ای بابا...
به قول فامیل دور: من دیگه حرفی ندارم!!!
یکی نیست به این ها بگه شما واردات خودروهای خارجی رو آزاد و بدون گمرکی اعلام کنید، از اون سمت بگذارید خودرو سازها هر قیمی که دوست داشتند ببرند و اعلام کنند، وقتی رقابت آزادانه ایجاد بشه هیچ وقت یه خودرو ساز جرات نداره یه بوق و چهار تا در رو بفروشه 20 میلیون تومن!!!
من تعجب میکنم ما هنوز نمیخواهیم قبول کنیم همه چیز 3برابر شده خب پراید هم که 9 تومن بوده باید میشد27 تومن .
7 تومن هم شما ندهید 20 تومن ببرید این دیگه ناراحتی نداره . اصلا نخرید
پاسخ ها
فرهاد
||
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
حرف شما کاملا درست ولی قیمت خودرو یه قیمت جهانی دارد از روز اول توی ایران ماشین رو گرون میفروشتن همین حالا هم یه مزدا 3 16هزار دلار قیمت جهانیش هست ولی توی ایران منتاژی ش چیزی نردیک به 40هزار دلاره این اصل ظلم در حق مصرف کنندس.
ناشناس
||
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اولاً پرايد 9 تومن نبود، بلكه 7 تومن بود. در ثاني نرخ تورم رسمي اگه در نظرگرفته بشه، چرا بايد 3 برابر دو سال پيش پرداخت كنيم. حتي اگه فرض كنيم تمام اجزا پرايد وارد شده باشن، نرخ دلار نسبت به بهمن 90 كه تقريباً 1900تومن بود، 2 برابر هم نشده. از طرفي اگر هم فرض كنيم قيمت دلار سه برابر شده، ساير هزينه هاي ساخت با اين سرعت افزايش پيدا نكردن! شما هم لازم نيست نگران باشين. مطمئناً كار پرايد ديگه تمومه
جاوید
||
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اولا 9 تومن نبود و 7 تومن بود
دوما اگر پراید وارداتیه و با دلار محاسبه میشه پس چرا 90 درصد عوارض رو نمی دن؟ اگر هم تولید داخله پس چطور به حقوق کارگر و کارمندا که می رسه 17 درصد اضافه میشه نه سیصد درصد؟؟؟
آن زمان كه صحبت از توليد ملي بود خودرو سازان در مواردي مدعي بودند تا 90 درصد خودروهايشان از قطعات توليد داخل استفاده مي كند و زماني كه صحبت ارز شد يكباره مدعي شدند تا 80 درصد قطعات خارجي است. به هر حال براي اين كه شكم هميشه گرسنه خودروسازان بي رقيب سير شود پيشنهاد مي كنم به قيمت هر خودرو تا حدود يك ميليارد تومان اضافه كنند و قول بدهند تا شش ماه اصلا صحبت از گران كردن خودرو نكنند.