راست گفتند ، منظورشان ماشین های بی کیفیتی مثل بنز ، هیوندا، تویوتا و.. هستش ، ولی ماشینهای با استاندارد بالایی مثل پراید ، سمند ، کلا محصولات ایران خودرو و سایپا همچنان وکما فیلم السابق باقدرت ادامه دارد ، حالا استاندارد اگه راست میگه بیاد خودش رو تطبیق بده !!!!
اظهار نظر های متفاوتی در خصوص موضوع مطرح شده بیان شده است.
فکر میکنم جایگاهی که استانداردبعنوان یک سازمان حاکمیتی دارد،وخدماتی که برای حفظ سلامت وایمنی مصرف کنندگان کالا وخدمات از طریق اجرای استانداردانجام میدهدبرای خیلی ها شناخته شده نباشد.
قانون گذار اختیارات وسیعی به سازمان استاندارد داده،شاید به دیگر سازمانهابخاطر
اهمیت این سازمان نداده باشد.در این مورد میتوانم به ماده 9وتبصره 4 این ماده اشاره داشته باشم.ماده 9 اعلام میکندهرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری روش اعلام شود،توزیع وفروش این گونه کالاها با کیفیت پائین تر از استانداردو..منع قانونی دارد.تبصره 4 به سازمان استاندارد این اجاره میدهد
،تعقیب متخلفین موضوع این ماده از مراجع قضائی درخواست نماید وکالاهای خارج از استاندارد را از مراکز تولید ،تمرکزتوزیع وفروش جمع آوری وتوقیف وبمنظور جلوگیری از ادامه تولیداینگونه فرآورده ها ،ابزار ،ماشین آلات ووسائل تولید مربوطه را لاک ومهر نماید.
اگر ریاست محترمه سازمان استاندارد موضوع جلوگیری از ادامه تولید خودروی غیر استاندارد را اعلام نموده اند به استناد قانون سازمان استاندارد مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده،که این اختیار را دارند.
توجه به این نکته ،که کالاهای استاندارد به چند موئلفه نیاز دارد ا-ماشین آلات 2-مواد اولیه 3-روش تولید4- نیروی انسانی
مشکلی که مادر کشورمان داریم عمدتا"به بند 4 مربوط میشود که خود بحث فراوانی دارد.
چون در تولید خودرو 85قطعه آن که از نظر ایمنی مهم هستنداجباری می باشد نه
کل خودرو،لذا خودروساز موظف است در مونتاژقطعات در خرید مواد اولیه،که از آیتم های مهم کیفیت، یک سری اصول کنترلی را در برنامه تولیدتعریف واجرا نماید.
با سلام
مافیای خودرو تو ایران در واقعیت هیچ وقت اجازه چنین کاری را نخواهد داد . اونوقت اونها دیگه نمی تونن سودهای آنچنانی و زندگی فوق مرفه و تجملی داشته باشن .