کشف ملاک احکام مشکل نیست, محال است
زیرا این احکام از عالم مطلق (خدا) صادر شده و علم ما محدود است.
سبزينه
|
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
39
297
پاسخ
چرا هيچكدام از دلايلتان منطبق بر اصول علم روانشناسي ، پزشكي و ژنتيك نيست و فقط به معقولات منقولانه متكي هستيد ؟
ناشناس
|
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
15
170
پاسخ
متاسفانه هیچکدوم از این دلایل سه گانه محکم و علمی نبود و خیلی از موارد رو میتوان پیدا کرد که دلایل بالا رو باطل کنه به نظر من اگر کسی نظر کارشناسی میده نظر محکم و علمی بده که خواننده رو به شک نندازه
ناشناس
|
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
15
161
پاسخ
تابی اینا چیه میذاری... این که از بدیهیاته! مثلا کدوم خواننده از این خبر استفاده می کنه؟!!
ناشناس
|
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
180
54
پاسخ
یکی از دلایل اصلی که برخی ازدواجهای فامیلی حرام است در حقیقت به انتشار ژنهای معیوب و آسیب زا مرتبط است چنانچه دانشمندان ژنتیک بیان می کنند ژنهای معیوب در خانوادههای نسبی بیشتر یافت می شود پس بهتر است برای جلوگیری از انتشار انها در کل ازدواج فامیلی انجام نداد و برخی که حرام شده اند شاید بیشتر ممکن است موجب گسترش ژنهای معیوب شوند. بعلاوه ازدواج با دو خواهر سبب فرزندانی می شود که در عین حالی که پسر خاله یا دختر خاله اند و قاعدتا می توانند ازدواج کنند اما چون از پدر یکی هستند نمی توانند این کار را بکنند و این یک تعارض اشکار در وضعیت انهاست.
سلمان شکیبا
|
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
184
47
پاسخ
به نظر می رسد یکی از مهم ترین دلایل، سوء استفاده برخی مردان فرصت طلب است که با فشار به زن خود و خانوادۀ او ازدواج با خواهر زن را اصرار می کنند و زن و خانواده اش برای اینکه به زندگی شان آسیب جدی نرسد با اکراه خواهر را به عقد او در آورند. مثلا مرد بگوید اگر با خواهرت ازدواج نکنم تو را هم طلاق می دهم یا اذیت می کنم.
ناشناس
|
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
15
188
پاسخ
البته این مورد رو فراموش کردید که اگر دو تا خواهر باشند زورشون زیاد میشه و پدر دامادو در میارن :)
ناشناس
|
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
47
378
پاسخ
یعنی چی؟ قرن 21 شده شما دنبال 2 تا زن میگردی؟ اونم 2 تا خواهر. اصلاً به زبان آوردنش هم چندش آور است.
امان از طاغوت
|
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
13
214
پاسخ
اگر دلایل از این نوع بود اصلا ازدواج با دو زن رو نیز حرام باید دونست.
ناشناس
|
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
13
181
پاسخ
آقا جان آخر اين چه استدلالي است ؟ رقيب چه خواهر باشد چه غريبه باز هم رقيب است..اگر اين اصل را قبول كنيم آن وقت هر شكل از ازدواج مجدد مردود است..
زیرا این احکام از عالم مطلق (خدا) صادر شده و علم ما محدود است.