- تمایل طرف عرضه مثل خودرو سازان به گرانی و 3- دلالان سودجوی دارای سرمایه، دارد. بنابراین در کوتاه مدت نمی توان برای کمپین های نخریدن موفقیتی متصور شد. شاید حتی بدلیل شناخت کامل سه دسته مذکور از فرهنگ عمومی حاکم بر بازار در کوتاه مدت مقاومت آنها بیشتر هم بشود. ولی در دراز مدت حتما بدلیل خواب سرمایه، این کمپین ها جواب خواهد داد. مهمترین مشکل در حال حاضر توسعه گرانی به اقلام ضروری خانوارها مثل مسکن و اجاره آن و خوراک و پوشاک است که متاسفانه کمپین ها بر آن تاثیر قابل توجهی ندارد. در نتیجه تنها راه کم هزینه باقیمانده برای مردم در مبارزه با گرانی همین نخریدن یا کمتر خریدن است.