اولین اقدام باید دعوت از شرکتهای رده اول جهانی خودرو برای حضور در ایران باشه،
چون حضور شرکتهای چینی در ایران تعریف استاندارد خودرو رو در بین مردم تحریف کرده. ضمن اینکه صنعت فعلی خودروی کشور تنها بار بدوش ترافیک و خطرهای جاده ای داره اضافه میکنه!
اقدام بعدی باید اعلام یک فراخوان بسیار جدی از دانشگاههای داخلی و دانش آموخته ها و کارشناسان ایرانی خارج از ایران جهت مشارکت در موارد ذیل باشه :
-طراحی مدرن بدنه 2-3 مدل خودروی بومی در اندازه ها و سبکهای مختلف، جهت استفاده برروی پلاتفرم ساخت داخل و یا خارج
-تحقیق و طراحی موتور خودرو بر اساس آخرین فناوریهای قابل دستیابی در کشور، ترجیحا با کمترین وابستگی به صنایع خارجی، موازی با اقدامات دیگر
-مشارکت با شرکتهای خارجی مطرح در جهان که حاضر به ارائه پلاتفرم خودرو هستند ضمن بهینه سازی پلاتفرم اولیه، جهت نمایش قدرت صنعت خودروی داخلی در این زمینه و بالا بردن توان صادراتی
-تمرکز ویژه جهت تولید وسائط نقلیه عمومی با ارگونومی مناسب، تعدد این خودروها و موضوع ارگونومی و راحتی مسافران در وسائط نقلیه عمومی فعلی از جایگاهی برخوردار نیست. از اینرو استفاده از اونها مورد اقبال عموم قرار نمیگیره
اگه اختیار با من باشه کارخانجات خودرو سازی رو به کارخونه دوچرخه ملی تبدیل می کنم تا لااقل یه چیز ملی بدرد بخور داشته باشیم. از اون طرف هم قیمت بنزین رو آزاد و عوارض خورو رو بالا می برم. منتهی قیمت خودرو قیمت جهانی یعنی تقریبا نصف بشه.
سرانه تعداد اتومبیل درآمریکا چند برابر این سرانه درایران است. اندازه اتومبیلهاو حجم موتور آنها نیز بیشتراست اما حتی آلوده ترین شهر آمریکا از پاکترین شهر ما پاکتراست. چون کیفیت اتوموبیلها و سوخت مصرفی آنها بسیار بالاست.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اونجا آمریکاست
مسوولینش مثل ساعت ، دقیق و پرکارن
همه چیز روی برنامه پیش میره
نظرات کارشناسی اونهم نخبگان و کارشناسان واقعی همه جا حاکمه
لجاجت محلی از اعراب نداره
مردمش در برابر فساد ایستادگی میکنن و با هم اتحاد دارن و برای خریدن هر آشغالی صف نمیکشن
باز بگم؟؟؟؟
فقط باید مهندسی معکوس بزنیم و تکنولوژی رو از اونا بگیریم.طراحی موتور درست و دقیق یا بدنه آیرودینامیک یه خودرو حداقل 20سال زمان نیاز داره.اگه امروز پراید و405 روخودمون میزنیم فقط علتش مهندسی معکوس بوده.باید درب خودروسازی ایران به روی دنیا باز بشه تاتکنولوژی ساخت خودروی استاندارد رو از اونا یاد بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اصلا هم از این خبرها نیست، کجا ما پراید و پژو میزنیم، اگه میزدیم که با تحریم، تولیدشون قطع نمیشد.
ما دیگر هیچ مشکلی نداریم؟فکری به حال کشاورزی بکنید که پایه استقلال کشور است. امسال 7 ملیون تن گندم کسری داشتیم!
پاسخ ها
علیرضا
||
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دقیقا و همین صنعت کشاورزی و صنایع وابسته یکی از بهترین و راحتترین و راههای جذب نیروی کار از تهران به شهرستانها هست.
در ضمن رقیب چینی هم به آن صورت ندارد!!! همین الانشم بیشتر محصولات کشاورزی ایران رو در کشورهای همسایه رو هوا میبرن.
ناشناس
||
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اتفاقا اشتباهمون همینه که محصولات غذایی رو بجای اینکه به مردم خودمون بدیم صادر میکنیم و با اینکار گردن دشمنانمون کلفت تر و ملت خودمون دچار سو تغذیه
ربطی به دولتی بودن و خصوصی شدن ندارد. مگر چندتا خودروسازی خصوصی نداریم(داریم) بعد از 10-15 سال کاری جز وارد کردن خودروی چینی نمیکنند. مشکل عدم آینده نگری ملی و رانت خواری است و اینکه در تعریف کارهای صواب و ثواب تحریف انجام گرفته.
چون حضور شرکتهای چینی در ایران تعریف استاندارد خودرو رو در بین مردم تحریف کرده. ضمن اینکه صنعت فعلی خودروی کشور تنها بار بدوش ترافیک و خطرهای جاده ای داره اضافه میکنه!
اقدام بعدی باید اعلام یک فراخوان بسیار جدی از دانشگاههای داخلی و دانش آموخته ها و کارشناسان ایرانی خارج از ایران جهت مشارکت در موارد ذیل باشه :
-طراحی مدرن بدنه 2-3 مدل خودروی بومی در اندازه ها و سبکهای مختلف، جهت استفاده برروی پلاتفرم ساخت داخل و یا خارج
-تحقیق و طراحی موتور خودرو بر اساس آخرین فناوریهای قابل دستیابی در کشور، ترجیحا با کمترین وابستگی به صنایع خارجی، موازی با اقدامات دیگر
-مشارکت با شرکتهای خارجی مطرح در جهان که حاضر به ارائه پلاتفرم خودرو هستند ضمن بهینه سازی پلاتفرم اولیه، جهت نمایش قدرت صنعت خودروی داخلی در این زمینه و بالا بردن توان صادراتی
-تمرکز ویژه جهت تولید وسائط نقلیه عمومی با ارگونومی مناسب، تعدد این خودروها و موضوع ارگونومی و راحتی مسافران در وسائط نقلیه عمومی فعلی از جایگاهی برخوردار نیست. از اینرو استفاده از اونها مورد اقبال عموم قرار نمیگیره