بخش عمده ای از خودرو های مونتاژی در کشور ما را خودروهای فرانسوی ( بی کیفیت ) تشکیل می دهد . بهترین کار در کوتاه مدت اخراج این دو خودرو ساز از بازار خودرو ایران و جایگزین کردن آنها با رقبای تراز اولی همچون جنرال موتورز ، تویوتا و . . . می باشد . در دراز مدت با حذف تدریجی فرانسه ( توتال و .. . ) از کلیه منافعیست که در ایران دارند و جایگزین کردن آنها با سایر رقیبانشان است . در عرصه سیاسی هم در همه جا باید بر علیه منافع آنها گام برداشت . امید است با تغییر دولت اولاند در فرانسه این روند متووقف نشود چرا که فرانسوی ها همیشه دست آخر در رابطه با کشورمان خیانتکار از آب در می آیند .ژاپن ، آلمان و حتی آمریکا می توانند شریک اقتصادی مناسبی در راستای تا مین منافع ایران باشند .
من همه چیز با مراودات دیپلماتیک حل می شه
بعضی از کشورها به روش ها معقول و اخلاقی به دنبال منافع خودشون هستند ولی بعضی کشورها هم به روش های نامعقول و غیر اخلاقی
به هر حال از هر دو جنس کشورها وجود دارد و رفتار قهر آمیز خوب نیست ( به قولی قهر مال بچه است )
باید به موقع و سنجیده در ضمن داشتن ارتباط منافعشون رو در کشور دچار تزلزل کنیم
چرا باید مثل عروسکی باشیم در دستان کشور ها.دنیا مثل مدرسه می مونه که توی کلاس چه خوشت بیاد په نیاد یه مبصر داره که اون می خواد نظم بده حالا اگه بخوای اموراتت بگذره باید هوای مبصر رو داشته باشی نه هوای همکلاس ها بعدش خر مراد رو .... سر آخر تلاش کنی مبصر شی
به نظرم اگر ما قوانین بازی یعنی تجارت آزاد و درواقع اصول سرمایه داری را قبول کنیم...
هم رفتار فرانسه برای ما قابل درک میشه
هم رفتاری که ما باید با فرانسه داشته باشیم درک میشه
از ماست که بر ماست. شیوخ عرب و ترکیه که تا چند دهه قبل در محاسبات عددی نبودند از صدقه سری سردی روابط ایران و غرب کشور خودشون را ساختند و حالا برای ایران شاخ و شانه میکشند و ما هنوز غرق در شعار و توهم مدیریت جهانی داریم هر روز قافیه را میبازیم.قافل از اینکه همه دنیا برای تضعیف ایران کمر بسته اند. شما بهتر میدانید که غرب و اعراب چقدر برای تنگتر کردن محاصره اقتصادی ایران زحمت کشیدند تا به اینجا برسند و ساده لوحی است اگر فکر کنیم به ایم راحتی بگدارند به حالت اول برگردد. تحریک دیگران و دادن بهانه به غرب کار راحتی بود ولی مدیریت این وضعیت بسیار سخت. خدا کمک کند. دلم برای خودم و کشورم میسوزه و پر درده. آه ه ه ه