با توجه سياست بأنك مركزي در مورد أرز اين قيمتها الأقل تا دو سال ديگه تثبيت ميشه در اين صورت انتظار پرايد بيست و پژوي سي ميليوني طبيعي ميشه مردم در سأل اول نميخرن ولي سال دوم مجبور ميشن از طرفي چون فرصت به خود رو سازهاي خارجي عملا داده نميشه و خودروهاي اونا با قيمت خارج از توان قشر متوسط به بازار عرضه ميشه عملا خودروسازهاي داخلي سودده ميشوند ولي تنبلتر و بي تحركتر از حالا اين سياست ايران رو از بازار جهاني كه عقب مياندازه كه هيچ عملا ده سال به عقب برميگرداند فكر كنم اگر ميخواهيم فرصت تنفس بديم يك سال كافي باشه بعدش أعلام كنيم تعرفه واردات حذف ميشه در كلاس خودروهاي ارزان تا خودروسازها فكري به حال خودشون بكنند
اگه 100% ماشین ارزبری داشته باشه و اینها تا حالا ارز مبادله ی گرفته باشن 2500 تومان و ارز بازار آزاد هم 3000 تومان امروز باشه باز میشه 20% افزایش قیمت.
بنظر شما اين افزايش قيمتها از سال قبل تا كنون فقط مشمول پرايد بوده چرا افزايش قيمت افسار گسيخته ساير خودروهاو ساير اقلام به چشم نمي آيد.خوب گرونه نخريد ولي مردم به اشتباه ميخرند چون ريشه اقتصاد ايران اشكال دارد.
در حال حاضر با اتفاقاتی که در بازار خودرو افتاده است ، خودرو های چینی به تدریج در حال باز کردن جای پای خود در ایران هستند . به نظر میرسد که این خودرو ها که تابحال ، با پیشرفتی که صنایع خودرو سازی چین در این چند سال داشته اند ، گوی سبقت را از نظر کیفیت و امکانات از خودروهای مونتاژ داخل ربوده بودند بزودی از نظر قیمت هم مقرون به صرفه تر خواهند بود
هيچ اشكالي نداره كه با ارز آزاد حساب كنن. فقط بگن قيمتش چند دلاره؟
چون قيمتي كه براي يك پرايد ميگذارن معادل قيمت يك بنزه. يك بنز معمولي الان تو دنيا چند دلاه؟
اگه بخواهي از شركت بنز يك ميليون تا بنز بخري يكي چند بهت ميدن ( عمده فروشي).
شما دوبله سوبله گمرك نگير ، قيمت خودروي داخلي رو هم با ارز آزاد حساب كن مردم حق انتخاب داشته باشن.