ای کاش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خودشون جای خلبان بودن ایشون حتما می تونستند هواپیما رو با یک موتور هم به سلامت به زمین فرود بیارند و دیگه مجبور نبودن دنبال دلایل دیگه برای سقوط هواپیما بگردن.
ناشناس
|
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
126
پاسخ
تاکنون هیچ مقام دولتی در ماجرای سقوط هواپیمای ایران 140 حتی عذرخواهی هم نکرده!
خوب اینجا ایرانه و جان ومال مردم که ارزشی نداره و برای چیز بی ارزش هم که عذرخواهی نمی کنن
ادم
|
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
116
پاسخ
هواپیما نمی خواین بسازین فقط خودروهایتان ، قطارهایتان و جاده ها تون را استاندارد کنید بقیه چیزها پیشکشتان
ناشناس
|
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
122
پاسخ
ظاهرا خلبان این هواپیما از خلبانهای ماهر و با تجربه بوده.پس لطفا تقصیر را گردن خلبان نندازید و مسولین مربوطه را شدیدا مجازات کنید.
عباس
|
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
54
پاسخ
به دلیل عدم رعایت حق تقدم،عدم توجه به جلو،سرعت غیر مجاز و عدم توانایی کنترل هواپیما مقصر اصلی حادثه خلبان می باشد!!!!اینم مثل قضیه اسکانیا میشه آخرشم گفتن مقصر راننده بوده!!!بد کلیشه ایی شده کارشناسی سوانحه
احسان
|
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
46
پاسخ
ببینید عزیزان نباید مغرضانه و بدون داشتن اطلاعات تخصصی نظر بدین که مقصر خلبان، هواپیما ، مسولین و ... بوده اند... نیرویی که هواپیما رو به سمت بالا می بره یا بالا نگهش می داره، نیروی لیفته.این نیرو برای یک ایرفویل (مثل بال هواپیما) با سرعت عملیاتی ارتباط مستقیم داره. یعنی هرچی سرعت بیشتر باشه به دلیل پدیده های سیالاتی نیروی لیفت که به سمت بالای ایرفویله بیشتر میشه. اما این رابطه خطی نیست و حد پایینی داره. یعنی چی؟! یعنی اینکه اگر سرعت ایرفویل از یک مقدار حدی (بحرانی) کمتر بشه، یک هو نیروی لیفت صفر می شه !!! حالا تو این مورد خاص چون هواپیما در حال تیک آف بوده و سرعت بالایی نداشته، بعد از fail شدن یک موتور، سرعت شروع به افت کردن می کنه و بعد از گذشتن از سرعت حد نیروی درگ صفر میشه و هواپیما در هر حالتی باشه به صورت کاملا عمودی به سمت زمین سقوط می کنه. البته قطعا قضیه خیلی پیچیده تر ازین حرفاست اما اینجا جای بیشتر باز کردن قضیه نیست.
ناشناس
|
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
63
پاسخ
حالا وقتشه همچي رو بندازيم گردن خلبان چون هواپيما كه مشكلي نداشته
به نظر شما مشكلي داشته ؟؟؟؟!!!!