کشوری که بخواهد صنعتی شود؟ دو کار اسای باید انجام دهد ،اول ،کیفیت تولید که برند آن بتواند بلحاظ کیفیت ،مستقل شود ،وتوان رقابت جهانی را داشته باشد ،دوم اینکه از نظر قیمت هم با بازار جهانی بتواند رقابت کند؟اکنون ،ایران خودرو در پنها رانت حکومتی ،سر پا است ؟اگر روزی آزاد سازی ،تجارت ،با عوارض ،ومالیات نرم جهانی ،وبازگشت ارزش پول ملی ،بدون حمایت ،ورانت بتواند تولید داشته باشد ،آنوقت است که میتوان ادعای داشتن توان تولید خودرو را نمود ؟ اینکه ،ارزش پول ملی کشور را دو تا سه هزار مرتبه کاهش داده ایم ،یعنی ورشکستگی کامل کشور ،واینکه ،اگر همهٔ منابع از نفت ،وگاز ،مواد معدنی ،وهرآنچه که بشود به دلار تبدیل کرد ،اینکه ورشکستگی صددرصد است ،چرا هیچکشوری با ریال ایران معامله نمیکند ،این یعنی ورشکستگی
چیز جدیدی نیست. قبلا هم این کارها میشده. جالبه که مردم ما با اینکه میدوند اما با ولع فراوان ساعت ها در اینترنت میمانند تا سایت باز بشه و یا دم نمایندگی ها منتظر میمونند تا ثبت نام کنند. آدم نمیدونه برای مردممون تاسف بخوره یا از اقدام ایران خودرو عصبانی بشه یا از هردو.
اینجاست که یاد این مصرع شعر افتادم:
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میزان سنجش کیفیت خودرو ها در دنیا بازار خودرو آمریکاست...جایی که فرانسوی ها در برابر حریف های ژاپنی آمریکایی کره ای آلمانی ....هیچ جایی ندارند!!!
پاسخ ها
مهدی نکته بین
||
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
داداچ داری اشتباه میزنی! فرانسه کلا به امریکا خودرو صادر نمیکنه. اونم نه به خاطر اینکه امریکا نمیذاره. این فرانسوی ها هستن که پس از عهد شکنی امریکا دیگر به اونجا صادر نمیکنن.
خزعبلات گویی در مورد صنعت لگن ساز ایرانی اونقدر زیاده که دیگه اهمیتی به این همه اسمون ریسمون بافتن مردم نمیدن.سال پیش که کمپین تحریم خودرو راه افتاد کلی گله کردن که دارن صنعتی ملی را تضعیف میکنند ولی اونقدر این لگن سازها پررو هستند و دولتهای جمهوری اسلامی نسبت به فرغون سازها مماشات میکنند که خب نباید هم ازین وضع متعجب شد.
شعار فردای راهپیمایی قدس من مرگ بر لگن ساز .مرگ بر سایپا و مرگ بر ایران خودرو خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دولتهای جمهوری اسلامی بلا استثنا حامی فرقون سازهای داخلی هستند زیرا منافع سرشاری از این صنعت مونتاژی به دست می آورند. اگر چنین نبود، تعرفه واردات خدورو را بر می داشتند تا ببینند فرقون سازها توان سر پا ایستادن را دارند یا نه...
نگاهی به قیمت لوکس ترین خودروهای خارجی در منطقه آزهد اروند در آبادان بندازید بعد ببینید این ناجوانمردها چه به روز ملت درآورده اند الان یک خودروی اپتیما 2017 بدون عوارض گمرکی با دلار آزاد و واردات از امارات و نه کارخانه اصلی کره ( که با رفع تحریمها و واردات از کارخانه اصلی همین قیمت هم 40% کاهش می یابد ) حدود 78 ملیون تومان است بصورت فول آپشن خوردوی شاسی بلند هیوندایی توسان مدل 2017 خرید از دبی 67 ملیون تومان هست واقها تو این مملکت یکی نیست حق مردم رو از این خودروسازهای قاتل جان مردم بگیره درد دلمون به کی بگیم 30 سال هست حمایت قاطعانه و همه جوره ازشون کردن چی شد ؟ روز به روز پسرفت کردن جای پیشرفت ... بهانه حمایت از صنعت داخلی ... کدوم صنعت ؟ صنعتی که سالانه حدود 30000 نفر از همطنانمون رو می کشه ؟ جواب بچه های یتیم و زنان بی سرپرست رو کی میده ؟ معظلات اجتماعی که گریبانگیر اونها میشه چقدر هزینه داره ؟ اون تعداد چند برابری کشته که مصدوم و گاهی تا آخر عمر دچار نقص عضو میشن چی ؟