سلام
این نظر آخری خیلی خوشگل داره میگه
که این فرد ناشناس خودش مدیره راه آهنه
شما خودتو ناراحت نکن بله به مدیران جایزه میدهند ومدیران دستمزدهای نجومی میگیرند
این اتفاقات که افتاد کارگرها باید مقصرند
آقا ولش کنید همه آدما میمیرند
ایناهم اینگونه مردند
ولی اگه زن وبچه مدیران و وزیر در قطار بودند باز جوابها همین بود
آقای وزیر اینها که فوت کردند ایرانی بودند هموطنت
و...
بنده بعنوان یک متصدی ترافیک محورجنوب ازمتصدیان ترافیک ایستگاههای ناحیه شاهرود خواهش میکنم عکس تلفنگرامهای مربوط به خرابیها رو برای تابناک ارسال کنند واز هیچکس نترسند چون همکارتون توی زندانه ومدیران آزادندشاید مخاطبین ندانند ولی هیچ گزارشی درراه آهن معتبرترازتلفنگرام نیست
سلام.به چند سوال دیگر هم باید جواب داده شود:
1-با توجه به اصرار بر مقصر دانستن چند کارگر ساده در این ماجرا آیا احتمال سو استفاده مالی و سو مدیریت در پروژه طراحی و اجرا و تحویل و نگهداری سیستم اتوماتیک (با هزینه نجومی که برای ان ذکر میشود) و در نتیجه تلاش عوامل آن برای لاپوشانی خطاها ،نیاز به بررسی دقیق پروژه مذکور از مرحله طراحی و مناقصه تا مرحله نگهداری را لازم نمیکند؟
2-با حقوق چند ماه مدیران راه آهن و وزارت راه میتوان سیستم های اطفا حریق در واگن ها را دوبرابر کرد(ظاهرا امدادگرانی که سه ساعت بعد از حادثه!! به محل رسیده بودند بدنبال کپسول آتش خاموش کن میگشته اند)؟
3-اگر علت آتش سوزی واقعا اتصال کوتاه سیستم برق بوده است چرا سیستم برقی محافظت خروجی ژنراتورها از اتصال کوتاه که یک سیستم ساده با عملکرد اضافه جریان (مشابه فیوز مینیاتوری)
است عمل نکرده و اگر قرار است عمل نکند آیا نیاز به بازنگری حفاظت ژنراتورهای دیگر برای جلوگیری از تکرار حادثه وجود ندارد؟
3-چرا عملکرد سایر نهادها مثل وزارت بهداشت و ... که مجهز به تعداد زیادی بالگرد هستند و با رساندن سریع امکانات به منطقه میتوانستند ابعاد فاجعه را کاهش دهند ارزیابی نمیشود و فقط راه آهن مواخذه میشود؟حتی اگر به نهادهای نظامی و انتظامی هم اطلاع داده میشد محال بود که در اسرع وقت خودشان را به محل نرسانند.
4-چرا لزوم وجود امکانات در واگنها برای شکستن شیشه کوپه ها (مشابه قطارهای خارجی و بعضی اتوبوسها) در شراط اضطراری برای فرار از خطر اشاره نمیشود؟
5-چرا برای کمک های اولیه در شرایط فاجعه تمرین و فرهنگ سازی عمومی نمیشود؟(ظاهرا تعدادی از هموطنان در شرایط سوختن و دست و پا زدن قربانیان در شوک و ترس حاصل از حادثه بی اختیار مشغول تماشا کردن بوده و عده ای هم در حال فیلمبرداری از حادثه با موبایل بوده اند.)
6-چرا دولت با توجه به کهنگی سیستم ریلی و عدم وجود بهانه تحریم بجای اصرار بر توسعه و نوسازی سیستم هوایی با توجه به وجود گلوگاه تکنولوژی و تحریم آن ،توسعه و نوسازی سیتم ریلی را انتخاب نمیکند؟
حادثه ايي مشابه در ششم فوريه سال جاري مسيحي در آلمان اتفاق افتاد. در آنجا هم مسئول كنترل فرمان خاموش كردن atc را داد و باعث برخورد دو قطار و فوت دوازده نفر شد. واكنش همه مقامات فقط ابراز تاسف بود. هيچكس زيمنس را سرزنش نكرد. افراد غير متخصص هم هيجان زده اظهار نظر نكردند. همه منتظر نظر كارشناسي راه آهن آلمان شدند. پس از دو ماه مسئوليت سانحه فقط به عهده مسئول مركز فرمان افتاد و به سه سال و نيم زندان محكوم شد.
تابناک جان اصل قضیه به شایسته سالاری برمیگرده اینکه اکثر شرکت های دولتی و نیمه دولتی دیگر آزمون و شایسته سالاریو کنار گذاشتن نفرات آشنارو شرکتی جذب می کنن و بعد از چندسال از یه سوراخی رسمیشون میکنن جرات داری اینو بررسی کن
این نظر آخری خیلی خوشگل داره میگه
که این فرد ناشناس خودش مدیره راه آهنه
شما خودتو ناراحت نکن بله به مدیران جایزه میدهند ومدیران دستمزدهای نجومی میگیرند
این اتفاقات که افتاد کارگرها باید مقصرند
آقا ولش کنید همه آدما میمیرند
ایناهم اینگونه مردند
ولی اگه زن وبچه مدیران و وزیر در قطار بودند باز جوابها همین بود
آقای وزیر اینها که فوت کردند ایرانی بودند هموطنت
و...