من امروز از اتوبوس استفاده کردم،عینکم له شد،پایم لگد شد، جیب بارانی ام پاره شد!
البته هوا خوب نشد چون نه خودرو ها استاندارد هیتند و نه سوخت خودروها
به هر حال !
راه حل کوتاه مدت :
1- طرح زوج و فرد از درب منزل
2- توقف ماشینهای بدون معاینه فنی ( البته با پول هم معاینه فنی میدن که باید جلوشو گرفت)
3- توقف ماشینها و موتور سیکلتهای دود زا
4- طرح گسترده همکاری مردم در جلوگیری از رانندگی تک سرنشین
راه حل دراز مدت
1- توسعه مترو
2- اجرای پروژه قطار برقی درون شهری ( امیدوارم در این پروژه به جای خوردن و دزدیدن، کار کنند)
3- هشدار به خودروسازان جهت توقف تولید ماشینهای بی کیفیت و مهلت جهت جایگزینی خودروهای هیبریدی
4- گماردن مدیران کارآمد (درصورت نبود استفاده از مشاوران اروپایی جهت انجام پروژه ها)
در ابتدا عرض کنم که بحث در این موارد آن هم در زمان وجود بحران را از جهت وفت گذرانی و سرگرمی مناسب می دانم اما از جهت اثر کذاری خیر .چون نه کسی از افراد موثر این صحبتها را می خواند ونه در تصمیم گیری ها از آن استفاده می کند.اما برای اینکه نظر خود را بیان کنم و دوستان هم آن را ملاخظه نمایندبه سوالهای سایت اینکونه پاسخ میدهم که :1-بله مسولان مقصرند به این دلیل که همین شهر در 40 سال پیش -از لحاظ کیفیت هوا -شهری با استانداردهای قابل قبول بود.با اینکه جمعیت آن از سال 1320 تا 1357 تقریبا" 3/5 برابر شد بخاطر مسولانی پاسخگو و مسولیت شناس و مهمتر از همه دارای برنامه و هماهنگ توانست کیفیت هوا را همچنان مطلوب حفظ کند.2-بله نهادهای مثل شهرداری -حفاظت محیط زیست-وزارت صنعت مقصرند اما مگر در این کشور تا کنون کسی را بخاطر این اهمال کاریها باز خواست کرده اند که شما نام نهادها را خواسته اید.3- بله ولی کمتر از خودرو استفاده کرده ام.4- همانگونه که در مقدمه گفته شد از مسولان کسی توجهی نخواهد کردو اصولا این مکان جهت ارایه طرخ مناسب نیست .اما در یک کلام باید گفت کار را باید به انسانهای وطن دوست سپرد نه کسانی که به منافع شخصی و گروهی فکر می کنند اطمینان داشته باشید که همه چیز درست می شود.این یک راه حل کلی است.
مادامی که تهران مرکز همه خدمات دولتی، ورزشی، رفاهی باشد وضعیت آب و هوا مین است. مدیران دولتی صرفا تغیرات اندک الودگی هوا را که وابسته به شرایط جوی آب و هوا است را به اسم خدمات خودشان ارایه می دهند و الان آب و هوای سرد دستشان را رو کرده است.
عزل کلیه مدیرانی که توانایی کارکردن در سازمان محیط زیست را ندارن،استخدام مدیران نخبه ای که در این ضمینه تحصیل کرده اند،مشاوره از کشورهایی که در این موضوع پیشرفت داشته اند مثل ژاپن و...و کمک گرفتن از این کشورها. واقعا اگر جون مردم ارزش داره.استفاده از مدیرانی که به فکر جیب خودشون نیستن و جون مردم براشون ارزش داره.
عزل کلیه مدیرانی که توانایی کارکردن در سازمان محیط زیست را ندارن،استخدام مدیران نخبه ای که در این ضمینه تحصیل کرده اند،مشاوره از کشورهایی که در این موضوع پیشرفت داشته اند مثل ژاپن و...و کمک گرفتن از این کشورها. واقعا اگر جون مردم ارزش داره.استفاده از مدیرانی که به فکر جیب خودشون نیستن و جون مردم براشون ارزش داره.
ضمن تأييد نظردوستان عزيزي همچون آقايون بابك و حامد
همانطوركه دوستان بيان داشتند انبوهي از مشكلات و معضلات برجاي مانده ازسوء مديريت شهري و سياست گذاريهاي شهري وزيست محيطي و حمايت هاي بي حساب وكتاب دولت هاي قبل و دولت حال حاضر از صنايع خودرويي بي كيفيت داخلي كاررا به اينجا رسانده كه براي اجراي اين حجم از برنامه ها و رفع نواقص وبهبود شرايط زيست محيطي نياز به
1- برنامه مدون واعتبار كلان
2- مديريت توانمند وهوشمند برنامه ها
3-عزم تك تك ساكنين و همشريان عزيز
4-بازنگري جدي درمعماري شهري و توسعه افقي و عمودي(ارتفاعي )شهر تهران
5-تعريف پايتخت اداري و اقتصادي در دو محل ديگر ازكشور
و...
هست كه بايد مدنظرقرارگيرد.