شرکت هواپیمایی آسمان از نظر ایمنی جزو شرکتهای هواپیمایی خوشنام نیست (مالک این شرکت ؟؟؟؟ ) و در فهرست سیاه اتحادیهی اروپا قرار دارد. سقوط هواپیما در ایران در سالهای گذشته بارها اتفاق افتاده است و دلیل آن کهنه بودن ناوگان هوایی و وضعیت بد فنی برخی هواپیماها عنوان میشود.
بسیاری از هواپیماها در ایران، بویژه هواپیماهای شرکتهای کوچک، بیش از ۴۰ سال قدمت دارند. هواپیمای تهران – یاسوج که حال دچار سانحه شده، ۲۵ سال پیش ساخته شده بود.
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گمانهزنیهای مطرح شده درباره "نقص فنی" این هواپیما را رد کرده و "شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج" را علت سانحه ذکر کردهاند.
این درحالی است که دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران از "ایمن بودن فرودگاه یاسوج" سخن گفته است.
ایران به دلیل تحریمهای ناشی از مناقشه بر سر برنامهی اتمی خود، سالها از خریدن هواپیماهای مدرن محروم بود. پس از توافق هستهای، قراردادهایی با ایرباس، بوئینگ و ATR برای خرید هواپیماهای جدید منعقد شد و تا کنون حدود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به ایران تحویل داده شده است.
به گزارش رسانهها، شرکت هواپیمایی آسمان در پروازهای کوتاه داخلی از شش فروند هواپیمای ATR-72 استفاده میکند. این هواپیما یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانوادهی هواپیماهای منطقهای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی ـ فرانسوی ATR تولید شده است.
هواپیمای تهران ـ یاسوج هر روز یک پرواز رفت و برگشت دارد و به صورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل میکند.
مدیرعامل اسبق شرکت فرودگاههای کشور در گفتوگو با ایلنا گفت: فرودگاه یاسوج قابلیت نصب رادار را ندارد چرا که خرید رادار برای فرودگاههای کوچک صرفه اقتصادی ندارد. (جان مردم صرفه اقتصادی ندارد)
همین چند روز پیش از روسیه گلایه می کردین که چرا ایران را هم ردیف خودش قرار نداده . سالهاست که می شنویم ما قدرت اول منطقه هستیم . سالهاست که می شنویم زمین و آسمان خاورمیانه تحت نظر ماست . پهباد های ما اسراّئیل را زیر نظر دارند . داعش را از میان برداشتیم و .....
فرض کنید اصلا هواپیمای ما سقوط نکرده و به جای آن هواپیمای دشمن در جایی از کشورمان فرود آمده . بعد از چهل ساعت چه خواهیم داشت برای گفتن ؟
بسیاری از هواپیماها در ایران، بویژه هواپیماهای شرکتهای کوچک، بیش از ۴۰ سال قدمت دارند. هواپیمای تهران – یاسوج که حال دچار سانحه شده، ۲۵ سال پیش ساخته شده بود.
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گمانهزنیهای مطرح شده درباره "نقص فنی" این هواپیما را رد کرده و "شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج" را علت سانحه ذکر کردهاند.
این درحالی است که دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران از "ایمن بودن فرودگاه یاسوج" سخن گفته است.
ایران به دلیل تحریمهای ناشی از مناقشه بر سر برنامهی اتمی خود، سالها از خریدن هواپیماهای مدرن محروم بود. پس از توافق هستهای، قراردادهایی با ایرباس، بوئینگ و ATR برای خرید هواپیماهای جدید منعقد شد و تا کنون حدود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به ایران تحویل داده شده است.
به گزارش رسانهها، شرکت هواپیمایی آسمان در پروازهای کوتاه داخلی از شش فروند هواپیمای ATR-72 استفاده میکند. این هواپیما یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانوادهی هواپیماهای منطقهای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی ـ فرانسوی ATR تولید شده است.
هواپیمای تهران ـ یاسوج هر روز یک پرواز رفت و برگشت دارد و به صورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل میکند.