آن آقایی که مسافت تهران تا مشهد را محاسبه کرده که فقط نیم ساعت اختلافه چطوری حساب کرده ؟ فاصله 1000 کیلومتری با سرعت 120 حدوداً یه 8 ساعت زمان نیاز داره درحالیکه با سرعت 90 حدود 11 ساعت ! بعدش اینکه سرعت مطمئنه بستگی به نوع مدل ماشین داره نباید برای همه خودروهایی که در جاده تردد می کنند یک جور تصمیم گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقاجان یه کله که نمی رید. بنزین زدن استراحت ترافیک همه اینها رو باید دخیل کنید به عنوان متغیر مزاحم. همین جوری ساده محاسبه نکنید
با سلام خدمت شما سرعت 110 کیلومتر در بزرگراهها سرعت معمول است علت این همه تصادف کیفیت بسیار ضعیف ماشینهای تولید داخل است و خیابانهای و جاده های غیر استاندارد چرا به جای کاهش سرعت در بزرگراهها عوارض و گمرکی ماشینهای خارجی را پایین نمی اورید ؟ خودتان هم خوب میدانید که 90 درصد مردم رعایت نخواهند کرد و از این بابت پول هنگفتی را به جیب خواهید زد و هدف هم همین است اگر به فکر مردم هستید سایپا و ایران خودرو را تعطیل کنید ایا تا کنون فکر کردید برای بیکار نشدن شاغلین در خودروسازها سالانه چند هزار هم وطن جان خود را از دست میدهند یا نقص عضومیشوند چه هزینه های سنگینی برای خانوارها به جا میگذارد؟چند خانوار بی سرپرست میشوند ؟و ان وقت شما به جای تصمیم درست هنوز بیراهه میروید
عمده مشکلات در زمینه رانندگی را مسببش راهنمایی و رانندگی هست، خط ویژه خیابان ولیعصر حدفاصل میرداماد تا نیایش که پلیس راهنمایی ماشین های شخصی را در پیک ترافیک هدایت میکنه بهاون و کاملا دو لاین خط ویژه بسته میشه و مردمی که توی اتوبوس با اون ازدحام وایسادند کلی باید معطل بشند تا خط ویژه باز بشه. تا حالا چندین بار تماس گرفتم راهور و گفتم ولی کو گوش شنوا. حالا در نظر بگیرین توی هر اتوبوس چندین برابر خودروهای شخصی تک سرنشین آدم هست و همه هم کار و مشغولیت خودشون را دارند. مثل این که بر خلاف ادعاهای پلیس، اولویت با خودروهای شخصیه
با سلام وعرض ادب شاید بیشتر شهروندان با این معضل روبرو بوده اند که مثلا سرعت مجاز درجاده یا اتوبانی 80 کیلومتر بر ساعت بوده و در ترافیک شدیدی گیر افتادند و پس از رسیدن به گره ترافیکی میبینیم که یک راننده ناوارد با سرعت حدود 40-50 کیلومتر و اشغال خط سرعت و سبقت و ترس از جریمه شدن این ترافیک بی مورد رو بوجود آورده...پس بنظر میرسد بجای کاهش سرعت مجاز به دنبال فرهنگ سازی در رانندگی باشیم و در عین حال با رانندگان عجول و متجاوز به حقوق دیگران بشددت برخورد کنیم.جاده سازی استاندارد هم بسیار مهم است که مورد کم توجهی قرار گرفته است . در خیلی از جاده ها وقتی به یک دو راهی میرسی هیچگونه علامت راهنمایی وجودندارد.و علایم کنار جاده در خیلی از نقاط کشورکافی نیست.در نهایت به نظر بنده کاهش سرعت مجاز نه تنها تلفات را کم نمیکند بلکه باعث اتلاف بیشتر وقت و انرژی در جاده ها نیز خواهد شد.
سلام
بنده حدود دوماه پیش یه سفر با خودرو شخصی به ترکیه داشتم برام جالب بود که از مرز تا خود مقصد که حدود 700 کیلومتر بود اصلا سرعت گیری وجود نداشت حتی در محدوده روستا وشهرها ، که البته تو ایران در اینجور جاها وقتی ماشین یه دومتری پرید هوا متوجه نزدیک شدن به منطقه مسکونی میشویم و دوم اینکه توجاده کوستانی تقریبا شبیه جاده چالوس در کوچکترین و کمترین فرصت خط بریده به سمت ایمن جاده داده بودن که به راحتی و بدون اینکه پشت یه کامیون کسل وخسته بشی رانندگی میکردیم و پلیس هم ما ندیدیم کمین کنه ، فقط سیستم کنترل سرعت اونا بصورت راداری است حالا با تایید نظر دوستان بجای پاک کردن صورت مسئله بایستی با منطق ودرایت مدیریت و اصلاح بشه من یکی اگه حدود سرعترو کمتر تصویب کنند، نمیتونم رعایت کنم حتی با پراید
به جای کاهش سرعت در جاده ها تعرفه واردات خودرو را کاهش یدهند و در کارخانه های ارابه مرگ سازی را هم ببندند. چرا فقط مردم باید تاوان بدهند؟ ماشین بی کیفیت داخلی را باید گران بخرند جریمه هم بشوند ؟ بنز بی ام و هم نمیگیم همه سوار شوند اگر به جای پراید مردم تویوتا یاریس مدل ۱۰ سال پیش سوار بودند ایا تعداد کشته ها همینقدر بود ؟