ببینید حمایت از تولید داخلی ، زمان محدودی دارد ، نه 40 سال ! چون توی این مدتی که به بهانه حمایت از تولید داخلی تعرفه بر روی ماشین های خوب و با کیفیت بسته می شود مردم :
1. مطلوبیت سوار شدن بر کالاهای با کیفیت را از دست می دهند.
2. با این خودروهای بی کیفیت مردم جان خود را در جاده ها از دست می دهند.
از دست دادن جان یک فرد که جز سرمایه های انسانی یک کشور محسوب می شود تبعات اجتماعی وسیعی نیز دارد.چون اگر مردی که نان آور خانواده است فوت کند ، خانواده و فرزندان او با این تورم موجود در جامعه سرنوشت نامعلومی پیدا خواهند کرد.
به قول " ریکاردو " وقتی در بخشی از اقتصاد و صنعت با گذر زمان مزیت رقابتی نداریم باد اون صنعت را تعطیل کرد.
البته اگر جان و رفاه مردم برای مسئولین کشور مهم باشد.
باسلام چرا در ایران یک سانتافه ۲۸۰میلون باشه ولی درحوزه خلیج فارس ۴۰ میلون ویااینکه دلاردر کشور ما ۴۹۰۰ تومان ولی در همه جا بعداز ۲۰ سال اگر ۵ درصد افزایش داشته باشد.
دقیقا از همان روزی که آمدیم و گفتیم میخواهیم دوشادوش صنایع برتر خودرو سازی جهان و در جهت حمایت از تولید داخلی جلوی ورود اتومبیل خارجی رو بگیریم از همون روز مجوز حیف و مال پول خلق الله مجوز بازی با جان خلق الله مجوز داغدار شدن دهها و صدها خانواده مجوز بهرمندی دهها اقا زاده از رانت و واردات و .... مجوز گران فروشی داخلی و دهها مجوز دیگر صادر کردیم.... این البته از شانس خلق الله بود که همه چیز مثل آب خوردن وارد میشده و می شود و... نوبت به اتومبیل که میرسد و از آنجا که گول خوبی تو حاشیه های آن خوابیده شعار حمایت از تولید داخلی گوش فلک رو کر میکند.....
مشکل اینجاست که ارزهای بی زبان از مدتهای طولانی است که به دامان خارجیها رفته است .... ورود تکنولژی کره جنوبی به ایران برای لوازم خانگی و ماشینهای جور واجورشان و مصرف دلارهای نفتی برای اینکه آنها بتوانند پیشرفت کنند و ما در جا که نه پسرفت کنیم کافی نبود حالا دارییم تکنولژی سرتا پا کپی شده ( البته با مواد ناخالص آن هم برای کشور ما ) چینیها را خریداری می کنیم چند دهه بعد آنها به رشد و تکاملی خواهند رسید که توان خرید کالاهایشان را نخواهیم داشت و شاید نوبت بعدی هندیها باشند که آنها هم چندی است فهمیده اند که بازار ایران چه بازار دست به نقد و خوبی است سود سرشاری دارد و با تضمین .اینبار باید تکنولژی هندیها را ارتقاع دهیم ؟؟؟؟ اینطور نیست ما که نتوانستیم خودمان به تعالی برسیم حداقل به انها اجازه دادیم که از صدقه دلارهای نفتی به رشدی مضاعف برسند آنقدر که سودای سفر به ماه و مریخ ( با صرف هزینه های گزاف) را دارنند معلوم است دیگر وقتی به سود و ثروت زیادی برسید دست به کارهای محیر العقول خواهید زد ....... اما متاسفانه راه ما را پسرفت است صنعت ساخت لوازم خانگی هنوز وارداتی است و صنعت خودروسازی علی الرقم فروش خوب بکل وارداتی است . از سمند و دنا و تیبا و پراید و ..... چه چیزش را در داخل ساخته اییم ... صنعتی که با افزایش نرخ ارز محصولاتش بسرعت گران می شود معلوم است که کلا ساخت وطن نیست ما فقط اسمش را ساخته اییم ( در مورد پراید حتی نتوانستند اسم نسیم و صبا ... را اجازه بگیرند از کره ایها !!!!!) ..... گویا ما عادت کرده ایم که سفره خارجیها را رنگی تر کنیم و سفره خودمان ساده و فقیرانه باشد .....آیا مدیریت کشور نمی تواند و نمی خواهد سفره ایرانی برای ایرانی باشد نه برای کره ایها و چینیها و در آینده بسیار نزدیک هندیها ( هند را جایی یادداشت کنید و ده سال بعد از خود بپرسید که به راستی هند کجا بود دیگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟) .... تابناک عزیز دیگر وقتش رسیده است هر روز این مسئله را به عنوان یک نگرانی تکرار کنید شاید .......... شاید کشور ما بالاخره روزی شد مثل کره جنوبی و چین و دیگر لازم نباشد از هندیها کمک بگیریم
نماینده جان یه سری به بازار خودرو بزن توروخدا
باز شب عید شد فروش نقدی سایت ایرانخودرو بسته شده به خاطر هماهنگی با دلالان گرامی و سود کلانی که تو شب عید از مردم بی گناه به جیب میزنن
اونوقت میخوای اینا تعرفه هیبریدی رو صفر کنن تو خواب هم نمیبینی برای اینکه باهم همدستن