یک سوالی از همه خوانندگان این مقاله دارم ، یک کشتی به طول تقریبی 500 متر در روی سطح آب دریا که نه کوه و نه مانع دیگری نیست از چه فاصله ای قابل رویت است ؟ بالفرض محال میگیوییم که اصلا کشتی راداری ندارد که وجود یک نفتکش غول پیکی را تشخیص دهد و با بادبان حرکت میکند آیا با چشم غیر مسلح هم از فاصله 10 کیلومتری قابل رویت نیست و کاپیتان کشتی باری این نفتکش را ندیده ؟ از بگوییم خیر که این از محالات است در حالی که رادار این کشتی از فاصله 70 کیلومتری همه موانع و کشتی های اطراف را رصد میکند و امکان برخورد و تصادف به صفر میرسد
یک سوالی از همه خوانندگان این مقاله دارم ، یک کشتی به طول تقریبی 500 متر در روی سطح آب دریا که نه کوه و نه مانع دیگری نیست از چه فاصله ای قابل رویت است ؟ بالفرض محال میگیوییم که اصلا کشتی راداری ندارد که وجود یک نفتکش غول پیکی را تشخیص دهد و با بادبان حرکت میکند آیا با چشم غیر مسلح هم از فاصله 10 کیلومتری قابل رویت نیست و کاپیتان کشتی باری این نفتکش را ندیده ؟ از بگوییم خیر که این از محالات است در حالی که رادار این کشتی از فاصله 70 کیلومتری همه موانع و کشتی های اطراف را رصد میکند و امکان برخورد و تصادف به صفر میرسد
دلشون خوشه که به قول خودشون بیمه داشته! حالا جدای از فوت این عزیزان ، برای دفعات بعدی ریسک بیمه نفکش های ایرانی بالا میره و ایران باید هزینه خیلی بیشتری رو برای بیمه پرداخت کنه. خیلی خیلی بیشتر!
آقا یه سوال برای من پیش اومده. اونم اینه که چرا تو این خدمه که فوت کردن هیچ نیروی نظامی وجود نداره؟ یه کشتی با این عزمت و با این محموله بدون نیروی نظامی به راحتی توسط دزدهای دریایی دزدیده میشه. یه جای کار این کشتی داره میلنگه. حداقل پنجاه نفر نیروی نظامی باید با این کشتی همراه باشن.
بعد از فوت ايت الله هاشمي ماجراي پلاسكو ، بعد از حوادث شلوغيهاي چند هفته پيش ، سانچي ......... يك چيزي عجيبه .... اره بابا ولش حتمان كار امريكاست ما كه بايد باورش كنيم ؟؟؟!!!!!!
تو همین عکس سایت خود شما دکل و برجک فرماندهی کلا سالم است و رنگ سفید ان معلوم است....یعنی خدمه هم ممکن است در اثر انفجار بیهوش شده و یا اسیب جزیی دیده باشند و اگر در ساعات اولیه به کشتی کمک میرسید قطعا الان حداقل تعدادی از اخدمه زنده مانده بوده اند..اما شاید کسی و یا دولتی خواسته انها زنده نمانند تا بتوانند به عنوان شاهد زنده سخن بگویند....