ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
عجب!
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
شب و روز خوش
من جزییات متن رو نخوندم اما چیزی که کاملا نیاز فرهنگی ماست از بین بردن تابوی دشمن هست که سالهاست راجع بهش حرف میزنن. مسَله مهم نیاز و منافع ملی و نه هیچ چیز دیگه اس. فلسفه وجود دشمن برای هماهنگ کردن و سرکوب کردن حرف مخالفان داخلی، چیزی جز توهم قدرت به دنبال نداره.
نیاز ما فرهنگی که توش به جای القاب دادن به کشورای دیگه اول ببینیم چی داریم چی نداریم و به چه قیمتی قرار هست که چیزی رو به دست بیاریم.
مطمَنا روابط با آمریکا میتونه تو کوتاه مدت مشکلاتی رو حل کنه، و اگه فرهنگ سازی کنیم تو بلند مدت پلی میشه برای ایرانی قدرتمند و نه افراطی.
یادمون نره اونایی که نگران امتیاز دادن به امریکا هستن به شرطی حرفشون منطقیه که بتونن تمام امتیازای زیادی که این مدت ملت ما به خاطر اشتباهات یه خط فکری به نمایندگی احمدی نژاد داد رو لیست کنن و قبول کنن اگه الان منت هر کشوری رو مجبور شیم بکشیم به خاطر توهم قدرت آقایونه
امیر مختار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
دو مسئله را خواستم خدمت جناب استاد عرض کنم

1- سیاست جهانی مانند رینگ بوکس است، هر چه شما از رقیبتان فاصله بگیرید و رقیب از شما قوی تر باشد ، ضربات او شما را خرد خواهد کرد و در آخر بازنده خواهید بود. در زمانی که شما از حریف در رینگ ضعیف تر هستید باید "هوشیارانه" به حریف نزدیک شوید و ضربات خود را بزنید. این چیزی است که آمریکایی ها از آن بیم دارند.

2- ما یک بحث دار یم بنام "انقلاب اسلامی" بصورت عام و جهان شمول و یک بحث دیگر داریم بنام "انقلاب اسلامی ایران" در بحث دوم و با وارد شدن کلمه ایران در دنباله انقلاب اسلامی ، منافع ملی همه ایرانیان به انقلاب اسلامی گره می خورد و بعبارتی ایران بدون انقلاب اسلامی نمیشود و انقلاب اسلامی متقابلا بدون در نظر گرفتن منافع عامه ایرانیان متصور نیست. لذا پس در یک جا باید به اصطلاح فیتیله یکی را به نفع دیگری پایین کشید تا یک تعادل برقرار شود و این به معنی گذشتن از هیچکدام این دو نیست.
فرهاد
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
با نظر واقع بینانه مطرح شده موافقم. یادمان باشد که سیاه و سفید نبینیم. یادمان باشد آمریکا میتواند پذیرای هزاران نخبه ایرانی باشد ولی ما چطور؟ بفکر جوانان ایرانی مقیم آمریکا و رفت و آمد آنها باشیم. کلا امریکا کشوری با تنوع آرا است و بهتر است با برقراری تدریجی رابطه امکان تعامل بیشتر را فراهم کنیم.
کوچک ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
شکی نیست که اسرائیل بزرگترین دشمن ماست. ایران و اسرائیل مانند دو مایع متضاد هستند که اگر هردو را در یک ظرف بریزیم، مقدار هرکدام که بیشتر باشد دیگری از ظرف بیرون میریزد.
ظرفی بنام امریکا اینک پر است از اسرائیل! هچقدر سهم خود را بیشتر کنیم اسرائیل کمتری در این ظرف میماند. باید از ظرفیت امریکا برای پیشبرد منافع خودمان استفاده کنیم. کاری که اسرائیلیها تا کنون انجام داده اند. امریکا گاوی شاخ دار و پر زور است، اسرائیل سوار بر این گاو هرکس که بخواهد میکشد و هر زمینی که خواهد شخم میزند. بیایید از افق بالاتری به این مسئله نگاه کنیم . اگر عنان امریکا را کامل هم در دست نگرفتیم اما سعی کنیم که باندازه سهم خودمان از این غول بی شاخ و دم سواری بگیریم.
به نظر من باید مذاکره هوشمندانه داشته باشیم و نگران ز نماد ظاهری مقطعی ( اقتدار یا حقارت) نباشیم. اگر درست پیش برویم حداکثر استفاده را خواهیم کرد و این تاریخ و فرزندانمان هستند که در مورد ما قضاوت میکنند، اگر درست عمل کنیم حتی اگر ظاهر کارمان خوب نباشد، در آینده درایت ما را تحسین خواهند کرد و گرنه ....
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
با سلام وتشکر از تابناک وشکر خدا از اینکه در کشوری زندگی میکنیم که اینقدرنظر مردم اهمییت دارد در این خصوص توجه شما را به جمله ای که آقای مهندس غرضی در آخرین مناظره اظهار نموده وچندین بار به ان تاکید داشتند جلب میکنم ایشان چند بار تاکید کردند که سیاست خارجی بدون اقتدارداخلی راه به جایی نمیبره ودر واقع طرف مذاکره کننده نگاه میکنه ببینه طرفش کیه واقعیت اینه که ما یک کشور وابسته هستیم ویک ملت وابسته درسیاست خارجی خرف زیادی برای گفتن ندارد تمام آنچه که درسفره ما ایرانیها مهیا میشود وقوت ما را تشکیل میده از خارج تهیه میشه برنج ذرت تاحدودی گندم حتی انواع محصولات لبنی مواداولیه اش از خارج وعمدتا از چین وارد میشود پس نتیجه میگیریم که اقتدار در تولید وتولید خلاصه میشود نه در سعار مرگ بر آمریکا ما هرچه دربرابرآمریکا سرسختی نشان بدهیم مجبوریم به همان اندازه به چین وشوروی روی بیاوریم هموطنان عزیز شعاردادن نشانه اقتدار نیست شما میتوانید ژاپن را زمانی که به آن حمله اتمی شد با آلان مقایسه کنید؟؟؟
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
جنگ یعنی برخورد قدرت ها و مذاکره یعنی گفتگو بر اساس منطق اگر واقعا حق با ماست و ما منطق قوی داریم پس چرا از مذاکره هراس داشته باشیم
مدرس علوم سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
باسمه تعالی
بنده به عنوان یک مدرس علوم سیاسی مسلما با مذاکره با هر دولتی غیر از رژیم صهیونیستی موافقم. اما مذاکره ای که در شرایط برابر باشد، نه این که از همین آغازارتباط و مذاکره آمریکائیها از ما امتیاز بگیرند و چیزی هم به ما ندهند و همواره با ما از موضع بالا برخورد کنند. شما در همین چند ماهی که دولت یازدهم حرف از مذاکره زده است شاهد هستید که دو امتیاز به آمریکائیها داده شده است؛ یکی سکوت یا موافقت با از بین بردن تسلیحات شیمیائی سوریها، که آغازی بر برنامه ریزی حمله به سوریه در چند سال آینده و یا چند ماه آینده به سوریه خواهد بود و امتیاز دوم کشاندن پای تنها مبارز دهکده جهانی به خانه خان و ملکوک کردن چهره انقلابی آن بدون دادن هیچ گونه امتیاز متقابل. امتیاز بعدی احتمالا پای میز مذاکره هسته ای است که آمریکا حق غنی سازی بیست درصد را از ما خواهد گرفت و در یک بازی تئاتر گونه با کنگره تحریم ها را تشدید خواهد کرد.
پاسخ ها
فرهاد
| United Kingdom |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
بله ولی حالا که ما دنبال بمب هسته ای نیستیم و غنی سازی زیر بیست درصد هم برای سوخت نیروگاهایمان کافیست چرا برای اعتماد سازی جهانی و نه آمریکا و شکستن تبلیغات اسرائیل کمی نرمش نشان ندهیم. مطمئن باش اگر ما در این کار یعنی رسوا نمودن اسرائیل علاوه بر حرکت برای همراه نمودن دنیا با خود و در جهت آرمانهای انقلاب پیش رفته ایم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
تحلیلتون رو قبول ندارم سوریه پذیرفت سلاح های شیمیاییش رو نابود کنه چون مجبور بود و خطر حمله نظامی تهدیدش میکرد و عاقلانه تر این بود که با پذیرش خلع سلاح شیمیایی بهانه رو از غرب بگیره و البته سفر اقای روحانی به مجمع سازمان ملل و مذاکراتی که انجام شد هم هیچگونه امتیاز دهی به غرب محسوب نمیشه.. برای مذاکره با طرف غربی باید نرمش نشون بدیم چون سمبه طرف مقابل در شرایط فعلی پر زور تره و نباید این اجازه رو بدیم تا پرونده هسته ای به تنگ تر شدن دایره تحریم ها و تضعیف روز افزون کشور بینجامه.. شما غیر از مذاکره راه دیگری برای نجات کشور از زیر بار فشار روز افزون تحریم ها سراغ دارید؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
چدای از بحث سیاسی چرا ما باید با انبار کردن و دا شتن سلاح کشتارجمعی (شیمیایی) حتی نزدیکترین متحد مان سوریه موافق باشیم ؟؟
و موافقت با امحا و از بین بردن اون سلاح ها رو داد ن امتیاز عنوان کنیم؟
نه ما خود ملتی هستیم که جز قربانیان این سلاح ها هستیم و فکر نکنم هیچ ایرانی موافق داشتن سلاح شیمییایی و انبار کردن آن حال به هر دلیلی از طرف حکومت سوریه باشد
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
جنگ یعنی برخورد قدرت ها و مذاکره یعنی گفتگو بر اساس منطق اگر واقعا حق با ماست و ما منطق قوی داریم پس چرا از مذاکره هراس داشته باشیم
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
دوستان شايد كسي كه پست مهمي داره نظرات را بخونه و تاثير گذار باشه صحبت هامون اوناييكه موافقن با من پيام بذارن كه با مذاكره مستقيم با اميريكا موافقن تا به گوش همه برسه لطفا
نظرات بیشتر