soroush
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
سه هشتم از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری هاست ، هزینه های نوسازی و دفع پسماند دریافت می شود ، تراکم فروخته می شود ، موقع گرفتن گذر نامه سهم شهرداری دریافت می شود و ...... ! این همه جریان نقد ورودی به شهرداری ها است . حال سوال من اینست که آیا به اندازه پول هایی که روانه شهرداری می شود آیا خروجی آن متناسب است ؟ یا بهتر بگویم آیا بازده مناسبی از سازمان شهرداری ها دریافت می شود ؟ بهتر نیست شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران حسابرسی عملکرد بشود ؟ ( حسابرسی عملکرد متفاوت است حسابرسی صورت های مالی است )
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
از این اروپاییها مالیات و عوارض گرفتن و خوب یاد گرفتند
ای کاش قانون گرایی و احترام به حقوق شهروندی هم همین طور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
واقعا خجالت داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
ای بابا ... چه اشکالی داره که عوارض بگیرند؟ توی خیلی از کشورهای پیشرفته مثل ژاپن که به داشتن بزرگراههای دو طبقه هم مشهور هست اینکار رو میکنن ... یکجوری شما مردم رو به طبقه محروم و غنی دسته بندی میکنید یکی ندونه فکر میکنه حالا چقدر عوارض میخوان بگیرند! ماشالله شهروندان ایرانی که رکورد دار دادن پایین ترین مالیات های شهری هستند!

اصلا این یک چیز کاملا پذیرفته شده در جهانه که شهروندان برای استفاده از بعضی از خدمات ویژه مقداری مالیات بدن و اصولا مالیات هم اگر به شکل درستی گرفته بشه صرف توسعه ساختارهای شهری میشه که قاعدتا خیلی هم چیز خوبیه!

بعدم اینکه یعنی چی که عوارض گرفتن مخالف تساوی حقوق شهروندیه؟ پس در مترو و اتوبوس هم که شما بلیط میخرید حقوق شهروندی نقض میشه چون قاعدتا از نگاه شما افراد محروم از مترو و اتوبوس هم نمیتوانند استفاده کنن؟ بالاخره شهرداری باید محل درامدی برای بدست آوردن منابع مورد نظر جهت توسعه شهری داشته باشه یا نه؟
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
لطفاًً در خصوص پرداخت مالیات کارمندان را از این صف جدا کنید چرا که اگر کارمندان مالیات ندهند تو در این شهر نمی توانی زندگی کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
اونوقت عوارض سالیانه خودرو به چه منظوری گرفته میشه
این طرح هم بی سرو صدا همانند طرح اخذ عوارض اتوبان تهران قم فقط در تهران میمونه که هیچ مجرای قانونی نداره و هرکی میخواد بره فرودگاه امام(ره) و برگرده باید دوبار عوارض بده در صورتی که در مجموع رفت و برگشت فقط از 65درصد طول اتوبان استفاده کرده حالا حساب کنید افرادی که جهت واوان کهریزک و رباط کریم از این محمور استفاده میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
وقتی تو ساخت ساز راه ها رو بسته بودند به مردم خسارت میداند تا الان بخوان عوارض بگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
خدا شاهده دو ساله بزرگراه ارتش که پرنده پر نمی زد از ساعت 7 صبح ترافیک داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
مگه شهرداری درآمد کمی داره که حالا میخواد عوارض پل و جاده رو هم از مردم بگیره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
اول تکذیب بعد تایید بعد عملی شدن مردم می گن ای دل کجا بودی که همه چیز راست بود بجای این کارها شهرداری تراکم نفروشه برای جیب خودش
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
لطفا این نظر را منتشر کنید تا مخاطبان بخوانند و با نظر من هم آشنا شوند.

به نظرم دریافت عوارض منطقی است و برخلاف نظر نویسنده، موجب شگفتی من به عنوان یک شهروند تهرانی نشد. اتفاقا وقتی این خبر را شنیدم در دلم تحسین کردم.
البته این نظر من است. شاید دیگران نظری متفاوت داشته باشند و دلایلی هم برای مخالفتشان داشته باشند.
به نظر من چون عوارض در جیب فرد نمی‌رود، از این عوارض همگان می‌توانند بهره مند شوند. تصور کنید تصویب شود که بخشی از عوارض آن صرف نگهداری خود سازه شود. مانند حمل و نقل شهری به آن نگاه کنید. مثلا چون اتوبوس از بودجه عمومی خریداری شده و حقوق رانندگانش را هم از بودجه عمومی پرداخت می‌کنند باید رایگان باشد؟ یا همینطور مترو؟
نه، آنها هم رایگان نیستند تا هزینه‌های نگهداری شان تامین شود و سرمایه گذاری از بین نرود. در این مورد هم می‌توان با همین دید نگاه کرد.

همچنین می‌تواند بخش بزرگی از درآمد کسب شده از محل عوارض صرف حمل و نقل عمومی شهری شود. با این کار همه مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
این یعنی یک محل کسب درآمد پایدار برای بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی. حتی اگر این کار در مورد دیگر مسیرهای خاص شهری هم انجام شود به نظرم خوب است.
تصور کنید بین دو نقطه در شهر مسیری وجود دارد که کوتاه تر است و پر ترافیک تر.
مسیر دیگری نیز وجود دارد که طولانی تر است و خلوت تر. اگر برای مسیر کوتاه تر عوارض با نرخ تاثیر گذار در نظر گرفته شود می‌تواند منجر به توزیع ترافیک و بار بین دو مسیر و همچنین کسب درآمد برای تقویت حمل و نقل عمومی شود. هرکس می‌خواهد از مسیر کوتاه تر استفاده کند باید همان موقع برای کمک به حمل و نقل عمومی هزینه‌ای پرداخت کند. (در قالب عوارض)

باید بین سود شخصی و سود اجتماعی و کسب درآمد شخصی و کسب درآمد عمومی تفاوت قائل شویم.
مدیریت شهری مانند تهران نیازمند استفاده از تجربیات کلان‌شهرهای دنیاست و لازم نیست ده ها سال بگذرد تا خودمان کشف کنیم و با آزمون و خطا به دانش برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
بله همانطور که هدفمندی یارانه ها باعث شکوفایی اقتصاد و حمل ونقل و ...شد این هم همینطور میشه!!!!!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
آقا محمد این وظیفه شهرداری تهران بوده که در این سالها کوتاهی نموده است و این پروژه در داخل شهر است اتوبان نیست بهتر هر کس تخصص داره راجب آن صحبت کنه
اتوبان ساوه اتوبان قم که عوارض میگیرند آیا وضعیت جاده ها را دیده ای و اینگونه صحبت می کنی
شما هم که خودرو نداری باید عوارض بدهی چون بالاخره شما هم آز تسهیلات این پل استفاده می کنی
و در مورد اینکه این عوارض صرف چه کاری شود بهتر است به خدمات دیگر توجه کنید و تا به حال ببینید چه کاری صورت گرفته است
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
واقعا مسخرست . جاده اهواز خرمشهر 6 هزار تومان از هر ماشین عوارض میگیرن برای چی ؟ اگر از هر ماشین هزار تومن هم عوارض بگیرن ده برابر هزینه این جاده در میاد بیت المال و پول نفت هم میگیم هیچی . چرا باید این قدر گرون بگیرن ؟
نظرات بیشتر