 اکثر مواردی که اینجا گفتید حرفهای درستی نیست و به هیچ وجه سیستم بی آرتی مسکن نیست و بدون شک راه حل بخشی از مشکل حمل و نقل تهران. من به عنوان یک متخصص حمل و نقل خواهش می کنم که بیخودی از یک سیستم بدون اینکه ماهیتش رو بدونید بحث نکنید. اینکه بی آرتی های اجرا شده در تهران بخش زیادیش برای نمایش بوده شکی نیست چون ملزومات این سیستم رو به طور کامل اجرا نکردند. البنه اجرا شدن یا نشدن این ملزومات به هیچ وجه تایید کننده بحث شما نیست.
 							 							اکثر مواردی که اینجا گفتید حرفهای درستی نیست و به هیچ وجه سیستم بی آرتی مسکن نیست و بدون شک راه حل بخشی از مشکل حمل و نقل تهران. من به عنوان یک متخصص حمل و نقل خواهش می کنم که بیخودی از یک سیستم بدون اینکه ماهیتش رو بدونید بحث نکنید. اینکه بی آرتی های اجرا شده در تهران بخش زیادیش برای نمایش بوده شکی نیست چون ملزومات این سیستم رو به طور کامل اجرا نکردند. البنه اجرا شدن یا نشدن این ملزومات به هیچ وجه تایید کننده بحث شما نیست. 							 						 سلام
 							 							سلام به نظرم الگوی شهر لندن می تونه کاملا راه گشاست،یعنی جلوگیری از ورود تمام خودرو های شخصی به داخل مرکز شهر،و محل های پر ترافیک و در عوض وجود تاکسی و اتوبوس و مترو و تراموا منظم و فراوان
 							 							به نظرم الگوی شهر لندن می تونه کاملا راه گشاست،یعنی جلوگیری از ورود تمام خودرو های شخصی به داخل مرکز شهر،و محل های پر ترافیک و در عوض وجود تاکسی و اتوبوس و مترو و تراموا منظم و فراوان 							 						 به نظرم بی ار تی به حمل و نقل عمومی کمک کرده ...و بذخلاف شما دوست عزیز که بسیار علاقمندی که از خودر شخصی استفاده کنی .... برای کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن.. بسیار کار گشاست... با تشکر
 							 							به نظرم بی ار تی به حمل و نقل عمومی کمک کرده ...و بذخلاف شما دوست عزیز که بسیار علاقمندی که از خودر شخصی استفاده کنی .... برای کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن.. بسیار کار گشاست... با تشکر 							 						 گسترش بي آر تي يعني دعوت به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي شايد از اين طريق همشهري ها كمتر از خودروشخصي استفاده كنند
 							 							گسترش بي آر تي يعني دعوت به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي شايد از اين طريق همشهري ها كمتر از خودروشخصي استفاده كنند 							 						 بنده کارشناس حمل و نقل نیستم اما میفهمم که در آینده ای نه چندان دور و با ادامه همین روال مهاجرت به استان تهران، اگر هر 30 ثانیه هم یک اتوبوس یا مترو به ایستگاه برسد باز هم تراکم و فشار جمعیت وجود خواهد داشت. اتوبوس بی آر تی 2 طبقه!، مترو 3 طبقه!، اتوبان 4 طبقه! و ... همگی نه تنها درمان نیستند بلکه راهکار بلند مدت هم نیستند و مسکن خیلی کوتاه مدت هستند. تنها راه بلند مدت و اصولی جلوگیری از عواقب وخیم آسیبهایی چون زلزله، کمبود منابع آب و ... در شهری مثل تهران، این است که مهاجرت به آن قطع شود و حتی معکوس شود با هر روش ممکن. مثلا ایجاد پایتختهای دیگر یا ایجاد اشتغال/دانشگاه/تفریحگاه در شهرهای دیگر و ...
 							 							بنده کارشناس حمل و نقل نیستم اما میفهمم که در آینده ای نه چندان دور و با ادامه همین روال مهاجرت به استان تهران، اگر هر 30 ثانیه هم یک اتوبوس یا مترو به ایستگاه برسد باز هم تراکم و فشار جمعیت وجود خواهد داشت. اتوبوس بی آر تی 2 طبقه!، مترو 3 طبقه!، اتوبان 4 طبقه! و ... همگی نه تنها درمان نیستند بلکه راهکار بلند مدت هم نیستند و مسکن خیلی کوتاه مدت هستند. تنها راه بلند مدت و اصولی جلوگیری از عواقب وخیم آسیبهایی چون زلزله، کمبود منابع آب و ... در شهری مثل تهران، این است که مهاجرت به آن قطع شود و حتی معکوس شود با هر روش ممکن. مثلا ایجاد پایتختهای دیگر یا ایجاد اشتغال/دانشگاه/تفریحگاه در شهرهای دیگر و ... 							 						 |
 													| 													 دقیقا تنها راه همینه
 											 											دقیقا تنها راه همینه  متاسفانه اين طرح در شيراز هم در حال راه اندازي است. خيابان زند شيراز كه اصلي ترين خيابان مركز شهر ميباشد وضعيت تاسف باري پيدا كرده است.از زمان نرده گذاري خط بي آر تي ترافيك بسيار شديد در سرتاسر خيابان زند ايجاد شده و تمام دور برگردانها نيز مسدود شده است.براي دور زدن بايستي كل بلوار زند را در ترافيك سنگين بروي كه اين موضوع نيز خود يكي از عوامل ايجاد ترافيك سنگين در اين خيابان است.باوركنيد قبل از اجراي اين طرح ترافيك خيابان وضعيت بسيار بهتري داشت وچهره اين خيابان بسيار زيباتر بود.
 							 							متاسفانه اين طرح در شيراز هم در حال راه اندازي است. خيابان زند شيراز كه اصلي ترين خيابان مركز شهر ميباشد وضعيت تاسف باري پيدا كرده است.از زمان نرده گذاري خط بي آر تي ترافيك بسيار شديد در سرتاسر خيابان زند ايجاد شده و تمام دور برگردانها نيز مسدود شده است.براي دور زدن بايستي كل بلوار زند را در ترافيك سنگين بروي كه اين موضوع نيز خود يكي از عوامل ايجاد ترافيك سنگين در اين خيابان است.باوركنيد قبل از اجراي اين طرح ترافيك خيابان وضعيت بسيار بهتري داشت وچهره اين خيابان بسيار زيباتر بود. 							 						 به نظر بنده این طرحها فقط مسکن هست و لاغیر. شورای شهر باید با هماهنگی . جلب نظر دولت سعی کنه :
 							 							به نظر بنده این طرحها فقط مسکن هست و لاغیر. شورای شهر باید با هماهنگی . جلب نظر دولت سعی کنه : نویسنده محترم بفرمایند راه کار ایشان چیست .اینکه ما تمام شهر را خراب کرده و تبدیل به بزرگراه کنیم قطعا فکر مناسبی نیست. به نظر من ما باید به خاطر سلامتی خودمان هم که شده استفاده از اتومبیل های شخصی را کاهش دهیم و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را یاد بگیریم.
 							 							نویسنده محترم بفرمایند راه کار ایشان چیست .اینکه ما تمام شهر را خراب کرده و تبدیل به بزرگراه کنیم قطعا فکر مناسبی نیست. به نظر من ما باید به خاطر سلامتی خودمان هم که شده استفاده از اتومبیل های شخصی را کاهش دهیم و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را یاد بگیریم. 							 						 با سلام اين چه طرحي است كه 50 درصد خيابان مربوط به 5 درصد خودروهاست؟
 							 							با سلام اين چه طرحي است كه 50 درصد خيابان مربوط به 5 درصد خودروهاست؟