من موندم اگر ایران میخواست یه ماشینی مثل بوگاتی تولید کنه چند میخواست بفروشتش؟؟؟؟
خب ماشین هرچی ارزون تر باشه فروشش بیشتره و دیگه مردم ماشینهای 30 سال پیششون رو سوار نمیشن و ماشین نو میخرن ولی متاسفانه این تفکر وجود نداره و میخوان با فروش یه تعداد محدود ماشین میلیارد ها دلار گیرشون بیاد
یک پیشنهاد:
خودروسازها هر کدام از خودروها (از جمله 206) را که به دلیل زیان دهی تولید نکنند، دولت به تعرفه صفر وارد کند تا نه خودروساز بینوا؟؟؟؟ به ضرربیافتد و نه مردم عاشق 206 بی ماشین بمونند.
مرگ یک بار شیون هم یکبار! در این دو تا کارخانه ضررده رو که ماشین های مونتاژیشون سالانه هزاران ایرانی رو به کشتن میده ببندید تا مردم ایران هم مثل بقیه دنیا از ماشین های به روز و مدرن استفاده کنند.
این همه جوون بیکار داریم این 40000 کارکنان این دو مونتاژکار هم روش!
آقای روحانی، نعمت زاده، مدیران خودرو، نمایندگان و یا هرکسی که کلی مسئولیت قلمبه سلمبه دارد ولی در عمل کاری نمی کنند:
امام علی:
هر آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران بپسند و هر آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز نپسند.
آیا اگر شما هم کارمند ساده بودی ، 6 صبح هم خودت و هم زنت می زدید بیرون، برای چندر غاز پول اضافه کار می موندید، 7 شب میرسدید خونه، با پس انداز و قسط و وام و از شکم خودتون و زن و بچه تون بزنید، 36میلیون تومان (12000 دلار) (تازه اگر بتونی تو سایت ثبت نام کنی)ازتون واسه یه ماشین از رده خارج شده اروپایی (تازه، چینی شده و بی کیفیت و از قطعات اصلیش هم دزدی شده) بهتون بدن (اونم با کلی تاخیر و دردسر و ...) و کلی هم سرت منت بزارن که داریم ضررمیدیم و .... خونت به جوش نمی اومد از این همه ظلم؟
مدیران خودروسازی، آیا فکر می کنید پولی که می برید خونه، حلاله؟ آیا شما کم فروش و گرون فروش نیستید؟ آیا این کار یعنی حمایت از تولید داخلی؟
جناب روحانی و دولتی ها: آیا این درسته که به ملت اینقدر فشار می یارید واسه صرفه جویی سوخت، در حالی که ماشین های که با این قیمت ها میدید دست مردم، متوسط دوبرابراستاندارد جهانی می سوزوننن، مردم با چی و چطوری صرفه جویی کنند؟
و خیلی حرف های دیگه تو دل ما ملت مونده، که نه اینجا جاشه، نه وقتشه، نه تابناک منتشر می کنه. در نهایت، یه تلنگری به وجدانتون گاهی بزنید که خوابش اونقدر عمیق نشه که دیگه امیدی به بیدار شدنش نباشه
((یکی از همین ملت صبور که 35 سال از سنش گذشته و دکتری داره و کارمنده و امیدواره قبل از مرگ، یه 206 بتونه بخره)
یک سوال:
یا این هزار میلیارد تومنهای که دولت به خودرو کمک میکنه اگر بخوان همین پول رو بدن به کارکنای ایران خودرو و بگن بیخیال تولید این گاری ها.
مردم هم خودروهای خوب و لوکس خارجی سوار بشن.
آقا بچه که بدنیا میاد تا یکی دو سالگی دستشو میگیرن راه میبرن. اگه سه سالگی بازم لازم باشه دستشو بگیرن ، حتما میبرنش دکتر چون حتما مشکلی داره. اگه ده سالگی هم باید دستشو بگیرن و کارهاشو انجام بدن، زیرشو تمیز کنن و ... میگن مشکلش خیلی جدیه. ولی اگه بعد از چهل و اندی سال درست نشد دو حالت داره یا داره از این وضعیت حداکثر استفاده رو میکنه یا فلج مغزی و عضوی داره باید بردش گذاشت آسایشگاه. به هر حال دیگه آدمی نمیشه که بدرد خودش و مردمش بخوره. آقا این خودروسازی رو بذارین آسایشگاه، البته اگه مسئولین هم اوضاع اون بچه رو ندارن!!
من كه از خير خريد خودرو داخلي گذشتم و ديروز رفتم به قيمت 40 ميليون يه هيونداي الانترا مدل 2013 پلاك منطقه آزاد اروند خريدم.چطوره كه خودرو وارداتي با عوارض منطقه و پول حمل و دلالي و غيره از يه خودرو ال 90 يا پژو پارس ساخت داخل اونم با تكنولوژي 30 سال پيش ارزونتر در مياد.تا كي حمايت از يك صنعت ناكارآمد؟
با سلام الانه 206 sd یا وی هشت مثل سابق کیفیت نداره احتمالا وسایل 405 روی ان گذاشته شده چه کسی مسول کنترل کیفی خودروهاست؟ وزارت صناع چه میکنه؟ این کلاهبرداری نیست ؟
اصلا تولید نکنندُ خودروی خارجی بدون گمرکی سوار میشویم....