به نظر من باید اینگونه می بود که با یک مدیریت دراز مدت (مثلا 20 ساله) یک قانونی تصویب و به صورت دقیق اجرا می شد. که در طول این 20 سال هر ساله از تعرفه واردات خودرو یک درصد مشخصی کم می شد. اينطوري
1-خودروساز به خودش ميومد و برای اینکه از بازار جا نمونه خودروها رو ارتقا می داد و از نظر قیمتی هم خودش رو کم کم در یک بازار رقابتی می دید و چاره ای جز بالا بردن کیفیت خودرو و حتی الامکان پایین نگه داشتن قیمت نداشت
2- به سیاست حمایت از تولید داخلی خودرو صدمه ای وارد نمی شد و یک ایرانی در مواجهه با افزایش کیفیت خودروی داخلی می توانست با دل و جان از اين سياست حمایت کند
3-در صورت تحریم های احتمالی باز هم ما ضرر چندانی نمی کردیم، چرا که صنعت خودروی ما با اجرای اون برنامه 20 ساله می تونست به بومی سازی ای بیشتر از الان دست پیدا کنه
4-وضعیت خودروسازی ما بسیار شفاف تر از الان می بود و آنقدر حرف و حدیث راجع به قیمت و قیمت گذاری نداشتیم
5- مهمترین فایده اش این بود که تعداد هموطنانی رو که در صوانح رانندگی از دست دادیم بسیار بسیار کمتر از الان بود
ولی این اتفاق نیفتاد
شاید لازم باشه که دست به جراحی زد
و تشکیل این کمین شاید کمک کنه
هادی
|
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
32
پاسخ
کاملا موافقم
abbas
|
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
43
پاسخ
چرا دولت این کلاه برداری خودرو سازها را حمایت میکند ؟چرا باید تو مملکتی که قانون داره دزدی تو روز روشن انجام میشه و کسی نمیتونه صداش در بیاد ؟ من ماشین نمیخرم چون احمق نیستم
هموطن
|
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
31
پاسخ
اونایی که بهانه خسارت به اشتغال رو دارن،فقط به جون آدمها و خانواده هاشون فکر کنیم،دیگه بماند میزان دوبرابری مصرف سوخت،آلودگی هوا و کلی بیماریهای مختلف
مهدي نقدي
|
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
38
پاسخ
اينو ميخوام بگم كه عامل گران شدن يا ارزان شدن ماشين تو دست خود مردمه فقط يكسال ايران خودرو و سايپارو مردم تحريم كنن تا ببينن يك من ماست چقدر كره داره ...
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
به عقیده من تولیداتشون ازبدتاخوبش بین 2 تا 20 میلیون بیشترنمی ارزه.
ناشناس
|
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
30
پاسخ
1000%
ناشناس
|
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
37
پاسخ
نخريم تا درس عبرتي براي همه انحصار طلب ها باشد
ناشناس
|
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
40
پاسخ
من پرشيا ٨٤دارم همه كساني كه پارس سال خريدن ميگم همين ماشين رو نگهدار و صفر داخلي نخر،به اميد روزي كه همه ما بتونيم خودروي ايمن و مطابق استانداردهاي جهاني سوار بشيم،اگر خودروسازها نميتونن قيمت رو بيارن پايين پس تعطيل كنن كارخونه رو و بگذارن واردات آزاد بشه
عزیزالله
|
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
31
پاسخ
100 در صد
مضی
|
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
45
پاسخ
این میتونه برای خودرو سازها هم خوب باشه. شاید استعدادشون توی یک کار دیگری باشه. خیلی از مدیران شرکت های موفق توی دنیا قبلا توی یک یا چند کار دیگری ورشکست شدند تا فهمیدن برای اون کار آفریده نشدن. برای مردم که مشخص شده خودروسازها توان این کار رو ندارند با این کمپین شاید خودروسازها هم به ضعف خودشون پی بردن و بالاخره رفتن دنبال روزی حلال.
1-خودروساز به خودش ميومد و برای اینکه از بازار جا نمونه خودروها رو ارتقا می داد و از نظر قیمتی هم خودش رو کم کم در یک بازار رقابتی می دید و چاره ای جز بالا بردن کیفیت خودرو و حتی الامکان پایین نگه داشتن قیمت نداشت
2- به سیاست حمایت از تولید داخلی خودرو صدمه ای وارد نمی شد و یک ایرانی در مواجهه با افزایش کیفیت خودروی داخلی می توانست با دل و جان از اين سياست حمایت کند
3-در صورت تحریم های احتمالی باز هم ما ضرر چندانی نمی کردیم، چرا که صنعت خودروی ما با اجرای اون برنامه 20 ساله می تونست به بومی سازی ای بیشتر از الان دست پیدا کنه
4-وضعیت خودروسازی ما بسیار شفاف تر از الان می بود و آنقدر حرف و حدیث راجع به قیمت و قیمت گذاری نداشتیم
5- مهمترین فایده اش این بود که تعداد هموطنانی رو که در صوانح رانندگی از دست دادیم بسیار بسیار کمتر از الان بود
ولی این اتفاق نیفتاد
شاید لازم باشه که دست به جراحی زد
و تشکیل این کمین شاید کمک کنه