این که از دور داد میزنه کار کولیهاست. اینها ملودیهای کولیهای اروپاست اگر کسی در ایران اینها رو بزنه معلوم که مال خودش نیست.
اما دیروز توی خیابان میرداماد یک نفر را دیدم که دو تا فلوت کوچولو را کنار هم گذاشته بود و بسیار زیبا می زد. گوش که دادم دیدم ملودیهای سلتی است. ملودیهای باستانی انگلیسی ایرلندی که هیچ کجا پیدا نمی شه و توی اروپا هم باید بگردی تا پیداش کنی. حالا بگو این آدم چطور اینا رو پیدا کرده و میزنه, اونم به اون خوبی!
داخلی ها رو بچسب
این همه ملودی کردی رو ورمیدارن و استفاده میکنن و ککشان هم گزیده نمیشود را چرا نمیگی. حالا بقیه دوستان که با ترکی و .. آشنا هستند هم شاید همین نظرات را در ماودیهای ترکی داشته باشند
کاور کردن در ایران که قانون کپی رایت اجرا نمی شود روشی ناجوانمردانه و مرسوم است ه من بیش از 100 عدد آهنگ آن را جمع آوری کردم و ملودی یونانی ،ترکی استانبولی و عربی بیشترین سهم را دارد ،صد البته این موضوع هم در خوانندگان قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب و هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور جریان دارد ،صدا و سیما هم بصورت گسترده از موزیک های یونانی و کلاسیک که تم شرقی دارند استفاده می کند .
متاسفانه این مساله به موسیقی ختم نمی شه در حوزه سینما نیز متاسفانه بسیاری از فیلم ها و سریال ها کپی محض و البته افتضاح نمونه های بی نظیر خارجی می باشد. که متاسفانه در ایران صرفا اسم فیلم ها یا تا حدودی داستان کپی برداری می شود : روانی، دیوانه ای از قفس پرید، گربه روی شیروانی داغ، چ و... نمونه هایی از این دست هستند. این مساله نشان از فقدان خلاقیت و نوآوری و اندیشه درست در مردمان این سرزمین دارد که علیرغم تمام ادعاهایشان هیچ چیزی در چنته ندارند و عملا به تخریب موسیقی و اندک فرهنگی می پردازند که حاصل زحمات برخی از افراد موفق می باشد.
در عرصه موسیقی به صورت عام هر چه بوده پس رفت بوده . سبک های جدید که فقط به مذاق عده ای خاص خوشایند است ، شعر های بی معنا ، اهنگ هایی که به صورت ریتم های تکراری هستند .
اما دیروز توی خیابان میرداماد یک نفر را دیدم که دو تا فلوت کوچولو را کنار هم گذاشته بود و بسیار زیبا می زد. گوش که دادم دیدم ملودیهای سلتی است. ملودیهای باستانی انگلیسی ایرلندی که هیچ کجا پیدا نمی شه و توی اروپا هم باید بگردی تا پیداش کنی. حالا بگو این آدم چطور اینا رو پیدا کرده و میزنه, اونم به اون خوبی!