هسا ایران-۱۴۰ یا ایران-۱۴۰ یک هواپیمای کوتاه برد با دو موتر توربوپراپ میباشد که بر پایه هواپیمای آنتونوف آن-۱۴۰ و تحت لیسانس شرکت هسا مونتاژ شده است.
دست گلشون درد نکنه با این هواپیما ساختنشون.
هیچ حرفی نمیشه زد، امیدوارم مقصران این حادثه مشخص بشن
علي
|
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
17
پاسخ
خوش بحال مسئولين براي مدتي جلسه تشكيل داده و ميوه گران قيمت ميخورند.
reza
|
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
6
پاسخ
باعرض تسلیت به خانواده قربانیان بازم هواپیمای ملخی ادم از دیدنش وحشت می کند چه برسد سوارش بشی.......................
كسري
|
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
21
پاسخ
تا وقتي پرواز ميكنه بهش ميگن ايران 140
وقتي سقوط ميكنه ميشه آنتونوف
Nobody
|
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
12
پاسخ
نکات ذیل در مورد این سانحه هوایی قابل ذکر است :
1- با توجه به سابقه سوانح قبلی این هواپیما که تقریبا در ایران مونتاژ می شود باید مجوز پرواز این هواپیما لغو می شد. هواپیمایی که در تست اولیه به همراه 5 خدمه در اصفهان سقوط می کند و به اصطلاح نیروی بالابرنده و جلو برنده آن نمی تواند بر نیروی وزن و جاذبه غلبه کند
با جه تضمینی و توسط چه کسانی در خطوط هوایی فعال است و هم اکنون نیز حدود 40 نفر (زن و کودک و ... ) جان خود را از دست داده اند.
2- بازینی فنی هواپیما ها توسط شرکت های خصوصی پیمانکار قبل و بعد از هر پرواز به خوبی صورت نمی گیرد. در خبر آمده است یک بال هواپپیما جدا شده است!
3- یک زمانی شهر تهران کوچک تر بود و فرودگاه مهر آباد در بیرون شهر و ضلع غربی قرار داشت . هم اکنون فرودگاه در میان شهر است و روزانه صد ها هواپیمای غول پیکر و ... از روی شهر عبور می کند که در این حادثه در صورتی که هواپیما بزرگ تر بود و یا بر روی مناطق مسکونی پرتراکم سقوط می کرد چه؟
4- فرودگاه مهر آباد با این وضعیت که آلودگی صوتی ٰ، آلودگی فرکانسی ، آلودگی هوا ، افزایش ترافیک و ... را نیز ایجاد نموده است نباید به جای دیگری منتقل شود؟!
دنیا
|
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
12
4
پاسخ
یاحسین من دیروز از کیش اومدم وای چه بد چیکار کنیم .امریکا تحریم کرده خوب اینجوری میشه دیگه
ناشناس
|
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
5
پاسخ
آقای نیکزاد کجایی؟ یادت بخیر
یادت بخیر که در دوران تو هیچ هواپیمایی سقوط نکرد
اما در دوران ژنرالها...
باز هم سقوط
دست گلشون درد نکنه با این هواپیما ساختنشون.