متوليان بجاي اينكه راهها را اصلاح كنند يا خطكشيهارا درست كنند يا رهها را چند بانده كنند به فكر كم كردن سرعت افتادند اي مسولان از كشورهاي اروپايي كارشناس بگيريد
رانندگان یاد گرفته اند که با سرعت کمتر رانندگی کنند تا جریمه نشوند. اکنون چون درآمد پلیس جریمه در رانندگی کم شده می خواهند سرعت را کم کنند تا عایدی بیشتری بدست آورند.
پیش (در واقع پس) بسوی عصر پارینه سنگی...
یادش بخیر وقتی با اسب و الاغ تردد می کردیم تصادفات خیلی کمتر بود با سرعتهای 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت !!
بجای اینکه وسایل نقلیه و جاده ها و فرهنگ رانندگی مون رو اصلاح کنیم به سرعتهای عصر قجری متوسل میشیم!!
این نوابغ برای بقاء و مشخص نشدن بی لیاقتی خود چه طراحی دادند!
بنزین اضافی
بیماری های جدید
اعصاب خراب
اوقات اضافی
استهلاک خودرو
فرار بیشتر نیروهای متخصص از کشور
مصرف بالای کالاهای مرتبط
مخارج بسیار مردم به دلیل قطعات چینی
و...
همه بزرگراه ها مثل هم نیستن
حتی در مواردی که اختلاف در شرایط بزرگراه و اتوبان هست ، تمامی مسیر نا امن نیست
میشه در خیلی از محورهای حادثه خیز سرعت رو محدود کرد
همه جا رو بصورت فله ایی نمیشه مشمول یک قانون قرار داد
چون اینطور تصمیمات قطعا شائبه درآمد سازی برای راهنمایی و رانندگی و دولت رو در اذهان متبادر میکنه و گریز و گزیری هم نیست
طرح های بهتری هم هست که باید روی اونها کار کرد
میشه لاین های جدا گانه برای خودروهای فرسوده و ناایمن و یا برای ناوگان عمومی ایجاد کرد
مثلا اتوبوسها نتوانند در خط پر سرعت حرکت کنند و یا خودروهای خاصی نباید از محدوده سرعت خاصی بیشتر بروند
این اطلاعات کاملا از آنالیز شماره پلاک خودروها و استخراج داده ها قابل احصا است
بهترین کار رسوندن سرعت در اتوبان ها به ده کیلومتر در ساعت و در معابر شهری به صفر کیلومتر در ساعت هست و به این ترتیب دیگه تلفاتی نخواهیم داشت انشااللله!!
يه خواهش داريم اول خطوط ريلي پرسرعت حداقل 300 كيلومتر در ساعت كه خيلي جاهاي دنيا داره درست كن
بعد ما اصلا تمايل نداريم مسافرت كاري رو با ماشين بريم
خود بخود جاده ها خلوت ميشه بعد بيا هر قانوني خواستي بزار
خيابونا و جاده ها ديگه كشش ندارن راهش كم كردن سرعت نيست