باسلام بنده یک هموطن عرب زبان ایرانی الاصل هستم وبه ایرانی بودن وعرب بودن خود افتخار میکنم ،اماهمیشه حقیقت تلخ است شما تاریخ رو مطالعه کنید ،درطول این تاریخ چیزی بعنوان ملت عرب نداشته ایم،اگرهم الان اعراب حاشیه خلیخ همیشه فارس راقدرتی دارند ،که ندارند بواسطه وجودنفت واین ثروت است،والااگر این نبود.همان قوم بادیه نشین با شترهای خود مشغول بودند.
پاسخ ها
عرب
||
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مطمئنا شما عرب وچعباوی نیستی،شما عرب زبان هستید وعرب نیستید،وقتی مثل خیلی ها آمدید خوزستان ومهاجرت کردید فامیلی چعباوی را انتخاب کردید،اگرعرب اصیل هستید خودتان را معرفی کنید وتاریخ اجدادتان را ارائه دهید ونام تذکره بزرگانتان را بگویید وحداقل سی پشت وجد خودرا نام ببرید.درغیر این صورت نمیتوانید عرب باشید بلکه عرب زبانید
علی
||
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مطمیننم اگه یه ذره غیرت داشتی این حرفو نمیزدی
کاظم
||
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مطمئننا تو عرب نیستی بی غیرت
ضمنا اعراب خود نگارننده تاریخند بی سواد
سیامک
||
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
مگه عرب باسواد هم داشتیم که نگارنده تاریخ باشن؟؟؟بعد از اسلام تازه یه چیزایی فهمیدن.شما یک ملت عرب در قبل از اسلام پیدا کن که تاریخ داشته باشه.
عرب2
||
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
من عرب هستم وهمه اجدادم را بانام میشناسم،آنهم تاحضرت آدم.میدانم جدصدم بنده کجا به دنیا امده کجا بزرگ شده از کجا زن گرفته مسیر هجرتش روی کره زمین چطور وازچه راهی بوده چطور وچگونه درمسیر تاریخ وزمان زبان عربی شکل گرفته وچگونه به اینصورتی که الان هستش درآمده و....ولی شماچه؟؟!چشم بازکردید ندانسته به شما گفتند باستان!!حالا باستان چیست وکجاست خدا میداند،تذکره وشجره ای ازاجدادتان ندارید وخودتان را به فلان پادشاه نسبت میدهید!حال این پادشاه واقعا وجود داشته یا نه خدا میداند.هفت پشت خودرا نمیتوانید اسم ببرید وبعضی ها را دیده ه ام که که پدر پدربزرگ خودرا نامش را نمیدانند ودم ازباستان میزنند...ماباستان را نخواستیم جناب چعباوی شما فقط بفرمایید از کدام شاخه بنی کعب هستید ومحدوده سرزمینیتان درتقسیمات قبیله بنی کعب کجاست البته اکر چعباوی یا همان کعباوی یا بنی کعب هستید
کمبوجیه
|
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
17
15
پاسخ
یه روزی نفوذ داشتن ولی دیگه ایرانی جایگاه خودش را پیدا کرده ودنیا هم میدونه تنها ملتی که میتونه امنیت خاورمیانه را برقرار کنه ایرانه چون این کارو قبل از انقلاب انجام داده و موفق هم بوده و توی خلاء انقلاب اگر اعراب ملتی بودند این کار را میکردند و ارامش را به منطقه می اوردند ایمان داشته باشید روز های خوبی در انتظاره
علی
|
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
12
17
پاسخ
یک فرد صد در صد ایرانی هستم. به کشورم و به ملتم عشق می ورزم. لکن باید عرض کنم که با اظهار نظر آقای دکتر مجتهد زاده در خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس موافق نیستم. یکی از اهداف اصلی دشمنان ملت های مسلمان ساکن در خاور میانه ایجاد تفرقه بین آنهاست. آنها هم اکنون موفق شده اند مردم مسلمان منطقه را به جان هم بیندازند. اگر به اخبار مراجعه کنید می بینید که روزی چه تعداد مسلمان ( شیعه و سنی) بدست یکدیگر کشته می شوند. قطعاً دشمان ملت های مسلمان از این موقعیت به وجد آمده اند و تمام توان خود را برای تقویت این روند بکار خواهند برد. بر این اساس باید عرض کنم که اظهارات آقای دکتر مجتهد زاده دقیقاً در جهت تقویت دشمنان ملت های مسلمان ساکن در منطقه خاورمیانه است. ما باید به تمام همسایگان خود احترام بگذاریم و بدانیم که فرزندان ما مجبورند در کنار هم و با یکدیگر زندگی کنند. اولین شرط داشتن یک زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر احترام متقابل است.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
علی جان عرب ها حتی سوریه هیچ ارزشی برای ایران قائل نیستند
حتی سوریه هم بدفعات در مورد جزایر ایرانی با سایر اعراب هم سو شده
ناشناس
|
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
9
13
پاسخ
امارات بحث تجارت و گردشگی رو که به سطح بالایی رسانده و از چندسال قبل هم استار صنعتی شدن رو زده و تا چند سال آینده خواهیم دید
ناشناس
|
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
9
15
پاسخ
من اصلا نظرات ایشونو نمی خونم چون قبلا نظراتش در حد قهوه خونه هم نبود معلوم نیست این آقا جاسوسه یا ؟؟؟
Saeid
|
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
6
پاسخ
آیا واقعا مخالفتی ازسوی عربستان و کشورهای غربی در نزدیکی روابط ایران و آمریکا نیست؟!!!!!!! اگر سه کشور ایران، عربستان و رژیم صهیونیستی را موثرترین کشورها و به عبارتی قدرت های منطقه ای بدانیم (آثار رقابت آنها در سوریه، بحرین، لبنان، فلسطین، مصر و .... کاملا مشهود است) با رفع تحریم ها منابع مالی بیشتری در اختیار ایران قرار گرفته و امکان حمایت گروههای شیعی کشورهای مذکور افزایش می یابد. بدین ترتیب تعادل قدرت در بین این سه قدرت منطقه ائی تا حدودی تغییر کرده و وضعیت ایران به حالت سابق بازخواهد گشت و یقینا هر دو قدرت دیگر(عربستان و رژیم صهیونیستی) با این موضوع مخالفند. در این میان رژیم صهیونیستی اقدامات آشکار و عربستان و کشورهای حاشیه خلیج اقدامات پشت پرده را در دستور کار خود قرار داده اند. منافع آمریکا همیشه ایجاد یک تعادل در بین سه قدرت مذکور بوده است
و مطمئنا برقراری رابطه با ایران محدود و در راستای این سیاست کلی خواهد بود. پس انتظار بالایی از تغییر شرایط مهم در رابطه ایران و آمریکا نداشته باشیم.
میلاد
|
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
6
29
پاسخ
بعنوان یک شهروند ایرانی که دو سال در امارات و 6ماه در اردن زندگی کرده ام باید بگویم که فرهنگ ملی حداقل در دو کشور مذکور بسیار بالا بوده و باید بپذیریم که عربها در بسیاری از زمینه ها بیشتر از ما پیشرفت کرده اند وقواعد سیاسی جهانی را بسیار بهتر از سیاستمداران ما بلزی میکنند و توانستند بهترین زندگی را برای ملتشان مهیا کنند ای کاش سیاستمداران ما میتوانستند یک دهم رفاه ان ملتها را برای ما تامین کنند
پاسخ ها
ايراني
||
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
با شما موافقم با حلوا حلوا دهن شيرين نمي شه/فرهنگ با گفتن درست نمي شه/به جامعه خود نگاه كنيم آيا اين فرهنگ حداقل 2500 ساله هست؟/در چين از 3000 سال پيش فرهنگ مطوب روي كاغذ بوده و غيره ولي اين قدر دم از ف هنگ نمي زنن كه ما با چند سنگ نوشته به خط ميغي مي زنيم /اول بيايم فرهنگ خودمان رو درست كنيم بعد به ديگران فخر بفروشيم.
ناشناس
|
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
4
15
پاسخ
پول که باشه قدرت هم هست هرچه بیشتر قدرت هم بیشتر
اسفندیار
|
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
3
پاسخ
در مورد موارد مهمی مانند مذاکره با 5+1 اتحاد داخلی بایستی حفظ شود و به صورت عتنی کسی نباید مخالف تیم مذاکره کننده حرف بزند اگر تحلیلی هست کاملا درونی و بین خودمان.
محمد
|
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
7
3
پاسخ
ایشان هیچ گفته ای در مورد نقش اقوام مختلف در تمدن های ایران با کل آسیا ندارند چه بسا که تاریخ ایران، به عنوان قدیمی ترین کشور دنیا از تاسیس توسط اقوام ایرانی عمدتا در غرب و شمال غرب به طور کل دامنه های زاگرس و البرز با مرکزیت همدان امروزی (جالب این است که اکباتان به معنی مشهد یا مکان دیدار است) تا به حال که همواره توسط عده ای از این ملت به دوش کشیده شده، برای هر خواننده ای غیر قابل اغماض است! که همه ادامه دهنده یک فرهنگ یا تمدن هستند که بنا بر مقتضیات زمان و مکان و اقتصاد نقش خود را در آن برهه تاریخی به عهده گرفتند. که این تایید کننده نکته دکتر در مورد کشورهای عربی است
اما نظر دکتر در مورد کشور مثلا عربستان با پسوند رسمی سعودی است که نشان از حکومت قبیله ای دارد اگر قبیله دیگر حکومت کند مثلا میشه آل کمال!
تماما قبیله ای و ناشی از جنگ جهانی اول و دوم و انگلیس و فرانسه هستند! این توهین نیست، حقیقت است! به لیبی یمن کویت و قطر امارات و .... نگاه کنید!
یک نکته هرچند نا مرتبط در مورد خودمان!
در مورد کلمه ایران! بنده اوستا و تاریخ ایران را مطالعه کرده ام و باید بگویم که برخورد زبان شناسانه با کلمه ایران که ریشه در نگاه غربی دارد کاملا ناقص است! و دید مردم را در مورد هویت شان، خراب میکند! چرا؟
1. کلمه ایران را وقتی ریشه یابی میکنند میگویند مکان زندگی آریایی ها، با اینکه در حقیقت از دیدگاه خود مردم ما، با توجه به داشته هایمان از گذشته، که در متون باستانی و سنگ نگاره آمده به هیج وجه چنین دیدی وجود نداشته و ایران برایند مردم فلات ایران در برابر هجوم و تاخت و تاز امپراتوری آشور بوده و سنگ نگاره ها عمدتا با زبان های مختلف ایلامی و بابلی و ... در کنار هم بوده! جالب این است که ما هر چه فرهنگ مناسب بوده را چه از دشمان خودمان آموختیم و ادامه دادیم مانند نوروز و شب یلدا، گاه شماری خورشیدی و .... از همان آشوری ها! که در حال حاضر بسیاری از آشوری ها هم وطن ماهستند با همان خصوصیات و فرهنگ و زبان خودشان! ولی فرهنگ آنها توسط ما به دیگر نقاط دنیا رفته!
2. خود کلمه ایران در اوستا آمده به صورت ایران وئجه که نام همان مکان بهشت مانند است که انسان در آن زندگی میکردند و بعد رهسپار سفر به سرزمین کنونی ما میشوند!
اگه اشتباه کردم کاملش کنید دانستنیهای من برای دوران نوجوانیم است!
ضمنا اعراب خود نگارننده تاریخند بی سواد