معمولا در نصب گارد ریل ها از 6 پیچ اتصالی فقط 2 پیچ انداخته می شود باید گارد ریل ها چک شوند که از این دسته نباشند که در این صورت پیمنکار نصب گارد ریل نیز بی تقصیر نیست.
به نظرم علت اصلی راننده اتوبوس بوده سالها در این خط تردد کردم راننده هاش شب اکثرا با چشم باز می خابند متاسفانه بعد از خواب آلودگی و منحرف شدن با گارد ریل برخورد کرده مطمنم عامل انسانی در درجه اول عامل این حادثه بوده بعدش گارد ریل و اتوبوس
ضمن اظهارهمدردی بابازماندگان وتاسف ازتکرارهرروزه اینگونه حوادث،بنده کارشناس تعیین خسارت تایر هستم وبایدبه عرض برسانم که ساختار تایرهای رادیال باری و اتوبوسی(ALL STEEL) به گونه ای نیست که به آسانی دچار ترکیدگی ومتلاشی شدن شوند، بطور قطع (هرچنداستثنائاتی هم وجود دارد) دلیل ترکیدن ناگهانی تایربه طوری که باعث انحراف شدیدخودرووخارج شدن کنترل آن از دست راننده میشودیک عامل خارجی ومعمولابرخورد با موانع و شوک ناگهانی است، ساختار اینگونه تایرها به گونه ای است که اگرتایر حتی ازهمان ابتدادارای عیبهای اساسی(مثلا جدایی بین لایه ها) باشدبه ندرت دچار ترکیدگی وانفجارکامل (بااین شدت)بدلیل فشاربادداخلی وآزادشدن ناگهانی باد میشود،بهرحال قضاوت درمورد عملکردوکیفیت تایرودلیل ترکیدگی آن بایستی بارویت دقیق تایر(ممکن است اصلا تایر مناسب استفاده در محور جلونبوده باشد) وبررسی کامل تمامی شواهد و قرائن در محل تصادف صورت پذیرد(مثلاهرچنداشاره به موقعیت تایر نشده ولی ظاهرا تایر زیر پای راننده بوده، اگرتایرعیب قبلی داشت ،راننده --هرچندبسیار کم تجربه -- حتی اگرخودش هم نخواهدخیلی زود متوجه ایراد تایر می شود)،ودرآخراینکه تشخیص وتفکیک تایربدون عیب ازتایردارای عیب فنی و تولیدی(حتی بعد ترکیدگی ومتلاشی شدن) نیاز به تجربه کافی وشناخت کامل ازساختارتایر(بخصوص در تایرهای رادیال) دارد.
تا زمانی که خود ما شهروندان و همچنین مسئولین به مسئله ای به نام ایمنی در همه زمینه ها بطور جدی توجه نکنیم و ایمنی را بالاترین موضوع در زندگیمان ندانیم شاهد اینجور اتفاقات ناگوار در همه جای کشور خواهیم بود به امید آن روزی که هر یک از ما ایمن بودن محیط زندگیمان را در اولویت مسائل زندگیمان قرار دهیم.
سه ماه پیش هم تو خوزستان همچین اتفاقی افتاد و 14 نفر تو اتوبوس سوختند و تموم.یکی از دوستام که تو اتوبوس بود وشانس آورد که زنده موند میگفت که اتوبوس دراش قفل شده بود وامکان بیرون اومدن نداشتیم و بدبختانه چکش های مخصوص شکستن شیشه ها هم که باید تواتوبوس نصب باشن نبودن.من زیاد مسافرت میکنم و تو اکٍثر اتوبوس ها چکش مخصوص رو نمیبینم.از عوامل پلیس راه تقاضامندم که به این مسئله توجه خاصی داشته باشن همینطور رانندگان محترم.
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه میتوان چندین عامل را باعث بروز این حادثه تاسف بار دانست از جمله این عوامل سرعت زیاد اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل ان وشاید خوابیدن یا خواب الودگی راننده و استفاده از لاستیک بی کیفیت یا فرسوده و وجود گارد ریل ضعیف و غیر استاندارد که باعث شده اتوبوس به لاین مخالف هدایت شود ودر اخر هموطنان میتوانند با کمی برنامه ریزی برای سفرهای خود از سفر در ساعات پایانی شب پرهیز کنند تا کمتر دچار حوادثی اینچنین باشیم .