ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
سلام باید پرسید چرا یه خلبان با شرایط سنی بالا و قلب عمل کرده تا کی به خاطر سختی زندگی باید کار کنه اخه مگه تو این کشور شرایط بازنشستگی نداریم بخداحیفه که این همه از هموطنامون بی خود و بی جهت روزانه از دست میدیم
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
با توجه به اطلاعات ارائه شده که اعلام شده هشدار برخورد با کوه یا EGPWS در 09:31:24 شروع می شود و درست در 09:31:45 هواپیما با کوه برخورد می کند. یعنی اینکه خلبان خودکار هواپیما روشن بوده و تمام سیستم های کنترلی هواپیما هم در وضعیت مطلوب بوده ( بر اساس گزارش اعلام شده) و دقیقا 21 ثانیه قبل از برخورد سیستم های کنترلی هواپیما هشدار برخورد با کوه یا EGPWS را هشدار داده اند. راستش من هیچگونه اطلاعات فنی در این خصوص ندارم اما خیلی برام عجیبه که چرا باید 21 ثانیه قبل از برخورد سیستم های کنترلی هواپیما وضعیت برخورد با حالا کوه یا .. رو اعلام کنند. حالا شاید قبل از اون تو ارتفاع مناسب بوده و یه دفع ارتفاع کم کرده باشه ( نمی دونم ) اما بهر حال چیزی که مشخصه و همه می دونن اینه که خلبان مرحوم بارها این مسر رو در زمان های مختلف پرواز کزده بوده، یعنی اینکه ارتفاع کوه و شرایط منطقه رو به درستی می دونسته، هر چند که کسی منکر این نمی تونه باشه که هر آدم با تجربه ای هم ممکنه و می تونه اشتباه بکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
با پای خودت میری سوار هواپیما میشی ولی برای پیاده شدن اگر همون لحظه اول منفجر نشی گفتن این جمله که (پات به زمین سفت برسه صلوات بلند بفرست) شاید شما رو بتونه بدون هیچ حادثه ای به مقصد نهایی برسونه.(پات به زمین سفت برسه صلوات بلند بفرست.بالاترین سیستمها وپیشرفته ترین تکنولوژیها رو هم با برترین هواپیماها و خلبانان دنیا برای ما بیارن باز هم سقوط میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
از روي بيكاري تقريبا نصف كامنتها رو خوندم! واقعا تاسف خوردم بحال مردمان كشورم! عده كثيري سعي كردن با زير سوال بردن گزارش و ساختن سناريوهاي جيمزباندي بنحوي خودشون رو زيرك و باهوش جلوه بدن كه كلاه سرشون نميره! عده اي ديگه هم سعي كردن با ساختن جوك و طنز بنحو ديگه اي خودشون رو انسان باهوشي جلوه بدن! يعني يه جورايي همشون احساس يه روستايي ساده رو از خودشون دارند كه سعي دارند به هر نحوي شده خودشون رو هفت خط و ملت سياه كن جلوه بدن! واقعا جاي تاسف داره! البته نه واسه اين مردمان! بلكه براي شرايطي كه باعث شده مردم اينقدر نامتعادل باشند! هواپيمايي بوده و خلباني داشته كه عليرغم ٤٠٠ بار پرواز در آن مسير، يكبار اشتباه كرده و ارتفاعش رو بيش از حد كم كرده حالا بهر دليلي( اعتماد بنفس كاذب يا حواسپرتي) هواپيما هم خورده به كوه! اين ديگه جيمز باند بازي نداره دوستان! مسخره كردن نداره! خودتون رو دانشمند جلوه دادن نداره كه از انجام چهار عمل اصلي عاجزيد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
نه خیر رفیق
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خوبه که همون نصف کامنت هارو کامنت ها خوندی ! احتمالا کار به جا های باریک میکشید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بابا روانشناس جامعه شناس خوب ملت در برابر دروغ چه واکنشی نشون بدن شما بفرما این کامنت رو نوشتم صرفا جهت ترشح دووپامین در مغزم د
حجت
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ما ملت دهاتی از شمای شهری خواهشمندیم اینقدر شعر نگین. ضمنا به جای پریدن به اینو اون جواب بده
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خدا رحمت کنه عزیزان رو بالاخره ادمی زاد ممکنه در نهایت استادی اشتباه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سلام عرض ميكنم خدمت همه دوستان،من خيلي بخاطر جانباختگان گريه كردم،ولي اصلا كاري به علتش ندارم،فقط ميتونم بگم همه از خاكيم و يروز به خاك سپرده ميشيم،فقط يادتون نره،تا خدا چيزيرو نخواد اتفاق نميفته،انقدر زمانه كثيف شده كه خدا داره عذاب ميفرسه،با زلزله،با سقوط،با....با....با....يكم به اعمالمون فكر كنيم به جاي اينكه دنبال مجرم باشيم.
روح همه عزيزان فوت شده شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
وقتی خبر برخورد با قله منتشر شد من دقیقا پیش بینی کردم خلبان به دلیل اعتماد بنفس بالا و نداشتن دید کافی مقصر بوده و نباید اقدام به فرود میکرده چون چند وقت قبل دقیقا این اتفاق برای خودم در پرواز به شهرکرد افتاد و خوشبختانه خلبان ریسک نکرد و برگشت
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این یعنی یا خلبان مشکل توهم داشه و کلا تمام مقررات ایمنی و پرواز را ملغی کرده و اینجور باشه دکتر معتمد باید محاکمه شود حالت بعدی دسنگاه ناوبری و فنی مشکل داشته که هیچ کس نمیخواد مقصر باشد
ناشناس
|
Thailand
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت به خانواده های داغدار حوادث و فجایع از جمله سقوط هواپیما های ایران ایرتور و هواپیمای شخصی ترکیه ای و تقدیر، تشکر و درود به نیروهای امداد، نجات، ارتش و سایر کارکنان در فجایع و حوادث بویژه نیروهایی که خطر جانی، رنج و مشقت های طاقت فرسا را متقبل میشوند؛ ... لطفاً مقایسه کنید کلیه عملکردها را در دو برخورد به کوه هواپیمای ایرانی معمولی با یک هواپیمای وی آی پی خارجی در یک منطقه ی جغرافیایی در یک منطقه جغرافیایی نزدیک بهم در ایران؛
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بلند ترین قله رشته کوه دنا 4435 متر معادل 14550 پا هستش این رشته کوه حدود 50 قله با ارتفاع بیش از 4000 متر داره حداکثر ارتفاع قله پازن پیر 4280 متر هستش (در منابع مختلف ارتفاعات متفاوتی گزارش شده این بیشترین ارتفاع هستش) این ارتفاع معادل 14042 پا می باشد سوال اساسی اینجاست ارتفاع مجاز عبور هواپیما از این کوه چقدر است 17000 پا 15000 پا 14000 پا ؟
بر فرض خطای خلبان چرا کنترل پرواز هشدار لازم رو به خلبان نداده چرا مجوز کاهش ارتفاع رو صادر کرده چرا قبل از رسیدن به این ارتفاع ازش نخواسته که مجددا ارتفاع رو زیاد کنه ( بعضی ها یک عمر حقوق میگیرند که یک لحظه حواسشون باشه اما دریغ)
با وجود اعلان هشدار توسط سیستم ناوبری هواپیما چرا خلبان نتونسته ارتفاع رو افزایش بده اگه قرار این اعلان هشدار در زمان مناسب صادر بشه که خلبان باید می تونسته افزایش ارتفاع بده و اگر هم دیر صادر شده که باید مشکل رو بررسی کرد
چرا هواپیما در شرایطی که روی هدایت خودکار بوده دچار واماندگی شده
البته کاهش بیش از حد ارتفاع به هر دلیلی و عدم اخطار کنترل پرواز قبل از قرار گرفتن در شرایط بحرانی ثانیه های پایانی حتما به برسی بیشتر نیاز دارد
نظرات بیشتر