به چند دلیل با نظر نگارنده موافق نیستم
1- تلف شدن وقت مردم در جایگاهها بدون توجیه
2- اگه قیمت سوخت متناسب با نرخ قیمت نفت باشه که راهی جز این نیست و همه کشورها همین کار را انجام میدن . پس دیگه جایی برای نگرانی از قاچاق سوخت وجود نداره
3- زیر ساخت کارت سوخت برای مقطع زمانی خاصی پیش بینی شده بود که الان با آزاد شدن قیمت و تک نرخی شدن اون دیگه هیچ توجیهی نداره و غیر از معطل کردن مردم در جایگاهها هیچ اثری نداره
4- آمار گیری به روش های دیگه هم میشه انجام داد و نیازی به وجود این دستگاهها نیست
قطعا یکی از بهترین ابزارهای تصمیم گیری این کارت سوخت بود اطلاعاتی که با این کارت حاصل میشد میتونست بهترین پروژه ها رو روش انجام داد! متاسفانه یک غلط رایجی که مد شده در استدلال هامون اینه که مقایسه میکنید با کشورها دیگه که چرا این کارت سوخت رو ندارن!
از مزایای کارت سوخت همین بس که در اولین سال اجرای این طرح 30% مصرف بی رویه بنزین کمتر شد! ( رجوع کنید به آمار شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی)
نکته دیگه هم اینکه هزینه های اقتصادی و اجتماعی این طرح داده شده بود تنها هزینه فعلی هزینه صدور کارت بود!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
داداش اونوقع بنزين سهميه اي شد كه مصرف اومد پايين ،
بيدار شو قرصاتو بخور
در کمال تاسف باید گفت که از روی پاسخها کاملا نمایان است که بیشتر مردم ما قدرت درک درستی ندارند و بدون طرز فکر مناسب و منطقی فقط با احساسات تصمیم می گیرند. قطعا چنین آدمهایی منطق و برهان را هم نمی پذیرند و همواره پشیمان هستند.
1- تلف شدن وقت مردم در جایگاهها بدون توجیه
2- اگه قیمت سوخت متناسب با نرخ قیمت نفت باشه که راهی جز این نیست و همه کشورها همین کار را انجام میدن . پس دیگه جایی برای نگرانی از قاچاق سوخت وجود نداره
3- زیر ساخت کارت سوخت برای مقطع زمانی خاصی پیش بینی شده بود که الان با آزاد شدن قیمت و تک نرخی شدن اون دیگه هیچ توجیهی نداره و غیر از معطل کردن مردم در جایگاهها هیچ اثری نداره
4- آمار گیری به روش های دیگه هم میشه انجام داد و نیازی به وجود این دستگاهها نیست