خودروسازهاي داخلي باعث چند خسارت عمده به كشور شده اند:
١-با توليد خودروهاي از رده خارج كشورهاي اروپايي و بعد دستكاري هاي بدور از ملاحظات اقتصادي و زيست محيطي باعث افزايش مصرف بنزين تا دو تا سه برابر يك خودرو روز دنيا شده اند. اين افزايش مصرف سوخت به معني ٢تا٣ برابر شدن آلودگي هوا هم شده است.
٢-اين شركتهاي خودرو ساز داخلي خودروهاي توليدي خود را برابر يا گران تر از خودروهاي مشابه خارجي ساخت شركتي مانند تويوتا عرضه مي كنند. اگر عوارض واردات خودرو برداشته شود عمق فاجعه معلوم خواهد شد!
٣-آمار تلفات جاده اي را بالا برده اند.
٤-معني رعايت حقوق مصرف كننده را به سخره گرفته اند.
آيا با توجه به اين موارد خريد از آنها عين حماقت نيست؟!
رحیمی
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
54
پاسخ
خودم پراید درام مدل 88 . می خواهستم عوضش کنم . وقتی قیمتهای 206 رو خواندم تصمیم گرفتم نخرم. حالا هم که این خبر و دیدم خیلی خوشحال شدم.! خ..............................ییییییییییییییییییییلییییییییییییییی!
مجتبی
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
42
پاسخ
اندکی صبر سحر نزدیک است .....
ناشناس
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
12
23
پاسخ
من میخواستم پراید بخرم به خاطر این کمپین صرفنظر کردم و 160 میلیون تومان گذاشتم روش رفتم یه تویوتا کمری مدل 2015 خریدم الآن هم خیلی راضی هستم
توکلی
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
31
پاسخ
باید اتحاد داشت
مهدی
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
37
پاسخ
یه سوال! اصلاً این عرّابهسازان ما میدونن اقتصاد یعنی چی!؟
آخه وقتی تقاضایی وجود نداره، رو چه حسابی میخوان قیمت رو بالا ببرن!!!!!!!!؟
ضرب المثلشم داریم: با اینکه من میگم نره، تو باز میگی بدوش!؟
سید مهران کریمی
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
41
پاسخ
100درصد
من آبان سال 93 یک پراید 111 خریدم تا حالا که 15000 تا کار کرده هم اتاقش صدا افتاده هم سنسور اکسیژن اون خراب شده هم اینکه اینکه بخاریش خراب بود تازه هم رنگ بدنش داره می ریزه یکبار بردم نمایندگی برای هفت پشتم بس بود
حسام
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
29
پاسخ
بله. من می پیوندم. به خصوص در مورد خرید نکردن از سایپا و ایران خودرو. به نظر من یه کمپین دیگه هم باید راه بیوفته. اون هم مراجعه نکردن به نمایندگی برای تعمیراته. نه تنها کاری نمی کنن. بلکه چندتا عیب هم به ماشین اضافه می کنن. فقط دنبال اینن که با کالاهای مصرفی که مشتری نمیتونه تشخیص بده که آیا واقعا برای ماشینش استفاده شده یا نه، پول بگیرین.
مسعود
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
30
پاسخ
سلام
من از این حرکت حمایت می کنم و معتقدم موفق میشه چون با آزاد شدن ورود خودروهای بدون گمرک در استان هایی مثل خوزستان، شمار کسانی که ماشینهای مدل بالای ایرانی شان را میفروشند تا از ماشینهای خارجی بخرند کم نیست و در استانهای دیگر، تقاضا برای خودرو صفر کمتر میشود
ناشناس
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
34
پاسخ
من ماشینم را تو گرانی و قبل از این حرکت خریدم ولی الان راضیم ال نودی که خریدم را نصف قیمت بفروشم ولی قیمت خودرو منطقی بشود
چون قدرت خریدم برای ماشین های بهتر بیشتر می شود
١-با توليد خودروهاي از رده خارج كشورهاي اروپايي و بعد دستكاري هاي بدور از ملاحظات اقتصادي و زيست محيطي باعث افزايش مصرف بنزين تا دو تا سه برابر يك خودرو روز دنيا شده اند. اين افزايش مصرف سوخت به معني ٢تا٣ برابر شدن آلودگي هوا هم شده است.
٢-اين شركتهاي خودرو ساز داخلي خودروهاي توليدي خود را برابر يا گران تر از خودروهاي مشابه خارجي ساخت شركتي مانند تويوتا عرضه مي كنند. اگر عوارض واردات خودرو برداشته شود عمق فاجعه معلوم خواهد شد!
٣-آمار تلفات جاده اي را بالا برده اند.
٤-معني رعايت حقوق مصرف كننده را به سخره گرفته اند.
آيا با توجه به اين موارد خريد از آنها عين حماقت نيست؟!