ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
در جواب کاربر بالايی
اطلاعات اینچنينی برای همه لازم است فرق نميکند که سايت سیاسی باشد یا غير سیاسی
با تشکر از مديريت محترم سایت تابناک
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
البته استفاده از ترمز abs زمانی کاملاً ایمنی و مورد اطمینان است که همه خودروها دارای این سیستم باشند وگرنه در زمان ترمز و توقف سریع ماشین احتمال برخورد خودور پشت سر زیاد است چون ترمز آنها معمولی و ایمنی ندارد. برای افزایش ایمنی باید هزینه کرد و اجبار برای شرکت های سازنده ماشین برای تعبیه ترمز ABS.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
خبر بسيار جالبي بود كاش هفتهايي يك خبر از اين قبيل ارائه ميكرديد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
منظور از صدای شدید، صدای کشیده شدن لاستیک روی آسفالت نیست. خود سیستم ترمز در این حالت صدایی مثل خرد شدن با صدای بلند دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
احتمالا منظور نویسنده از "صدای نسبتا شدید" همان صدای قطع و وصل کردن سیستم ترمز است که روی پدال ترمز نیز با ضرباتی زیر پای راننده احساس میشود
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
در خصوص نظر این دو دوست عزیز ذکر دو مطلب ضروری است.
1- آن دوستی که گفته ترمز ABS صدا ندارد، مشخص است هیچگاه با اتومبیل با ترمز ABS رانندگی نکرده اند. منظور صدایی نیست که از لاستیک یا لنت ترمز بلند شود. بلکه صدایی است که داخل ماشین راننده حس می کند. در حالت عادی که ترمز آ ب اس درگیر نمی شود البته هیچ صدایی نیست. ولی در سطوح لغزنده به محض اینکه ترمز درگیر می شود لرزش شدید روی پدال و صدایی شبیه سابیدن آهن به آهن دارد که چندان مطبوع هم نیست.
2- در خصوص زمان ترمز، آ ب اس زمان و مسافت ترمز را کم نمی کند فقط چرخ را قفل نمی کند. تنها در سطوح بسیار لغزنده مانند یخبندان ممکن است زمان ترمز کمتر از ماشین های دیگر باشد ولی در یخبندان سرعت بالا حتما تصادف ایجاد می کند و هیچ وسیله ای جلودار آن نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
با سلام
مطلب خيلي خوبي بود
لطفا هر روز مطالب علمي روزمره كه مورد نياز مردم مي باشند را نيز در سايت قرار دهيد تا تنوعي در اين همه جارو جنجاهاي سياسي باشد.
با تشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
من نفهمیدم چرا باید کلاچ را بگیریم اینطوری خودرو رها میشود خود دنده درگیر سرعت را میگیره فقط باید پارا از گاز برداشت روی ترمز گزاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
با سلام
يك نكته اي به نظرم رسيد و آن اينكه دوستان عزيز يادشان باشد كه ABS معجزه نميكنه. و به خيال اينكه ماشينشون از اين سيستم بهره مند هست هر جور دلشون ميخواد رانندگي كنن.اصولا تمام اتومبيلها از ژيان گرفته تا لامبورگيني و... يك خصوصيت مشترك دارن و اونم اينه كه سطح تماسشون با جاده فقط لاستيك هست. پس اگر از لاستيكهاي درست در ارتباط با آب و هواي منطقه استفاده نكنيم اين ترمز كار زيادي انجام نميده. دوستاني كه تجربه رانندگي با اين ترمز را روي يخ دارن نظر بنده را تائيد ميكنن و اونجايي كه از لاستيك يخ شكن استفاده بشه كارايي اين سيستم خودشو نشون ميده. به نظرم بد نباشه كه سايت محترم تابناك در آينده مقاله اي كوتاه در باره خصوصيت لاستيكها براي كاربرانش ارائه بده و دوستان ملاحظه كنند كه نوشته هايي رو كه روي لاستيكهاي خودروشون ميبينن يه دنيا اطلاعات داره كه اكثرا از اون بي اطلاعند. متاسفانه بسياري از لاستيك فروش هاي ما هم در اين باره اطلاعاتي ندارند تا مردم را راهنمايي كنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۱
لطفا چاپ کنید تا اگر کسی بداند مرا راهنمایی کند: پژو 206 SD اتوماتیک من ،وقتی پس از چند روز توقف ،استارت میزنم ترمز نمیگیرد و بایستی چند بار ترمز کنم تا درست شود.
با تشکر
نظرات بیشتر