برادر عزيزم رجايي گرچه راراي قلم منصف وروشنگر و وزيني است اما مهمترين ويژگي كه تا حالا من از نوشته هاي ايشان ديدم درد دين واخلاق ودفاع منطقي از ارزشهاي جنگ وبچه هاي جنگ بود بنابراين بايد بدانند انقدر دليل روشن براي قيام حضرت امام بود كه نبايد به يك خواب استناد كرد گرچه خواب ان عزيز هم الهام الهي بود
شاید برای آنکه این امر را نابخردانه و ناسنجیده می داند باید گفت که رویای صادقه چیست و وقتی که مردان خدا چنین رویاهایی می بینند خودشان می دانند که چه بکنند. مگر ذبح اسماعیل که مبدأ قسمتهای بسیاری از حج ابراهیمی در طول سالیان شده با رویایی آغاز نشد؟
یا مگر یوسف با تعبیر خوابی که نشان می داد خشکسالی همه سرزمین مصر را در بر میگیرد عزیز نشد؟
البته تعبیر خواب علمی است که خداوند به بندگان پرهیزگارش عطا می کند.
امام(ره) به وظيفه شرعي خود عمل كرد. آنچه را يك عاقل ميداند يك عارف مي بيند. چرا اصرار بر انكار اين مطلب تحت عنوان "وهن" را داريد!
امام(ره) يك فيلسوف و عارف استثنايي با بصيرت سياسي منحصر بفرد بود. اين مطلب براي اهلش مسلم است ، حال هر چه ميخواهد بگويد هر كه ميخواهد.
با سلام.
به نظر من موضوع خواب براي ديگران و اقناع ايشان بوده است احتمالا". چرا كه مردي به عظمت امام راه برايشان روشن وآشكار بود. ولي ديگر علما شايد روياي صادقه ي امام را بهتر قبول مي كرده اند.
با سلام.متذکر می شوم که خواب مورد نظر از نوع خوابهای بنده و امثال بنده نبوده بلکه رویایی است که حضرت امام دیده اند و حتما شرایط ان را داشته که حضرت ایشان از ان تاثیر بپذیرند.
اين مطلب را آقاي دواني گفته اند كه از مورخان تاريخ انقلابند و اقاي دكتر رجايي كه رشته شان تاريخ است هم آن را نقل كرده اند، پس همانند داستانهاي بي اساسي كه برخي نقل مي كنند نيست. در ضمن مگر مي توان بعد اشراقي انقلاب اسلامي را ناديده گرفت؟
نقل خواب در مورد يک نهضت و يک حرکت اجتماعي، ميتواند به عنوان يک مؤيد باشد و هيچ منافاتي با متعالي بودن آن نهضت و عمق بينش رهيري آن ندارد. همان گونه که در مورد انگيزهها و جريان نهضت عاشورا نيز خوابهاي صادقهاي از آقا اباعبدالله الحسين (ع) نقل شده است.