ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
اگر همه مردم یک طرف و این دو خودرو ساز یک طرف دگر این اقلیت است که حرفش به کرسی مینشیند
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
متاسفانه صنعت خودرو در ایران به واسطه ی انحصاری بودن هیچ تمایلی برای افزایش کیفیت نداره. درسته که امکان واردات خودرو وجود داره اما با تعرفه های سنگینی که در واردات خودرو اعمال میشه قیمت تمام شده ی هر دستگاه خودرو گاهی تا چندین برابر قیمت همون خودرو در بیرون ایران خواهد شد. این بدان معناست که تولیدات خودرو کافیست تا نسبت کارایی به قیمت بهتر از نصف کارایی به قیمت خودرو های خارجی داشته باشند تا بتونند رقابت کنند. (بگذریم که وارد کننده های خودرو هم در بسیاری از مواقع اپشن ها ی خودرو ها را از روی ماشین ها حذف می کنند تا سودی به مرابت بیشتر برده باشند.)
خودرو سازی در ایران بعد از سپری شدن نیم قرن هنوز هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد و عجیب انکه دولت ها همچنان تاکید بر حفظ این صنعت بدون افزایش سطح کیفی محصولات را دارند.
به نظر من تنها راه برون رفت از شرایط موجود در صنعت خودرو این است که به مرور تعرفه ی واردات خودرو کاهش پیدا کند و واردات خودرو نیز رقابتی شده و از حالت انحصاری یا نیمه انحصاری فعلی خارج شود. در غیر این صورت هیچ اینده ی روشنی در این صنعت پیش روی کشورمان نخواهد بود!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
چرا در علوم ديگه صاحب سبك و پيشرفت شديم ولي در صنعت خودرو بعد از 50سال هنوز داريم درجا ميزنيم
خدا وكيلي من موندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
توهم زدی دادا .. کدوم سبک؟ کدوم پیشرفت؟ رسانه ی میلی زیاد میبینی...
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
جناب آقاي روحاني با انتخاب وزير صنعت نشون دادي چه تفكري نسبت به صنايع از جمله خودرو سازي داري . دور بعد در انتخابات منتظر پاسخ باش
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
احساس یه شخص به گروگان گرفته شده توسط مافیای خودرو و حامیان دولتی اونها رو داریم شرم آوره که اینطور زندگی رو به مردم سخت میکنند با همدستی شورای انجصار تا خیلی از جوونا جلای وطن میکنن از نا امیدی ...
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
بابا بس كنيد اين فيلمارو. مسئولين شوراي رقابت و غيره همه سهم دارن. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
همه دستشون تو یک کاسه است
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
تابناک جان مدتهاست که نظرات منو چاپ نمیکنی
من با نظر در این مورد کاری ندارم نظر مردم در این مورد کاملا واضحه بی زحمت آب تو هاونگ نکوب.
اگه واقعا اراده کاری داری یه نظرسنجی مردانه بذار و نتیجشو با شخص رئیس جمهور درمیون بذار و جواب ایشون رو به گوش مردم برسون، ما که دسترسی نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
اولین سوالی که مطرح هستش اینه که چرا مجلسی که خودش رو از جنس مردم و در خدمت مردم میدونه تعرفه واردات خودرو رو تا 20درصد یا 15درصد کاهش نمیده و هزینه مزخرف و خنده دار شماره گذاری رو حذف نمیکنه تا هم عیار خودروسازها مشخص بشه و هم اینکه مردم بدونن نمایندگان ملت در کنار ملت هستن یا در مقابل ملت و مردم بجای انتخاب از بین بد و بدتر امکان انتخاب بین بهتر و بهترین رو داشته باشن!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
صنعت خودرو ایران از ابتدای تاسیس شرکت ایران ناسیونال تاکنون قریب به پنجاه سال است که تحت حمایت دولت است . منطقی است که بگوییم صنعتی که در جوانی نتوانسته است روی پاهای خود بایستد و با بقیه شرکت های خارجی رقابت کند در میان سالی و سالخوردگی نیز نمی تواند به این هدف دست یابد. حال اینکه چرا دولت عدالت پرور تا این اندازه به ملت بیچاره ایران ظلم میکند ؟ والله اعلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
قبل از انقلاب ، این شرکت ها خصوصی بودن و هیچ حمایت دولتی هم از اونها نمیشد و اگه اون رویه ادامه پیدا میکرد امروز شاهد این رویه نبودیم
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
بیچاره مردم ما که گرونترین ماشین دنیا و بی کیفیت ترین و حاثه سازترین ماشینهای روز دنیارو میخره
نظرات بیشتر