همین خودروها وقتی در داخل تولید شوند کیفیت اصلی را از دست داده و تبدیل به لگن می شوند که با پول زیاد به مردم انداخته میشوند! جالب است که تمام سیاست های خودرو و خودرو سازی دولت همیشه در جهت پایین آوردن کیفیت و بالابردن سود هرچه بیشتر خودروسازهای داخلی بوده است! تنها چیزی که مهم نیست قیمت سرسام آور و کیفیت به درد نخور این خودرو ها و جان مردم است
برای اینکه کمتر این دو گاری ساز داخلی از مردم فحش بخورند بهتر است که چنین کاری صورت نگیرد این قوانین که مطمئانا تحت تاثیر لابی افراد پرنفوذ و طماع به تصویب رسیده است فقط در جهت انحصاری کردن بیشتر صنعت خودرو صورت میگیرد
خيلي هم عالي به نظر من كه هيچ اشكالي ندارد.... زماني كه 90 درصد مردم بخاطر درآمد پايين ملزم به خريد پرايد از شركت سايپا غير مطمئن و پژو از شركت ويران خودرو هستند نيازي هم نيست كه 10درصد باقيمانده خودروهاي 100 ميليوني بخرند و مدام در كوچه و خيابان باعث سلب آسايش بقيه شوند. لااقل آنها هم يا مجبوذر شوند يك بار در عمر مباركشان سوار حضرت پرايد بشوند و يا مجبود شوند مبلغ غير معمولي براي يك خودروي خارجي بدهند. حالا تا همبن لحظه كه شركت نگين خودرو ، اطلس خودرو و آسان موتور (كه متعلق به يك خانواده مي باشد) امثالهم خودرو وارد مي نمايند ما ميتوانستيم براي مثال يك خودرو كيا يا هيونداي بخريم!!! يا فقط عده اي خاص براي اين ماشينها پولهاي ميليوني و ميلياردي مي دادند؟ وضعيت واردات مي بايست به نحوي باشد كه اكثريت مردم بتوانند خودروهاي معمولي همانند كيا و هيوندا و تويوتا (معمولي در دنيا نه ايران!) را بخرند حال بهتر كه كلا وارد نشود دل بقيه هم نسوزد ،صاحبان نگين خودرو و اطلس خودرو و آسان موتور هم به اندازه كافي تاكنون سود كرده اند ،بروند بجاي واردات بر تقويت و پيشرفت تكنولوژي خودروسازي داخلي سرمايه گزاري كنند كه ما از شر پرايد و 405 و پرشيا و امثالهم نفرين شده شان راحت شويم.
البته تفسیرتان اشتباه است. واردات خودروهایی که در داخل تولید می شوند غیر مجاز می شود. مثلا فکر کنید سایپا Tuscon new 2017 تولید کنه در سال 2019 و هیوندای در آن موقع مشغول تولید Tuscon 2020 هست با یک نام دیگر در نتیجه واردات این خودروی جدید ممنوع نمی باشد.