صددرصد حق با استاد زیباکلام است
این موضوع در نظرات مردم کاملا مشخص است
ناشناس
|
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
106
13
پاسخ
با این نظرات معلوم میشه هنوز مردم ما خیر وشر خودشون را نمی دانند اقای زیبا کلام.
به مرور زمان شاید متوجه شوند ولی امیدوارم این مرور زمان دو باره 1400 سال طول نکشد.
پاسخ ها
سعید
||
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
هیچ چیز سیاه سیاه یا سفید سفید نیست
ناشناس
|
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
1
33
پاسخ
تابناک جان یکی از قشنگترین کارهات اینه که با تمام محدودیتها حتی الامکان نظرها رو منعکس میکنی که خودش یه کلاس درسه.
استدلال مخالفان زیباکلام بسیار جالب است:
1.اگر جیره خوار آمریکا بودیم خوب بود؟
2.آمریکا جنایتکار است
3. آمریکا گندمش را به دریا میریزد و عده ای از گرسنگی میمیرن
4. عزت یعنی اینکه ما خار چشم امریکاییم
5. غرور ملی یعنی اینکه اصلا دنبال مدل کفش و لباس اوباما نیستیم
6. زیباکلا معتقده رضاخان خوب بوده
7. ما باید به استقلا از غرب برسیم(استاد در اصل مقاله تذکر داده ان که این تکنولژی هسته ای وارداتی و مستعمله و استقلال چندانی در اصل تاسیسات وجود نداره)
8. شجاعت یعنی کوتاه نیآمدن
9. زیباکلام حق اظهار نظر هسته ای نداره چون تخصصش نیست. کی تخصص داشت در مورد بوی نفت نظر بده؟
10....
از این مخالفتها جواب زیباکلام در نمیاد
اما شاه بیت مقاله تابناک اینه که اظهار نظرهای اینچنینی بهانه به دست افراطیها میده.
رويا
|
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
34
پاسخ
به طرز غم انگيزي با آقاي زيبا كلام موافقم!
ناشناس
|
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
0
43
پاسخ
دوستان تابناکی سلام
میدونم نظرم رو منتشر نمیکنید اما پیشنهاد میدم و دعا میکنم خودتون مقاله ای در مورد این موضوع تهیه و منتشر کنید. بنده کارشناس ارشد و دانشجوری دکترا در رشته ی جامعه شناسی از دانشگاه تهران هستم. تمام جامعه شناسان بزرگ متفق القول تائید می کنند قرن هاست مشکل ما وارد کردن تکنولوژی، و تلاش برای رسیدن به صنایعی است که با نیاز های جامعه همخوانی ندارند. اساتید بنده معتقدند " صنعتی شدن " و "توسعه یافتگی " نسبت به رشد ساخت اجتماعی و تمدن سازی " پس آینده " است!!!
یعنی اول باید جامعه ساخته بشه، نیاز های بدیهی رفع بشه، مراتب ترقی یکی یکی طی بشه تا به صنایع پیچیده برسیم. مثال میزنم :
برای یک کشور آفریقایی، رونق کشاورزی و تامین امین غذایی، نسبت به سرمایه گذاری برای رسیدن به تکنولوژی ساخت پرسسور های چند هسته ای تقدم دارد ...
اگر به جای کشاورزی بره پرسسور بسازه حتی با فرض موفق شدن هم رسما به هیچ دردش نمیخوره !!
برادران من !
خواهران من !
والله با سوز دل و خلوص نیت میگم، پیشرفت تکنولوژی به گواهی تاریخ تمدن و تاریخ علم "حاصل ِ نیاز جامعه و صنایع پیشین " بوده، هست و تا ابد خواهد بود.
به خدا قسم قرن هاست سعی می کنیم صنعت رو بخریم، یا صنایعی که مال ما نیستند رو بومی کنیم و سالهاست نتونستیم !
نمونه بارزش خودروسازی !!!
بیایید از ظرفیت های خودمون برای رفع نیاز های خودمون استفاده کنیم. به خدا این راه برای رسیدن به قدرت درست تر و نزدیک تر و کم هزینه تره ...
به خدا قسم الان ما باید روی علوم کشاورزی و آبخیز داری، روی فلسفه و فرهنگ، روی تمدن سازی سرمایه گذاری کنیم.
خواهش میکنم در این زمینه از اساتید جامعه شناسی نظر خواهی کنید. به خدا قسم این راهش نیست ...
فرشید
|
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
1
37
پاسخ
اصل موضو ع این است که دکتر زیبا کلام سوالی پرسیده که بسیاری افراد جسارت طرح آ ن را تداشته اند،این که آیا به منافع ملی و خواست مردم توجه می شود؟ جالب اینجاست که بر اساس کتاب خاطرات آقای روحانی انحراف در موضوع پرونده هسته ای از پاسخهای غیر فنی وبدون کارشتاسی مدیران وقت سازمان انرژی اتمی به پرسشهای آژانس انرژی اتمی شروع می شود ، یعنی باز هم پای آدمهایی در کار بوذه که کارشناس و دوراندیش نبودند ، حالا دولت چاره ای جز به سرانجام رساندن این پرونده ندارد،هر چقدر هم که افرادی که خودشان را نماینده خدا روی زمین می دانند فریاد بزنند وپاسخ سوال راهبردی آقای زیباکلام را با فخش وناسزا بدهند همجنان این پرسش بی پاسخ مانده که انرژی هسته ای قراراست جه منافعی برای کشور داشته باشد ؟ با سوال مهمتر جه کسانی با کارهای بدون کارشتاسی و دور اندیشی به کشور آسیب می زنند و از بحرانهایی که می آفرینند استفاده اقتصادی و سیاسی می برند؟
نادربان
|
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
38
2
پاسخ
قبله اقای زیبا کلام امریکا وانگلیس است.بدون برق هسته ای وارزان قیمت در صنعت نمی توانیم رقابت کنیم.بنی صدر هم می گفت اجازه بدهید صدام وامریکایی بیاییند کشور را اباد کنند. بالا ترین توان علمی،بالا ترین قدرت علمی وفنی ونظامی متعلق به مسلمانان است. معنی اسلام یعنی بالاترین قدرت علمی،این بی سوادی افراد در طول تاریخ است که الفبای اسلام را نشناختتند. توان وقدرت علمی هر تمدنی در علوم هسته ای می باشد.
ناشناس
|
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
34
4
پاسخ
حالا که واسه پایداری مون شهید دادیم تا اخرش هستیم،
اقای زیبا کلام بر فرض که ما غنی سازی رو بی خیال شدیم ایا فکر می کنی
اون ها هم بی خیال ما میشن ، وهر وقت خواستیم به ما همه چیز میدن
خیر هم وطن ساده لوح من
هر عقل سلیمی میگه که برگ آس خودت رو الکی خرج نکن
اگر اس نیست پس چرا 6 کشور مهم جهان مثل بچه ها هی پاشو زمین می زنن و از دور شیشه می شکنن
حميد
|
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
35
5
پاسخ
آقاي زيبا كلام احتياجي به پاسخ مستقيم سوالات به ظاهر منطقي خود ندارند. بگذاريد كمي وقايع را كنار هم بچينيم!
چند وقتيه كه باب شده مسايلي هرچند در جايگاه خودش با اهميت را از تريبونهاي مختلف افرادي با بيان اغراق آميز مطرح ميكنند و نتيجه ميگيرن ما ايرانيها - شايد هم به زعم آنها شما ايرانيها! - افراد عقب ماندهاي از حركت شتابان دنيا هستيم و هيچ دليلي هم ندارد جز پافشاري بر عقايد اسلامي وآرمانهاي انقلاب و حتماً انرژي هسته اي!!
آقاي زيباكلام لطفاً شما بگوييد كاهش سطح آبهاي زير زميني، آلودگي هوا و مسايل زيست محيطي، بيكاري با اين آماري كه شما ميدهيد و ديگر اظهار فضلهايي كه كرديد اگر انرژي هسته اي نباشد درست مي شوند؟!
شما مفهوم عدد ١٠٠٠ را براي مقايسه به معني واقعي مي دانيد؟
واقعاً اصرار داريد كه ما در حد كشورهاي درجه سوم آفريقا هستيم؟ و ...
آقاي زيبا كلام متاسفانه بدليل جايگاهشان در رديف افرادي كه دل به تحليلهاي آبگوشتي " من و تو" يي كه اين روزها با ديد تحقير در رابطه با ملت ايران مطرح ميشود نيز قرار ندارند. ايشان خود مبدع اين حركت سخيف يعني سعي در القاي اين تفكر كه همه ي مشكلات در اثر خواست انرژي هستهاي است -و عملا يك نوع ماله كشي روي وقايع جاري نيز هست - مي باشد. همين امروز عين كلام ايشان از بي بي سي تكرار ميشد و يك محقق آب از آمريكا - فكر مي كنم ديويد ميچل- براي سفره آب زير زميني ما و مشكلات مشابه و وضعيت اسفبار آنها و مشكلات زيست محيطي ما دل ميسوزاند و نتيجه گرفت اينها بدليل غفلت ايران در چند سال گذشته از اين موارد است و ...
شما خود ابزار اين بازي هستيد پس لطفاً به مملكت نسبت ناروا ندهيد.
راستي آقاي زيبا كلام اگر ما در حد سواد كشورهاي آفريقايي هستيم سهم زيادي از آن به اساتيد! مربوط مي شود. منكر اين كه نيستيد؟
استاد دانشگاه
|
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
32
پاسخ
انرژی هسته ای ناشی از منابعی است که دیر یا زود به پایان میرسند. پسماند های باقی مانده بسیار خطرناک و دفع آن باعث صدمه به محیط زیست میشود. ما بایستی به سمت تولید انرژی از منابع تجدید پذیر برویم البته اگر منابع مالی اجازه بدهد. بنابراین من با نظر آقای دکتر زیبا کلام موافق هستم.
این موضوع در نظرات مردم کاملا مشخص است