با سلام بنده خودم یکی از همین نیروهای جدید الاستخدام هستم باید به عرض برسانم ما نه تنها مستخدم نبودیم و نیستم بلکه همگی از تحصیلات بالایی برخوردار هستیم بیش از 90درص این نیروها دارای مدارک بالای تحصیلی اعم از لیسانس یا فوق لیسانس هستند ولی دلیل این که این نیرو ها چرا با عنوان نیروی خدماتی استخدام شدند و بعد از مدتی حکم آموزشی رو گرفتند را باید از مجلس و خود وزارت خانه سوال کرد
جانا از دل ما مي گويي خدايي بعضي از افرادي به عنوان معلم مشغول معملي هستند که از ابتدا به عنوان خدمتگزار از طريق نهضت سواد آموزي بنا به مصوبه اي که کارشناسي نشده بود وارد شدند و بنا به مصلحتهايي تغير رسته داده يا به عنوان معلم ويا به عنوان معاون اجرايي مشغول به کار هستند که چه از نظر ظاهري و چه از نظر دانايي و توانايي جاي هزاران سوال را دراذهان مي پرورانندو اگر روزي کسي بيايد و به داد آموزش و پرورش برسد واز نيروهاي زبده تحصيل کرده و نخبه با مدارک و مدارج بالا جهت ارتقا و توسعه آموزش و پرورش که مهمترين و حساس ترين جايگاه را داراست استفاده نمايد درست و بجاست وگرنه در وضعيت فعلي نيروهايي بکار گرفته شده اند که ظلم است در حق دانش آموزان و مدارس به عنوان مثال جند نفر معلم که سابقه نهضتي داشتند قرار بود که به عنوان معاون اجرايي بکار گرفته شوند و قبل از بکار گيري بايد اطلاعات نسبي از سيستمهاي رايانه اي و کاربرد آنها داشته باشند که به عنوان يک کاربر نسبتا عادي بتوانند از عهده امورات مدرسه بر آيند حدودا يک ماه کلاس آموزش رايانه برايشان برگزار کردم 2 تا از آنها تقريبا مي شود گفت که در حدي ياد گرفتند ولي يک نفر در طول اين يک ماه ساده ترين دستور را حتي ياد نگرفت و نهايتا در آزموني که از طرف اداره براي بکار گيري در قسمت معاونت اجرايي برگزار گرديده دوتا يشان قبول گرديدند ويکي قبول نگرديد وهيچ مدير مدرسه اي راضي نمي شد که از آن استفاده نمايد ونهايتا آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن هيچ برنامه آموزشي و روش تدريسي ابلاغ آموزگاري براي يک مدرسه ابتدايي روستايي براي وي صادر مي کند حالا خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل