این هواپیما تو 12 سال فبل سه سقوط داشته
:۱. ۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران میآمدند شد.
۲. ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ خطوط هواپیمایی جمهوری آذربایجان با ۲۳ مسافر در سواحل دریای خزر سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند.
۳. ۱۵ فوریه ۲۰۰۹، هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکتهای هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزشهای تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بودهاند.
به بازماندگان تسليت عرض مي كنم و خدا به ايشان صبر جزيل اعطاء فرمايد.
در اينجا، غنيمت مي دونم بگم كه چرا وقتي ما در صنعت هواپيما تحريم هستيم. به جاي هزاران مذاكره، به فكر گسترش صنعت راه آهن در كشور نيستيم. در ميان تمام وسايل نقليه گفته مي شود كه قطار امن ترين وسيله نقليه است.
فرضاً ما قادر باشيم با مذاركره، هواپيما هم بخريم، قطعات آن را به ما نمي دهند و يا در دادن آن مشكل ايجاد مي كنند و ما و وابسته مي كنند، در ثاني، احتمال خروج هواپيما از مدار توسط سيستم هاي رايانه اي پيشرفته و جاسوسي وجود داره و هزاران حوادث مرتبط با هواپيما هست كه در قطار بسيار بسيار كمتر وجود داره، چرا به صنعت راه آهن روي نمي آوريم؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
احسنت
محسن
||
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهدی جان تصادفات و حوادث اخیر راه آهن تو خط مشهد 3 حادثه در آخر 92 و عید . قطار کرمان . قطار بنیاد ( توربوترن ) و قطار مسیر خوزستان وو.... که همه تو این 3-4 ساله اتفاق افتاده رو یادت رفته در ضمن بدون که ما تو ریل هم تحریم هستیم الا تمام دنیا از نمره U60 تو خطوط استفاده می کنن تازه به ما U33 میدن یعنی بجای آهن 18 داریم 14 استفاده می کنیم . این یعنی تناژ و سرعت انتقال پائین..
ناشناس
||
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
منظورت همین صنعت راه اهن با سرعت لاک پشتیه؟
ناشناس
||
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من فکر کنم اگه دست تو بود تموم تاکسی ها الان درشکه بودن - نه ؟ واسه کدوم عصری رفیق؟
ناشناس
||
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزیزم امن ترین راه مسافرت سفر هوایی نه در ایران قطار که کلا خط بکش دورش
ناشناس
||
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما هنوز فرق هواپیما با قطارو متوجه نشدی دوست عزیز!
کارگر تراورس
||
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا بحال با قطار درجه2 به طبس رفتید؟ به چادرملو و بافق یا تربت حیدریه چطور؟ درطول بیست ساعته مسیر چندین بار جون میده آدم!
ناشناس
||
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهدی جان حالا اگه کسی خواست با طیاره سفر کنه چیکار باید بکنه؟
ناشناس
||
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
الان تو بیشتر کشورهای پیشرفته قطار با سرعت 300 کیلومتر هست.یعنی میشه تهران مشهد رو 4 ساعته رفت.یا تهران تا بعضی شهرای بزرگ اطرافش رو تو کمتر از یه ساعت.این جوری میشه قزوین زندگی کرد و محل کار تهران باشه یا برعکس.
ناشناس
||
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این دوستمون دقیقا ضعف مفرط در نگاه ها و برنامه ریزیها را نشان داد ،اگر در این 35 سال یا نه در 20 سال اخیر بر روی صنایع ریلی و گسترش راه آهن سرمایه گذاری شده بود الان اینقدر وابسته به صنایع هوایی نبودیم و کشته های جاده ای مان هم کاهش قابل توجهی می داشت.
ناشناس
||
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
از نویسنده تشکر میکنم هر موقع اتوبان شمال تکمیل شد داستان خطوط ریلی شروع میشه. در بسیاری از نقاط اروپا حمل و نقل ریلی بسیار پر طرفدار تر از هواپیما ست اولین دلیل آنهم اینست که نقطه شروع در وسط شهر و نقطه پایان سفر در وسط شهر مقصد میباشد.
امیرحسین
||
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اخه مرد حسابی با قطار تو یساعته از تهران مثلا به اهواز مشهد میرسی...یچیزی میگید خواهشا ی نیم دقیقه هم فکر کنید
مهدی
||
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستی؟واگن و لکوموتیو هم جز تحریمه.آخرین لکومتیو ها زمان اقای خاتمی از الستوم انگلستان خریداری شد و مابقی هم از زمان طاغوت موندن!!!!
ناشناس
||
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ای بابا فرمایش میفرمایید. شما که به دنبال ایمنی بیشتر هستید چرا حمل و نقل با الاغ و قاطر و اسب را پیشنهاد نمیدهید؟
اگر برای قطار هم ممکنه اندکی حتی به کشورهای دوست و برادر مثل چین و روسیه وابسته بشیم دیگه هیچگونه وابستگی نخواهیم داشت هم در سوخت مصرفی و هم در تولید!
ضمنا ثابت شده که هیچگونه سیستم پیشترفه کامپوتری و راداری به هیچ وجه نمیتواند روی مغز خر اثر بگذارد. اصولا در طول تاریخ مغز خر همچنان دست نخورده باقی مانده است. و حتی به مصرف غذایی بعضیهای هم میرسد.
بانام
||
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بنده خدا بگو از هواپیما می ترسم چرا دیگه اینقدر زدی تو سر مال
ناشناس
||
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهندس! چطوره با درشکه سفر کنیم؟ خطرش هم کمه تحریم هم نداره!
ناشناس
||
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اونم خوبه فقط یه مشکلی داره ..آمار کشته ها چند برابر میشه.
امیر
||
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باز هم "هنر" پاک کردن صورت مساله ...
ناشناس
||
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا مهدی حالت خوبه؟
ناشناس
||
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من میگم اصلا همه الاغ سوار شیم بهتره هم تصادف نداره هم امنه هم الودگی هوا نداره
مهندسین بومی..!
منم مهندسم..
واقعا برا خودمون متاسفم..
با گذشت 70 سال یه ماشین معمولی نمیتونیم صفر تا صد بسازیم..
با وجود اینهمه مهندس..
متاسفم برات تابناک که هیچ نظری مو تایید نکردی..!!
خدا بیامرزه رفتگان رو...خدا صبر بده موندگان رو..
چند سال بود سقوط نداشتیم شما از کدوم هواپیماها حرف میزنی که میگی سالی چنتا هواپیما باید بیفته؟ همه ناراحتن اما زدن حرفای بیهوده و بعضا دروغ هیچ فایده ای نداره.
ناشناس
||
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقای محمد حسین خودت رو یک لحظه بگذار جای خانواده یکی از کشته شده ها، اون وقت شاید متوجه بشی چی رو کجا باید بگی!
ما توانستن را نمی خواهیم!
ما نمی خواهیم هزینه توانستن را بپردازیم!
ما در نتوانستن مانده ایم! چون منافع کوتاه مدت و البته شخصی خود را بر منافع بلند مدت و جمعی ترجیح می دهیم!
ما ....
حالا پیدا هم بشه............اتفاقی میوفته؟؟؟؟؟؟؟؟