ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
ضمن تایید تمام مطالب و موارد عنوان شده بایستی گفت که زوج و فرد کردن تردد خودروها نه تنها راه حل اساسی نیست بلکه یک مسکن موقت است نکته مهم اینست که باید تدابیر اساسی اندیشیده شود بایستی به عنوان مثال نسبت خودروهای عرضه شده معابر خیابانها و جاده ها توسعه یابد و هزینه آن از محل گران فروشی خودروها و جرائم رانندگی و.... تامین گردد ونباید پاداشهای میلیاردی به هیات مدیره فلان شرکت خودرو سازی پرداخت شود یا اداره راهنمایی از محل جرائم کسب درآمد کند بایستی درآمدها مدیریت شود از طرف دیگررابطۀ استاندارد معابر ، خودروها و ساختار حمل و نقل عمومی باید تعریف و زمان بندی و اجرا شود و اگراز این اصول غفلت شود روزی فراخواهد رسیدکه تردد خودروها هفته ای دو روز سپس یک روز وپس از آن معلوم نیست چه خواهد شد ؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با سلام
به نظر من تنها را برون رفت از این بحران اینه که تمام خیابانهای اصلی و مهم تهران رو خط ویژه بی آر تی بکشن و بعد از مسیر بی آر تی که یک لاین خیابان در مسیر رفت و یک مسیر برگشت رو در بر میگیره اختصاص بدن به وسائط نقلیه شخصی و دولتی و دو الی چند لاین باقی مانده رو اختصاص بدن به وسائط نقلیه عمومی و سرویس مدارس و خودرو های مخصوص جهت سالمندان و اورژانس و آتش نشانی و نیرو انتظامی که خودش چند مزیت داره:
1- مصرف بنزین پائین میاد و در نتیجه آلودگی هوا هم کم میشه
2-مسئولینی که مجبور میشن مثل بقیه مردم از خطوط شلوغ تردد کنن به فکر حل معضل میفتن
3-دیگر نیازی به استفاده از طرحهای نا کارآمد زوج و فرد و یا طرح ترافیک نیست
4-با امکان بوجود آمدن فضای بیشتر برای تردد وسائط نقلیه عمومی تعداد این خودرو ها هم اضافه شده و کم کم فرهنگ خودروهای تک سرنشین و یا بعضا دو سرنشین(یک مسئول + راننده) هم از بین میره
5-خودرو های امدادی که برای جان و مال مردم مهم هستند دیگر در ترافیک گیر نی کنن و کسی در ترافیک در اورژانس نمیمیره و کسی هم ناظر سوختن خانه اش و شنیدن همزمان صدای آژیر خودرو آتش نشانی در ترافیک نخواهد بود و ماموران نیروی انتظامی هم به دلیل عدم وجود ترافیک سریعتر به محل وقوع حادثه می رسند و هم امنیت و هم سلامت بیشتر خواهد شد
6- هرکسی هم خیال خرید خودرو به سرش میزنه اول باید دو دو تا کنه ببینه به چه قیمتی حاضر میشه که از خودرو شخصی استفاده کنه
7- از همه مهمتر اینکه با ایجاد فضای بیشتر برای وسائط نقلیه عمومی کارآمدی و یا ناکارآمدی مسئولین جهت رفع مشکلات اعم از بهداشت و سلامت،امنیت،ایمنی و خدمت رسانی شهری و اجتماعیبیشتر نمود می کند و دیگر بهانه ایی برای عدم تحقق این موارد از جمله آلودگی هوا و ترافیک و ... وجود نخواهد داشت
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
چرا هزینه تمام مشکلات را مردم باید بپردازند. اگر بنزین و گازوئیل استاندارد تولید کنند، اگر ماشین های روز دنیا را مونتاژ کنند، اگر وضعیت خیابانها را که طراحی 50 سال پیش است درست کنند و... تاوان این مشکلات را مردم کم درآمد نمی دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
كساني كه وضع مالي خوبي دارند و چندماشين دارند برايشان فرق نميكنه ولي بيچاره افرادي مانند ما كه هردونفر كارمند هستيم و يك پرايد داريم و دو تا بچه كه يكي را بايد صبح ببريم مدرسه و اون يكي را بياريم مهد كودك حالا چيكار كنيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به نظر من بهترین راه حل استفاده از درشکه اسبی هست. فقط باید برای جمع اوری پشکل اسب راهی جست؟ تازه خو دش کار کود رو هم میکنه.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به مدیران بیکار شرکتهای خودرو ساز پست جدید ..... میدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
طرح زوج و فرد تعدی به حقوق مردم است. در همه جا تسهیلات را گسترش میدهند و دایره انتخابها را توسعه میدهند مملکت خرکی ما که مدیریت ناکارمد ویژگی است مردم را از حقوق اساسی خود محروم میکنند.
طرح چنین طرحهایی کمال بی درایتی و تجاوز به حقوق شهروندان است منتهی در جایی که هیچ آلترناتیو واقعی وجود ندارد بنظرم طرح مسخره است اگر تصویب و اجرا شود مجبور به لغو آن خواهند شد. ..........................
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به نطر من که این طرح خیلی خوبه. روزایی که ماشین میبرم در مسیر خلوت رانندگی میکنم و نگران جای پارک هم نیستم. روزایی که نمیتونم ماشین ببرم هم مانند قبل سختی نمیکشم. بپذیریم سختی وسایل حمل و نفل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی شلوغی مسیرهاست.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
سلام بابک عزیز. من هم مثل شما برای کار باید با ماشین برم. من منزلم کرج و محل کارم سید خندانه. با توجه به اوضاع خراب ترافیک صبح در مسیر های کرج به تهران، ساعت 5 از منزل خارج میشم و نهایتا یه ساعتی تو ماشین می خوابم. من هم مثل شما از رانندگی در خیابون خلوت طی چند روز اخیر (البته در مسیر برگشت) لذت بردم. ولی برادر من، پارسال بنا به دلایلی مدت بیش از 6 ماه بی ماشین بودم. حتی در ساعات آخر شب هم مزخرفه. مسیری رو که با ماشین خودم می رم و نهایتا میشه یک ساعت، دو ساعت و نیم سر پا باید طی می کردم. نصف توان جسمیم تو مسیر تلف می شد. قبول ندارم سختیشون فقط به خاطر ترافیک باشه. در ضمن خیلیا با ماشین نون خوناده شونو می دن. به اینش فکر کردی؟
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
جالبه ... از یه طرف ورود ماشین های بالای 2500 سی سی رو آزاد می کنن... از اونطرف زوج و فرد می کنن. آقا یا خانوم بچه پولدار، یه روز پشت ماشین زوجش با موتور چند هزار سی سی ، یه روزم با ماشین پلاک فردش که اونم چند هزار سی سی حجمشه می گازه، با این تفاوت که تو خیابون خلوت تر ، راحت تر می گازه. اون بیچاره ایی هم که با ماشین نون خونواده شو می ده... به هر حال تصویب این طرح مبارک بچه مایه دارا باشه. رکورداتون تو اتوبان نیایش رو میتونین ارتقا بدین. به پیش...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
براي نابودي الودگي هوا و البته حمايت هرچه بيشتر از خودروسازان محترم و همچنين ثروتمندان و رفع مشكل عدالت فوق الذكر پيشنهاد ميكنم طرح براساس روز ماه اجرا شود يعني خودروهائي كه رقم اخر ان 9 باشه روزهاي 9و19 و 29 هرماه حق تردد دارند!!!!! در اين طرح 3 روز كاملا هوا پاك است روزهاي 10 و 20 و 30 هر ماه كه هيچ خودروئي حق تردد ندارد!!!!!!
با اينكار خودرو ساهاي محترم نونشون تو روغنه چرا كه مرفهين بيدرد بايد 9 تا ماشين بخرند!!!!!!!
ملت شريف و نجيب و عزيز و مومن هم كه در مقابل هر ظلمي فقط قر ميزنه حتما موافق اين طرح عزيم ملي و .... خواهد بود!!!!!!!!!!!
خلاصه.........................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگر تعرفه 120 درصدی واردات خودرو صفر بشه اونوقت ببین کی میاد این آهن قراضه های سایپا و ایران خودرو رو بخره اونوقت اینا ............ هم بارشون نمیکنن- 35 ساله این دوتا شرکت زنده به زور پول نفت ملت ایران رو ...... و ..... کردن ...... بعد هم مثل ...... تو جاده ها میکشن هیچ کس هم بهشون نمیگه بالا چشمتون ابرو .............
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
زنده باد. یادمه سال 2007 تویوتا یاریس در نمایشگاه اتوموبیل دیترویت 12000 دلار فروخته می شد که اون زمان با اون پول تو ایران پرشیا می دادن.. کاملا باهات موافقم
نظرات بیشتر