این همه هیئت غربی میان ایران با وجود این که دولت غیر مستقیم اعلام کرده چیزی ارزان نمیشود و یا قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکنه چه سودی داره . تولید یه ماشین المانی سی هزار دلاری چه سودی برای طبقه متوسط داره
البته ذینفعان باند قدرت نمیگذارند برادر چین که همیشه علیه ما رای داده لطمه بخورد. ضمنا وقتی خود کارخانه پارس خودرو بهترین برند چینی یعنی سواری برلیانس را با رتبه زرد رتبه بندی و روانه بازار میکند دیگر چه میتوان گفت در حالیکه پژو 206 که که از ان پایین تر اسا کارخانه اش با رتبه سبز روانه بازار میکند دوراندیشان خواهند فهمید که چه کلک و دعوایی یا لحاف ملایی در پس پردهاست
به دلیل اینکه اکثر خودروهای چینی به اصطلاح نوشتاری در ایران مونتاژ می شوند قطعا این شرکتها جلوی کاهش قیمت را خواهند گرفت. همچنین چون هم اکنون نیز قیمت خودروهای چینی با مشابه اروپایی و کره ای شان اختلاف فاحشی دارد پس کاهش زیادی در فروش خود را نیز تجربه نخواهند کرد.
کاهش قیمت خودروهای معروف نیز حداکثر همینی است که الان اتفاق افتاده
پس فقط می ماند خودروهای وطنی و اتفاقی که برای آن می افتد به علت افزایش تولید حداکثر قیمت بازار با قیمت کارخانه این خودروها یکسان خواهد شد و نه بیشتر!
حالا که امکان همکاری با اروپا فراهم آمده از مسئولین می خواهیم که بجای خودروهای چینی که معادل بزک کرده خودروهای ساخت داخل است خودروهای آلمانی یا ژاپنی وارد کنند تا ازمنابع محدودکشور بهتراستفاده شود وچینی ها هم قسمت کوچکی از بل