پدیدۀ زیرمیزی یک چیز است، تعرفه های بالای ویزیت و دیگر خدمات پزشکان از جمله خدمات دندانپزشکی چیز دیگر، که اگرچه ظاهرا قانونی است، اما کاملا فراگیر و ناعادلانه است. شاید این توجیه آورده شود که یک پزشک درس خوانده، زحمت کشیده و کاری که انجام می دهد دیگران نمی توانند انجام دهند، پس حقشان است، اما مگر فقط پزشکان درس خوانده اند؟ مثلا یک استاد دانشگاه درس نخوانده؟ یا دیگر اقشار زحمت نمی کشند؟ هزینۀ عصب کشی و پر کردن یک دندان چند برابر درآمد روزانۀ یک کارگر است؟ این تناسب در کجای دنیا وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
جهت اطلاع:ویزیت پزشک عمومی در افغانستان 70 هزار تومان است.در ایران 14 هزار تومان
ناشناس
||
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
بهداشت باید رایگان باشد نه اینکه پزشکان بار فقر جامعه را به دوش بکشند .
ناشناس
||
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
تو همه جای دنیا همینه مثلا تو امریکا ویزیت متخصص 200 دلار به جا اینکه بگی پزشکا چرا زیاد می گیرن برو ببین چرا بیمه پول نمیده.تو همه دنیا 30 درصد هزینه درمان با بیمار هست تو ایران 90%.
داروساز
||
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دولت قبل از درافتادن با پزشکان و برخورد قضایی اول باید تعرفه ها رو واقعی کند بعد بیمه ها رو فراگیر و تقویت کنه. من دوران طرحم با یک جراح تو یک سوییت بودیم بیچاره همیشه استرس داشت هر شب قرص خواب و هر صبح قرص معده میخورد.
بهنام
||
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دوست خوبی که گفته پزشک تو امریکا 200دلار هست اولا اونجا درامد ماهیانه چقدر هست
دوما در هیچ کجای دنیا درامد 1پزشک به اندازه ایران نیست ولی با این نظر شما موافقم که توی ایرات بیمه خیلی مشکل ساز شده یا حق
ناشناس
||
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
اون بنده خدایی که می گه ویزیت پزشک عمومی تو افغانستان 70 هزار تومنه:
1- شما و بقیه پزشکان محترم هم که راضی به درآمدتان نیستید، تشریف ببرید افغانستان
2- هز افغانی الان 46 تومنه، یعنی ارزش پول اونها 460 برابر پول ماست که اگه فکر کنی می بینی 70000 تومن می شه 1521 افغانی که از 140000 ریال یا همون 14000 تومن خیلی پایینتره
ناشناس
||
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اونجا که 200 دلار پول میگیرند, حداقل 30 دقیقه تا یکساعت ویزیت می کنند نه یک دقیقه, هر مشکلی هم پیش بیاید ضامن و مسئول هستند, نه اینکه بخاطر عدم رعایت تداخل دارویی مریض خونریزی داخلی بدهد, هیچکس هم جوابگو نباشد
خدا به همتون رحم کنه, قیامت وجود دارد گرچه شما اعتقادی به اون ندارید
ناشناس
||
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
خنده داره که دوستان پزشک درآمد همکاران خود در سایر کشور ها را مثال میزنند حال سوال اینجاست.
اولا شما که با پول ملت رایگان در دانشگاه تحصیل کردید و در دوره طرح هم حقوقی دریافت نمودید که از در امد بسیاری کارمندان رسمی بیشتر است.
دوم اگر در خارج از کشور یک جلسه ویزیت 200 دلار است مدت زمان ویزیت 5 دقیقه نیست و حداقل 20 دقیقه است. و یک پزشکاز ترس خطای کاری به خود جرات نمیدهد روزی چندین بیمار را کیلویی ویزیت کند.
سوم مگر در ایران کارگر و مهندس و سایر صنوف به نرخ امریکا و اروپا پول می گیرند که شما موعی آنید
ایرانی
|
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
20
73
پاسخ
تقاضای تعقیب ومجازات تاجران پزشک نما هستیم
حسینی
|
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
15
83
پاسخ
بنده خانمم عمل سزارین کرده و صورت حساب بیمارستان 1 میلیون و چهارصد هزارتومان اعلام شد که حدود 600 هزار تومان برای دکتر و 100 هزارتومان برای کارشناس بیهوشی بود. دکتر از بنده 1 میلیون زیر میزی کارشناس بیهوشی نیز 100 هزارتومان دریافت کرد. کجای دنیا پزشکان اینگونه با بیماران خود برخورد می کنند. تا ما اسما مسلمان و در مملک اسلامی هستیم.
پاسخ ها
lمهران
||
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
ایا این را هم درنظر میگیری که جان دو نفر بسته به عملکرد دکتر جراح بوده است اگر تعرفه درمان و میزان تحت بیمه بودن هزینه درمان واقعی بود حق با شما بود ایراد از بیمه ها وسیستم درمانی ماست.
ناشناس
||
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
هزینه درمان واقعی یعنی چقدر
اگر دکتر مربوطه بدون زیر میزی در ماه 20 عمل جراحی انجام دهد درامد ماهانه او 20 میلیون تومان خواهد بودکه معادل حقوق وزرا و معاونان انها است .
مسءولیت جان چند میلیون نفر بیشتر است یا یک نفر.
با توجه به سطح درامدی مردم همان یک میلیون به ازای هر عمل هم زیاد است.
یوسف
|
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
13
61
پاسخ
باید با این پدیده زشت ،غیر اخلاقی بر خورد شود.
ناشناس
|
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
9
71
پاسخ
لطفا از اعلام اسامی پزشکان زنان و زایمان هم غافل نشوید. بنده علیرغم داشتن بیمه تکمیلی و با اینکه سزارین هم نشدم بیشتر پول را مجبور شدم بپردازم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
مشکا بیمه هست نه پزشک
امید
|
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
12
78
پاسخ
با سلام تمام پزشکان کشور حتی شهرستانها که متخصص جراحی هستند زیر میزی می گیرند کجای کارید. بیاید تا من از استان لرستان بیش از 300 پزشک زیر میزی بگیر را بهتون معرفی کنم
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
اگر ناراحتید یک شب توی اورژانس بخوابید لازم نیست کشیک بدید تا نتیجه بگیرید به امثال این نماینده که حقوق میلیونی میگیرند با کلی محافظ این ورو اونور میرن اگر10میلیون هم بدن حاضرنیستن یه شب تواورژانس کشیک بدن.جون وناموس مردم تودست پزشکهاست .این شغل از قضاوت خیلی حساس تر ولی شکننده تر هست(ضریب امنیت فوق العاده پایین)ونیاز به حضور افرادخاص و باهوش جامعه انسانی داره پس باید حکومت ازجیبش خرج کنه نه با زور اسلحه ازپزشکان بخواد به مردم فقیر وگرفتار سرویس بده.
ناشناس
||
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
تو گیلان هم اکثر پزشک ها فاسدن
مهدی
|
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
30
57
پاسخ
بزاریدشون سینه دیوار، درسی باشد برای سایرین
کیانوش
|
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
10
39
پاسخ
با سلام
هرجقدرم اعلام کنید باز مردم مجبورن برا خاطر سلامتی عزیزانشون زیرمیزی بدن .از زایمان گرفته تا کوچکترین عمل سرپایی الان مجبوری خرج کنی
محمد
|
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
68
47
پاسخ
با سلام
خواهش مي کنم پاسخ اين سوال را منصفانه بدهيد آيا در اين مملکت کليه صنوف مانند بازيگران پيرايشگران آرايشگران کاشي کاران ساختمان و غيره طبق تعرفه از مردم هزينه طلب مي کنند که حال شما پزشکان را زير ذره بين قرار داده ايد ؟
آيا بهتر نيست هر کس به اندازه تبحر و توانايي که دارد در آمد کسب کند؟
پاسخ ها
رهاموزيك
||
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دكتر ممد جان
ما هم نگفتيم به اندازه تبحر و توانايي درآمد كسب نكنند ...
عرض كرديم زيرميزي نگيرند... بخدا اين مردم ، مردم خوبين گرفتارن
علی
||
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
باهات موافقم.یه لوله کش در تهران 2 روز کار میکنه و 1 تومان میگیره که در ماه میشه 15 تومان.اونوقت حقوق پزشک عمومی در تهران 2 تومان و در محروم ترین منطقه سیستان و بلوچستان 5 تومان است.اونوقت پزشک در مقابل درمانی که میکنه مسئوله ولی لوله کش فردا که لوله بترکه میزنه زیرش تازه مالیات هم نمیده و پولش رو نقد میگیره ولی پزشک بعد از 10 ماه پولش وصول میشه بعد از کسر مالیات و عوارض.
آدم باید در قضاوتش منصف باشه.
ناشناس
||
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
لابد سایر مشاغل رایگان کار میکنند؟دولت باید حق وحقوق پزشکان که اکثرا از نخبگان جامعه هستندتامین نماید.
ناشناس
||
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
وقتی ویزیت پزشک از دستمزد ارایشگر کمتر باشه همین میشه.
علیرضا
||
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
دولت باید هزینه های زیاد رو تقبل کنه نه پزشک. در ضمن مگه مجبورن بعضیا که باید حتما برن پیش معروفترین متخصص های کشور یا بیمارستان های خصوصی آنچنانی.
ناشناس
||
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
انصافا خیر! اما قشر پزشک می توانند الگو دیگران باشند تحصیل کرده هستند و با قانونگرایی می توانند جامعه را به سمت اعتدال پیش ببرند تو جامعه ای که پزشکش زیر میزی بگیره فاتحه اون جامعه را باید خوند
ناشناس
||
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
حرف حق تلخ است؟من یک پرستارم حقوقم در اکثر کشور ها 10 میلیون تمام به بالا هست آیا حق دارم عملی بر خلاف وظیفه ام انجام دهم؟
قادر
||
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
با سلام
در مملکت ما هر وزارتخانه ای زور می زنه تا بتونه حقوق مورد نظر کارمندا و افراد حقوق بگیر زیرمجموعه خودشو تامین کنه و هیچ قانون محکمی جهت پرداخت حقوق نیست و هیچ شاغلی متناسب با تخصص خودش حقوق نمی گیره توی بازار هم که هرکی به هرکیه هر کسی هرچی زورش برسه از دیگری میگیره و کلا هرج و مرجی هست که نپرس. ایا تو همین بازار شما جنسی رو پیدا می کنید که قیمت ثابتی داشته باشه به والله نه! هر کسی یه درصدی سود میگیره و قانون و نظارتی نیست. چند وقت پیش یه پراید از نمایندگی گرفتم که مبلغ 200000 تومان مازاد گرفت بعد مشخص شد که از تمامی خریداران این مبلغ رو میگیره با شکایت به بازرسی اداره صنعت و معدن مبلغ اضافی رو بهم برگردوندن اما با خاطی چه کردن. هیچ!!! از این مشکلات زیاده و این بی قانونی فراگیره مثلا ما مسلمانیم!!!!
سهراب
||
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
درسته به خدا.
مشاورین املاک ،بنگاهدلران اتومبیل ،وکلا،برق کاران،تاسیساتیها و... طبق تعرفه از مردم پول میگ
ناشناس
|
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
19
9
پاسخ
در سال 1368 دانشجو شدم. استادی بر اساس اصول اقتصادی سیستمی میگفت اگر من چیزی را ساختم آنقدر باید قیمت آنرا بالا ببرم تا فقط یک نفر قادر به خرید آن باشد و اگر از آن چیز دوتا ساختم فقط 2 نفر و الی آخر. همین شیوهها و اصولی اقتصاد دانان مبتنی بر بهینه سازی سیستم ها است که مردم را سیستمی مانند یک سیستم کامپیوتری فرض میکنند که میتوانند هر سعی و خطایی را بر روی آنها انجام دهند و سنگدلی آنها از عواقب و صدماتی که برای مردم رخ میدهد به درد نمیآید.
اقتصاد ماشینی مربوط به سیستم ماشینی است که در آن فقط رباتها کار میکنند نه سیستمی که انسانها در آن کار میکنند.
اقتصاد دانان باید برای ارائه راه حل خود را جای مردم قرار بدهند و ببینند راه حل اقتصادی که دادهاند، آنها را خوش آیند هست یا نه.
دوما در هیچ کجای دنیا درامد 1پزشک به اندازه ایران نیست ولی با این نظر شما موافقم که توی ایرات بیمه خیلی مشکل ساز شده یا حق
1- شما و بقیه پزشکان محترم هم که راضی به درآمدتان نیستید، تشریف ببرید افغانستان
2- هز افغانی الان 46 تومنه، یعنی ارزش پول اونها 460 برابر پول ماست که اگه فکر کنی می بینی 70000 تومن می شه 1521 افغانی که از 140000 ریال یا همون 14000 تومن خیلی پایینتره
خدا به همتون رحم کنه, قیامت وجود دارد گرچه شما اعتقادی به اون ندارید
اولا شما که با پول ملت رایگان در دانشگاه تحصیل کردید و در دوره طرح هم حقوقی دریافت نمودید که از در امد بسیاری کارمندان رسمی بیشتر است.
دوم اگر در خارج از کشور یک جلسه ویزیت 200 دلار است مدت زمان ویزیت 5 دقیقه نیست و حداقل 20 دقیقه است. و یک پزشکاز ترس خطای کاری به خود جرات نمیدهد روزی چندین بیمار را کیلویی ویزیت کند.
سوم مگر در ایران کارگر و مهندس و سایر صنوف به نرخ امریکا و اروپا پول می گیرند که شما موعی آنید