باسلام،
1-نظر به عدم توانائی خودروسازان داخلی ازلحاظ کمی و خصوصاًکیفی تولیدات، بهترین راه ، مذاکره با برندهای معتبرخودروسازخارجی به منظور جایگزینی تولیدات آنها با خودروهای فرسوده وعیرفرسوده ولی غیراستانداردتولیدشده موجود درقالب طرحی مشابه آنچه درسال 1374 تویوتااز ژاپن به ایران داد خواهدبودزیرا درچنین صورتی منابع ملی نیز کمتر اتلاف وبازیچه دست خودرو ساز نمایان کم کار و پرادعای داخلی می شود
ناشناس
|
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
5
3
پاسخ
سلامتی مردم درخطراست که متاسفانه در نظر سنجی توجهی نشده رانندگی برای مردم تفریح شده زرنگی کنن راه به کسی ندن دولت محترم باید با ابزارهای در اختیارفرهنگ سازی کند !!!
یک کارشناس ارشد رشته حمل و نقل
|
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
9
پاسخ
. طرح زوج یا فرد محدودهی وسیعی از شهر را در بر میگیرد. این طرح در سطح نظری با اشکالاتی همراه است.
در درازمدت این طرح میتواند باعث افزایش نرخ مالکیت خودرو و در نتیجه پایین آمدن کارآیی طرح شود. علاوه بر این، به دلیل امتیاز ویژهای که این طرح برای قشر مرفه دارد (یعنی استفاده از شبکه در تمام روزهای هفته از طریق خرید دو خودرو با دو پلاک زوج و فرد)، و همینطور نادیده گرفته شدن منافع قشر کم درآمد در این طرح، میتواند باعث کاهش اعتماد استفاده کنندگان نسبت به قانونگذاران شود. یکی دیگر از ضعفهای مهم طرح زوج یا فرد که میتواند یکی از عوامل تبعیضآمیز بودن آن نیز باشد، درآمدزا نبودن آن برای گردانندگان و در نتیجه عدم ایجاد منابع مالی جهت توسعهی ناوگان حملونقل همگانی در این محدوده است. زیرا در ازای امتیازی که به قشر مرفه داده میشود، منفعت متقابلی برای قشر کم درآمد از طریق توسعه ناوگان همگانی ارزان، ایجاد نمیشود. علاوه بر این، غیر قابل برنامهریزی بودن چنین طرحی برای استفادهکنندگان دارای سفرهای اجباری (مانند شاغلین و محصلین) و دریافت مالیات یک ساله از آنها اما دادن امکان استفاده از خودرو تنها در نیمی از سال، از دیگر اشکالات مطرح شده بر طرح زوج یا فرد است که این میتواند باعث ترغیب چنین گروههایی به قانونگریزی شود. بنابراین، ضرورت بازنگری در طرح مدیریتی اتخاذ شده برای این محدوده و استفاده از طرحهایی با رویکرد افزایش رفاه و عدالت اجتماعی، بسیار احساس میشود. گستردگی و جمعیت زیاد این محدوده از شهر نیز ضرورت این موضوع را دو چندان میکند.
مسعود
|
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
17
5
پاسخ
فکر کنم نویسنده تابناک خیلی بهش فشار اومده که هر روز از طرح زوج و فرد میگه
پیمان
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
10
4
پاسخ
خیلی سادست پلاک های زوج در روزهای زوج ماه میتونن بیان بیرون و خودروهای فرد در روزهای فرد . اینطوری مشکل 15 درصد اختلاف هم حل میشه
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
18
پاسخ
این اصلا معنی نداره
طرف ماشین را گران میخره استفاده کنه
نه اینکه تو پارکینگ بزاره
طرح زوج و فرد از پایه و اساس عادلانه نیست
اینکه اکثریت تو محدودیت باشن و عده ای اقیلت با استفاده از رانت و پول بتوانند راحت کل تهران برن و عملا محدودیتها ، خلوت کردن خیابانها برای ایشان است
اسمش آپارتاید است.
راست می گن. بجای محدودیت غیرعادلانه ، وسایل حمل و نقل عمومی را زیاد کنند
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
13
پاسخ
این کار خلاف حقوق شهروندی است و نیاز به استدلال ندارد.
پیمان
|
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
25
6
پاسخ
مگه مجبورید تهران باشید این همه شهر تو ایران اگر من دولت بودم یارانه تهرانی ها را حذف میکردم
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عقده ای
ناشناس
||
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بعضی شهرها باید گرون باشه! همه کشورها اینجور شهرهایی دارن. تو ایران برعکسه!
اميد
|
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
8
پاسخ
اينگونه قانونها به دليل بي تدبيري مسئولين و جز پيش پا افتاده ترين روش حل مشكل و چيزي جز يك مسكن نيست ،بار بي مسئوليتي يكسري مسئولين كه به دوش مردم انداخته ميشه ! اونايي كه پولدارن چند تا ماشين با پلاك زوج و فرد دارند ،دوستان بياين براي ادامه حيات خودروسازها ماشين بخريم بزاريم خاك بخوره، نا گفتني زياده اما چه كاري ما ميتونيم بكنيم با اين بي عدالتي؟
ناشناس
|
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
7
پاسخ
اصلا راه حل درستی نیست زیرا خانواده ترقیب به خرید ماشین دوم و سوم میکنه و این موضوع آب به آسیاب خودروسازهای بی کیفیت داخلی میریزه. همین الانشم مایه دارها چند ماشین با شماره های رنگا رنگ دارند فقط می خوان فقرا رو پیاده کنن!!!!
1-نظر به عدم توانائی خودروسازان داخلی ازلحاظ کمی و خصوصاًکیفی تولیدات، بهترین راه ، مذاکره با برندهای معتبرخودروسازخارجی به منظور جایگزینی تولیدات آنها با خودروهای فرسوده وعیرفرسوده ولی غیراستانداردتولیدشده موجود درقالب طرحی مشابه آنچه درسال 1374 تویوتااز ژاپن به ایران داد خواهدبودزیرا درچنین صورتی منابع ملی نیز کمتر اتلاف وبازیچه دست خودرو ساز نمایان کم کار و پرادعای داخلی می شود