ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
نکته اصلی در این مورد این است که مسوولین اصلا قائل به محیط زیست و آلودگی هوا و آب و اینها نیستند و بیشتر در بند مباحث سیاسی و جناحی هستند و یا بحث منافع اقتصادی جناحی در الویت است به همین خاطر اراده ای در این زمینه وجود ندارد وگرنه به سادگی می توان آلودگی هوا را کنترل کرد
اما دست به هرجا بزنی برای تغییر عده ای نگران می شوند برای منافع خودشون
*خودرو که اصلا حرفش رو نزن همینه که هست بهترین خودرو دنیا را داریم
*بنزین هم همینطور معلوم نیست چی هست اما اسمش یورو 5 و 6 و 7 اینها می ذارند(در خودروهایی که عدد اکتان بنزین را نشان می دهد این بنزین اغلب پیام خطا می دهد)
*حمل و نقل عمومی هم که متولی ندارد و شهرداری هم که دم از عدم بودجه می زند اما نمی دونم ازکجا میاره هی اتوبان می زنه که مردم تشویق به خرید خودرو بشوند و بدتر گره ترافیکی کور شود یه اتوبان ساخته می شود ده ها خیابان بن بست می شود.
در پاسخ به سوال شما من از خودرو شخصی استفاده نمی کنم با اینکه دو تا داریم با اتوبوس میام سرکار.
و چاره کار در کاهش باند بازی و فساد اداری است تا افراد از روی منافع ملی تصمیم بگیرند و نه بر اساس منافع گروه و لابی خاص.
براحتی در عرض دو سال می توان بهبود اساسی در وضع هوا داد.
واقعی کردن قیمت خودرو و بنزین
عدم انحصار در واردات و تولید خودرو
تخصیص اضافه درآمد از محل عوارض خودرو و بنزین به توسعه حمل نقل عمومی و امکانات شهرهای کوچک
اختصاص منابع مالی جدید به شهرداری تهران بجای تراکم فروشی جهت جلوگیری از رشد بی رویه شهر.....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
جهت حل آلودگی هوا نیاز به یک برنامه ریزی سه الی چهار ساله است که در این بازه کارهای ذیل باید صورت پذیرد :
1- توسعه حمل نقل عمومی و از رده خارج نمودن خودروهای دیزلی و جایگزینی آن با اتوبوس گاز سوز و برقی و توسعه ترامبا و مترو و منوریل و...
2-اصلاح در استاندارد آلایندگی خودروها و تولید خودروهای با کیفیت با آلایندگی کمتر
3- از رده خارج نمودن خودرهای فرسوده
4- اصلاح و کاهش آلایندگی بنزین و گازاییول
5- ممنوع نمودن تردد خودرهای دیزلی حمل و نقل (اتوبوس ها و مینی بوس ها ) در کلان شهرها و جایگزینی خودرهای هیبریدی
6- اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی
7- مشخص شدن تنها یک متولی برای مدیریت آلودگی هوا
با توجه به اینکه ایران دومین منابع گازی جهان را در اختیار دارد توسعه استفاده از خودرهای هیبریدی و گاز سوز هم توصیه می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بهتر است روغن سوخته را با سبزی مصرف کنند
ناصر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بی کفایتی مسولین یه نمونه بارزش اتوبوسرانی اسلامشهر که کیلو کیلو دود میکنن کسی جلوگیری نمیکنه و مسولین ........... اونجا با اینکه ترافیک اونجا رو هر روز میبینن هیچ کاری انجام نمیدن و به ما میخندن
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
راه حل ساده است. حذف موتور سیکلت ها از شهر. نهایتا جایگزینی اونها با موتورسیکلت های برقی و یا کم مصرف و کم صدا ی جدید. حذف تمامی خودروهای کاربراتوری،مینی بوس های ،کامیونت ها و اتوبو هاس های الاینده از شهر های بزرگ. سخت گیری در صدور معاینه فنی و جلوگیری از دید کاسبانه ی مراکز معاینه فنی. در کنار اینها باید حمل و نقل عمومی به طور وسیعی گسترده بشه. اونوقت این طرح های مسخره زوج و فرد و ... که کلی هستند و وضعیت افراد توش دیده نمی شه رو میشه حذف کرد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1)سوخت مناسب مخصوص بنزینی و گازوییل
2) واردات خودروهای کارکرده زیر سه سال و جایگیزینی کامل با تاکسیهای موجود بدون هیجگونه اغماضی
3) سفت گرفتن معاینه فنی و کم کردن دامنه قابل قبول استانداردشان
توسعه سریع مترو و شبکه ای کردن آن نه صرفا دوختن دو نقطه از شهر به هم
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
اگر دقت کرده باشید در حال حاضر در بعضی از خیابانها در تمام طول خیابان ماشینها بصورت دوبله پارک کرده اند و دلیل آن هم افزایش سرسام آور تعداد ماشین در سال است به روایتی یک میلیون ماشین جدید در سال.با این اوصاف دنبال چه میگردید.هیچ راهی جز توقف افزایش ماشین و از رده خارج کردن ماشین های فرسوده نیست.و نظارت کامل بر معاینه فنی ماشینها در کنار آن حل معضل کارخانجات دود زا.
نیک پژوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
با سلام
ضمن اینکه همه پیشنهادها و راهکارهای شناخته شده مانند افزایش استفاده و امکان استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، افزایش کیفیت بنزین، افزایش کیفیت خودروها و .... در جای خودش باید در نظر گرفته شود ولی تا آن موقع به نظر حداقل دو هفته اول دی ماه باید به عنوان تعطیلات زمستانی مدارس و دارنشگاهها در نظر گرفته شود و به جای اول مهر مدارس و دانشگاه ها از 16 شهریور آغاز به کار کنند.
وجود 2 هفته تعطیلات زمستانی احتمالا بار ترافیکی شهر های بزرگ را می کاهد و از سوی دیگر امکان مرخصی گرفتن والدین و برنامه ریزی سفر را برای خانواده ها فراهم می کند .
تعطیلات زمستانی باعث افزایش گردشگری به مناطق جنوبی کشور را در فصل زمستان فراهم می کند و این در نهایت به نفع گردشگری استان های جنوبی هم هست و .....
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
من یک راهکار مقطعی دارم اما نمیدونم اجرایی هست یا نه ، اونم اینکه اول باید برآورد کنیم چه تعداد برج خنک کننده آبی (کولینگ تاور) در سطح شهر وجود داره ، بعد با صاحبان این ساختمانها یک توافقی صورت بگیره که در مواقع بحران الودگی این برجهای خنک کننده روشن بشه و چون مکانیزم کاری اونها گذر هوا از میان شبکه های پی وی سی حامل آب هست میتونه تا حدودی ذرات معلق رو جذب خودش کنه و یک جور فیلتراسیون انجام بشه ، البته بازم میگم این راهکاریه که به صورت مقطعی ممکنه کمک کوچیکی تو این بحران یاری رسان بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
فکر کنم این روش مثل اون روشی بود که چند سال پیش هواپیما هوا کردن که آسمان تهران را آبپاشی کرد باشه . ولی دمت گرم ، حداقل گفتی که نمی دانم اجرایی هست یا نه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
صداقت در گفتار مسئولین و طمع نداشتن در کاسبی فروش بنزین آلوده ،هوای تهران رو پاک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
موافقم !
نظرات بیشتر