هر چند که پراید دارای مشکلات و نقائصیی است اما برای قشر ضعیف جامعه جذاب و دارای صرفه اقتصادی ، پراید کم استهلاک است و هزینه تعمییر آن پایین است . اما به نظر می رسد ایران خودرو بدلیل ناتوانی خودروی مردم پسند به جای پیکان بازار خود را به شرکت سایپا و پراید واگذار کرد . خودروی سمند ایران خودرو هم با ان همه هیاهو نتوانست جایگزین پیکان گردد . این اشتباه استراتژیک ایران خودرو بقدری است که هم اینک ایران خودرو نتوانسته به وضعیت مطلوب در زمان تولید پیکان برسد. بنابراین می توان نتیجه گرفت با توقف تولید پراید ایران خودرو می توانت خودروی بنجول خود را به مردم بفروشد. مشکل دیگر ایران خودرو تمایل بیش از حد به خودروسازان فرانسوی است ، اصلا گویی در دام انان گرفتار است . براستی خودروهای فرانسوی را دنیا چه کسانی میخرند؟!! المانی ها امریکائی ها ژاپنی ها کره ای ها عرب ها ؟!! که به طور کلی در دنیا خودروهای فرانسوی پر استهلاک و هزینه تعمییر آنها گران است . جایگزین پراید فقط و فقط خودروی شرقی است ژاپنی و یا کره ای این مهم هم کار ایران خودرو نیست و سایپا می بایست با درایت خود مجددا خودروی شرقی کم مصرف و کم استهلاک را برای استفاده قشر کم درامد به بازار ایران عرضه کند.
ایران خودر قریب چهل سال پیکان سواری و پیکان وانت تولید کرد !! و قریب سی سال هم پژو 405 ... که در سال 2018 نمی توان با اطمینان از ان کولر گرفت . خودروهای عقب مانده پر مصرف و پر استهلاک . اولین شرکتی که از توقف تولید پراید خوشحال خواهد شد ایران خودرو است . چرا که مردم مجبور خواهند شد خودروهای بی کیفیت ایران خودرو راخریداری کنند . متاسفانه ایران خودرو نه تنها خودرو ساز نیست بلکه مونتاژ کار هم نیست !! فقط نماینده پژو و رنو است که می توناد به اسم تولید ملی و اشتغال خودروهای از رده خارج آنان را بفروشد و لا غیر
واقعا باید افسوس خورد به حال مردمان کشورهای که از مدیریت این مدیران توانا استفاده نکردند و باید ما قدردان زحمات این عزیز باشیم که به فکر 130 هزار نفر شاغل در تولید قطعات پراید است.
" جمعی از کشته شدگان در تصادفات خودرو پراید از عالم برزخ"
آقای روحانی ووزیر صنعت فقط همین وضعیت خودرو را اصلاح میکردند و سالی جان هزاران نفر انسان را نجات میدادند برای ماندگاری نام وآخرتشان کافی بود،نا امن ترین ماشین رو با قیمت بالا به مردم میفروشند و پاسخگو هم نیستند،انتظار رضایت مردم رو هم دارند.
نکته همینه. چطور کشورهای دیگه با همین قیمت خودروی خیلی باکیفیت تر ارائه میدن و سود هم میکنن شما با این همه حمایت دولتی، یارانه، انحصار ضرر میکنید. مشکل بخش دولتی بهره وری پایین و فساد بالاس. همین کارخونه رو بدید بخش خصوصی واقعی سود هم خواهد کرد.